7 min. doba čtení

Týdenní sumář: Maloobchodníci se připravují na vánoční kampaně, zákazníci ustupují od luxusu, YouTube má skvělé reklamní výsledky a přitvrzuje boj proti blokovačům reklam

Sociální sítě referují čísla za uplynulý kvartál. Tradiční shánění dárků v obchodech pomalu ustupuje, ale prodejci mají před Vánocemi vysoká očekávání. Za poslední roky se průmysl s luxusním zbožím rozběhl, ale aktuálně čelí výrazným propadům.

Týdenní sumář: Maloobchodníci se připravují na vánoční kampaně, zákazníci ustupují od luxusu, YouTube má skvělé reklamní výsledky a přitvrzuje boj proti blokovačům reklam

Přehled novinek

Stále více nakupujeme přes mobilní telefon. Globální pandemie a karanténa naučily spotřebitele nakupovat online. Uživatelé vyhledávají, prohlížejí a nakupují především prostřednictvím aplikací. Jsou dokonce ochotni nakupovat dříve neznámé značky, zejména pokud je cena nízká. Z toho těží zejména nákupní aplikace, jako jsou Temu, Shein a Aliexpress. Například aplikace Temu měla v říjnu 2022 jen v USA 850 000 aktivních uživatelů týdně. O rok později se jejich počet zvýšil na 38 milionů. Co se od nich můžeme naučit? Při pohledu na 10 nejlepších globálních aplikací můžeme vidět 3 prvky, které je spojují: platby třetích stran, kurátorský nákupní obsah a denní nebo hodinové nabídky. Velmi oblíbené jsou i další funkce, jako jsou členské odměny, nákup nyní nebo odložená platba. Důležitý je také přístup “mobile first”.

Týdenní podcast UPdate

Přestože původní e-shop před několika lety zkrachoval, Kulina Group hlásí za poslední rok působivý růst. Skupina, která se specializuje na prodej kuchyňského vybavení a výrobků pro domácnost, zaznamenala oproti předchozímu roku 41% nárůst tržeb. Společnost se v loňském roce mimo jiné zaměřila na expanzi na evropský trh. Otevřela e-shopy ve 12 evropských zemích včetně Německa, Bulharska, Rakouska, Francie a Španělska. Zahraniční online prodej se na celkových tržbách podílel 14 %. Kromě toho Kulina Group vystoupila z online prostoru a otevřela kamennou prodejnu v Praze.

Mezinárodní logistická společnost Gebrüder Weiss pokračuje v realizaci svého cíle udržitelné dopravy a od léta letošního roku dodává zboží koncovým zákazníkům v Budapešti bez emisí. K doručování objednávek domácnostem v maďarském hlavním městě využívá deset plně elektrických dodávek. V příštím roce rozšíří tuto možnost přepravy i do dalších maďarských měst.

Přesuňme se k logistice v naší zemi, kde technologická a logistická společnost DODO reaguje na rostoucí tlak zákazníků na rychlé dodání za co nejnižší ceny. Přináší koncept dynamické cenotvorby a všechny strany z něj mohou těžit. Podniky získávají prostor pro optimalizaci ceny za doručení podle aktuální poptávky a s tím spojenou možnost přímo ovlivňovat poptávku po doručení v konkrétních časech. Koncoví zákazníci zase mohou těžit z rychlého dodání v den objednání za atraktivnější ceny než kdykoli předtím. Mohou si vybrat, zda dají přednost dražšímu doručení v kratších nebo vytíženějších časech, nebo cenově dostupnějšímu doručení s delší čekací dobou nebo v době mimo špičku.

Michal Farkaš ze společnosti Shoptet přišel do studia promluvit o tom, zda e-shopy čekají těžké časy nebo jaké jsou 3 hlavní věci, které e-shopy v příštím roce čekají. Rozhovor nabitý důležitými informacemi pro každého podnikatele v e-commerce rozhodně doporučujeme k poslechu.

Michal Farkaš

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Opuštěné košíky v e-shopech jsou velkým tématem v oboru e-commerce. Získání zákazníků je výzvou, kterou chce Connectly překonat. Nástroj využívá algoritmy k řízení marketingu a komunikaci se zákazníky prostřednictvím různých aplikací pro zasílání zpráv. Za nápadem stojí Stefanos Loukakos, bývalý šéf obchodní jednotky Messenger společnosti Meta. Pomocí platformy Connectly mohou značky posílat klientům personalizované zprávy a sledovat jejich interakce a nákupy. Společnost se snaží zvýšit personalizaci marketingových kampaní a interakcí se zákazníky, aby zlepšila zapojení a čtenost zpráv.

Průmysl luxusního zboží se v posledních letech rozjel a paradoxně zažil nejlepší roky v historii během pandemie. Nyní se cena akcií holdingu LVMH, který se specializuje na luxusní zboží, ve čtvrtletních výsledcích propadla o -7 %, což je největší pokles od začátku roku 2020. Analytici očekávají korekci trhu, která v následujících čtvrtletích přinese pomalejší růst. Skupina spotřebitelů ochotných investovat do luxusu letos tyto výdaje omezila. Luxusní značky v posledních letech neustále zvyšovaly ceny, čímž odlákaly hlavní cílovou skupinu. Životní náklady rostou a rostou i obavy z recese, která si udrží jen ty, kteří si mohou dovolit i vysokou inflaci.

