5min. doba čtení

Úskalí WooCommerce a proč je řešit s pomocí specialistů

Lesk a bída WooCommerce. Na jedné straně bezpochyby silný nástroj pro vytvoření e-shopu, na druhé straně software, který odhalí své slabiny ve chvíli, kdy to zrovna nepotřebujete.

Filip Mackov Filip Mackov
Senior Web Developer
Úskalí WooCommerce a proč je řešit s pomocí specialistů

Klienti se na mě často obracejí, když si s WooCommerce nevědí rady, proto jsem sepsal ty nejčastější problémy, se kterými se při práci s tímto pluginem můžete setkat. Doufám, že vám tento blog pomůže.

Komplexnost systému

WooCommerce je robustní a nabízí řadu funkcí, což může být pro někoho, kdo není zběhlý v technologiích, velmi náročné.

Agentura, která se specializuje na WooCommerce, vám poskytne potřebnou podporu a poradenství od samého začátku, čímž minimalizuje množství nastavení nejen při tvorbě e-shopu, ale i při následné správě. 

Například již v úvodním průvodci, po vyplnění informací o obchodu, oblasti podnikání, typu produktu, detailů firmy a po odsouhlasení volby akceptovat platby kartou, vám WooCommerce nabídne doporučené funkce. Zároveň vás bude konfrontovat s otázkami, jako např: „Potřebuji e-mailový marketing?

Pokud ano, je pro mě MailPoet tím nejlepším řešením? Není lepší MailChimp?“. Když se konečně rozhodnete, jaká e-mailová platforma je pro vás nejlepší, WooCommerce vás zahltí dalšími složitými dotazy. Následně je hned v dalším kroku třeba přidat produkt.

Tady si musíte dobře rozmyslet, jak produkty nastavit, aby se daly filtrovat a kategorizovat a aby bylo vidět, že jsou skladem a mohou být u zákazníka do několika dnů. Rovněž, aby bylo zřejmé, že pokud nejsou na skladě, lze je objednat. Není nic horšího než předělávat strukturu třeba jen stovky produktů.

Pocit, že toho potřebujete nastavit opravdu hodně, můžete nabýt ještě dříve, než se dostanete ke způsobu zdanění, plateb a doručení.

Optimalizace a výkon

Při růstu vašeho obchodu se můžete setkat s problémy výkonnosti, jako je pomalé načítání stránek, dlouhotrvající filtrování produktů apod.

Profesionální agentura má zkušenosti s optimalizací WooCommerce obchodů. Může vám pomoci od výběru hostingu a domén až po všechny technické aspekty, které zlepší rychlost a výkonnost.

Je téměř jisté, že dříve nebo později bude váš krásný nový e-shop pomalý. Možná provedete test prostřednictvím služby PageSpeed Insights a zjistíte, že vaše performance skóre není vůbec dobré. Z množství chyb a parametrů se vám může zatočit hlava. Můžete například zjistit, že web má vysokou počáteční dobu odezvy serveru nebo zdroje blokující vykreslování.


Můžete také zjistit, že obrázky nemají správnou velikost a moderní formát. Řešení takové situace, pokud se jedná například o několik tisíc obrázků, není pro každého. S agenturou se do takové situace nedostanete.

Týdenní podcast UPdate

Bezpečnostní hrozby

WooCommerce jako součást systému WordPress může být náchylný k bezpečnostním hrozbám. Specializovaná agentura má zavedené standardy zabezpečení a díky pravidelným aktualizacím, monitorování a dalším bezpečnostním opatřením dokáže na hrozby rychle reagovat, minimalizovat riziko útoků a v případě potřeby zajistit nápravu.

Přizpůsobení a rozšiřování

V budoucnu můžete chtít přidat specifické funkce a přizpůsobit vzhled svého obchodu, což může být složité. Odborníci na WooCommerce vám pomohou přizpůsobit a rozšířit váš obchod podle vašich potřeb. Vědí, které pluginy jsou spolehlivé a jak je správně integrovat.

Mají k dispozici osvědčené šablony, které umí přizpůsobit na míru, takže se nemusíte obávat, zda šablona, které se vám líbí a za kterou jste zaplatili 1 200 Kč, bude skutečně responzivní, kompatibilní se všemi oblíbenými prohlížeči a optimalizovaná pro překlad a SEO.