Maloobchodníci se již pečlivě připravují na vánoční kampaně a zvýšený prodej. Přinesli jsme vám výsledky průzkumu společnosti Fiverr o očekáváních, plánech a obavách maloobchodníků v zahraničí. Optimismus těmto podnikatelům nechybí, až 93 % respondentů očekává v letošním roce nárůst tržeb. V průzkumu z roku 2022 to bylo pouze 77 % dotázaných maloobchodníků. Zároveň 30 % z nich očekává, že v roce 2022 dojde k ještě výraznějšímu nárůstu tržeb ve srovnání s Vánocemi. Plánují také využít nejmodernější technologie ke zvýšení prodeje a hodlají zákazníky motivovat ještě vyššími slevami.

Třetí čtvrtletí přineslo dobré výsledky sociální síti Pinterest, která překonala očekávání v oblasti zisku a příjmů. Pozitivní zprávy se objevily také v oblasti reklamy. Mobilní reklamní produkt Pinterestu s hloubkovým propojením zaznamenal více než 200% nárůst konverzí a počet měsíčně aktivních uživatelů se meziročně zvýšil o 8 %. Výrazný nárůst celosvětového počtu měsíčně aktivních uživatelů, kterých je téměř 500 milionů, může inzerentům pomoci s dosahem.

Nejoblíbenější sociální síť a platforma pro videa YouTube také nedávno oznámil výsledky za třetí čtvrtletí tohoto roku a připojil se k pozitivnímu trendu v oblasti příjmů z reklamy. Nárůst reklamy předčil všechna očekávání, zejména po období, kdy se YouTube potýkal s poklesem příjmů. Ve třetím čtvrtletí letošního roku společnost dosáhla příjmů z reklamy ve výši 7,95 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 12,5 %.

Kvůli těmto číslům zřejmě YouTube zasahuje proti blokovačům reklam. Uživatelé, kteří používají různé nástroje pro blokování reklam, budou od spuštění videí zcela odříznuti. V letošním roce se platforma přiklání k několika změnám v zobrazování reklam. V květnu společnost zavedla do své televizní aplikace 30sekundové reklamy, které nelze přeskakovat. Později začala experimentovat s delšími, ale méně častými reklamami. Společnost tvrdí, že používání blokátorů reklam porušuje podmínky používání platformy, a vyzývá k povolení zobrazování reklam nebo ke zvážení možnosti předplatného služby YouTube Premium.

Rychlovky:

Obliba online nakupování také ukazuje nový trend, kdy tradiční nakupování dárků v obchodech pomalu ustupuje. Vyplývá to z reprezentativního průzkumu pro startup Repetito, který byl proveden v září na vzorku 1 050 respondentů starších 18 let. Z údajů vyplývá, že pouze 10 % respondentů chce nakupovat výhradně online. Jako důvod uvádějí úsporu času. Dalších 52 % respondentů uvedlo, že většinu dárků nakoupí prostřednictvím e-shopů a pouze část v kamenných obchodech.

Společnost Meta plánuje v Evropě spustit placené verze sociálních sítí Facebook a Instagram, které budou bez reklam. Tento krok společnosti je reakcí na evropskou regulaci, způsobem, jak se jí vyhnout, a snahou zachovat si hlavní zdroj příjmů. Uživatelé, kteří se rozhodnou pro tuto placenou službu, budou moci používat Facebook a Instagram bez obtěžujících reklam.

Google dokáže lépe odhalit manipulaci s obrázky. Nový nástroj by mohl pomoci odhalit zavádějící informace. Ti, kdo “googlují” obrázky, mají nyní možnost dozvědět se více o okolnostech jejich vzniku.

Evropská unie aktualizuje svá pravidla týkající se odpovědnosti za výrobek. Nový rámec usiluje o soulad mezi členskými státy a řeší moderní výzvy, jako je umělá inteligence, online nakupování a oběhové hospodářství.

Dvě země eurozóny jsou v deflaci, Slovensko stále trápí vysoká inflace. Průměrná inflace v eurozóně skončila v říjnu letošního roku pod třemi procenty.

Nejznámější světový technologický časopis Wired uvedl svou verzi pro český a slovenský trh.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Trendy a strategie pro vánoční sezónu 2024
3 min. doba čtení

Trendy a strategie pro vánoční sezónu 2024

Nedávná studie společnosti Acceleration Partners ukazuje, že prodejci a marketéři by si měli uvědomit několik významných změn v nákupním prostředí. Pochopení těchto změn a zavedení cílených vánočních nákupních trendů a strategií pro rok 2024 bude klíčové pro firmy, které chtějí maximalizovat svůj výkon v tomto kritickém období prodeje.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+