Integrace platební brány podle návodu přímo od banky vám může zabrat spolu s komunikací s bankou i několik dní. Propojení s fakturačním systémem nebo se skladem ještě déle. 

Setkávám se také například s tím, že klient identifikuje vysokou míru opuštění košíku před dokončením nákupu. Existuje několik kroků, kterými můžete zajistit zvýšení počtu dokončených nákupů.

Patří mezi ně zjednodušení procesu objednávky, zabránění opětovnému načítání webové stránky pokaždé, když zákazník přidá produkt do košíku, efektivní a pohodlné provádění změn počtu položek v košíku, odstranění všech polí, která nejsou nezbytná, automatické zasílání e-mailu zákazníkům, kteří opustili webovou stránku, aniž by zakoupili zboží, které vložili do nákupního košíku, a tak dále. Samozřejmě nikdy není pozdě oslovit agenturu. Zpravidla je však ekonomičtější udělat to hned na začátku.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Podpora a údržba

Správa e-shopu je neustálý proces, který vyžaduje pravidelnou údržbu a řešení problémů. S agenturou máte k dispozici tým odborníků, kteří vám poskytnou podporu a údržbu vašeho obchodu. Díky tomu se můžete místo řešení technických problémů soustředit na růst svého podnikání.

Běžně se stává, že použitý plugin po čase přestane fungovat, protože už k němu nejsou aktualizace a po updatu se stránka zčásti „rozbije“ nebo se stane nefunkční. Přestane generovat fakturu ve formátu PDF, která se posílá e-mailem při zaplacení objednávky atd. Toto všechno jsou případy, které specializovaná agentura nejen řeší, ale může jim i předcházet.

Přestože je WooCommerce výkonným nástrojem pro vytvoření e-shopu, může přinést různé výzvy. V tomto článku jsem zmínil jen některá úskalí, ale je jich mnohem více. Proto zvažte spolupráci s odbornou agenturou, která je klíčová pro jejich efektivní řešení a umožní vám maximalizovat úspěch vašeho obchodu.

zdroje:
wpbeginner.com

woocommerce.com

mybrandingagency.com

websitesseller.com
raidboxes.io
larryludwig.com
bluent.net
ecommerce-nation.com
shopping-cart-migration.com
webappick.com
wpswings.com
barn2.com  

Sdílet článek
Filip Mackov
Senior Web Developer

Celý můj pracovní život se orientuji na klienta a jeho zážitek. Mé dlouholeté zkušenosti z oblasti prodeje, digitální reklamy a telekomunikací mi pomáhají podívat se na web s dostatečným odstupem a očima klienta. Neskromně si dovolím tvrdit, že můj smysl pro detail a time management mi umožňuje dodávat kvalitní weby s přidanou hodnotou a současně sledovat všechny aktuální trendy tvorby webu. Čerpám zejména ze svého entuziasmu pro user interface & experience a rád hledám řešení na různé problémy. Volný čas trávím s manželkou a malou dcerou obvykle jako hrdina, horský nosič, kuchař, detektiv, lovec duchů a hledač pokladů.

SHARKANI
Tento článek ti přináší

SHARKANI

Digitálna agentúra s chuťou vymýšlať efektívnu kreatívu.

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
10 výzev k akci (CTA), které zvýší vaše konverze
4min. doba čtení

10 výzev k akci (CTA), které zvýší vaše konverze

Znáte ten pocit, když si přečtete zajímavý článek, podíváte se na poutavý obrázek, projdete celý obsah a… a zanecháte za sebou jen tichou přehlídku? To je běžná realita dnešního webu, kde jsme bombardováni informacemi. Ale co kdyby to mohlo být jinak? Co kdybychom mohli z pasivních návštěvníků udělat aktivní účastníky?

Andrej Kajan Andrej Kajan
CEO
Přečíst článek
6 tipů, jak vybrat správnou prodejní platformu pro prodej přes internet
9min. doba čtení

6 tipů, jak vybrat správnou prodejní platformu pro prodej přes internet

Prodej přes internet patří v dnešní době mezi nejpohodlnější způsoby prodeje. Nemusíte mít kamenný obchod, za který platíte pronájem. Stačí si jen vybrat vhodnou prodejní platformu, která bude odpovídat vašemu produktu, technickým zkušenostem a finančním možnostem. Taková platforma vám výrazně zjednoduší celý proces prodeje. Jak prodávat přes internet co nejjednodušeji?

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+