Přehled novinek
Startup Virgio oznámil ukončení své činnosti necelý rok poté, co získal miliony od investorů. Startup byl před rokem oceněn na více než 160 milionů dolarů a měl být předním inovátorem v oblasti online rychlé módy. Společnosti se však nepodařilo přilákat široké publikum a podle konkurence měla platforma méně než 30 000 denně aktivních uživatelů.
Alza nedávno spustila kontroverzní kampaň, ve které nabízela zákazníkům možnost reklamovat zboží zakoupené v konkurenčních e-shopech, konkrétně Mall.cz a CZC. Městský soud v Praze však předběžným opatřením rozhodl, že tato kampaň Alzy nesmí pokračovat. Alza tak byla nucena tuto nabídku pozastavit a zároveň jí bylo nařízeno zdržet se veřejné komunikace o této kampani. Alza se chystá bránit právní cestou.
V ostravském obchodním parku Futurum byla právě otevřena nová pobočka sítě lékáren Dr.Max, která představuje zajímavou novinku. Spojuje v sobě tradiční lékárnu a e-shop. Na ploše 250 m2 jsou umístěny čtyři lékárenské pulty, část pro výdej zboží z e-shopu, prodejní kiosky s dotykovou obrazovkou, samoobslužné pokladny, relaxační zóna a konzultační prostor pro různé screeningové služby. Tato pobočka bude sloužit také jako výdejní místo pro kurýry.
Po dvou letech přestane Mango prodávat jiné značky na svém vlastním tržišti. Španělský maloobchodní řetězec se rozhodl upřednostnit vlastní produkty a prodejní kanály v reakci na rychlý růst online prodeje. V roce 2022 dosáhla společnost Mango celkových tržeb ve výši 2,7 miliardy eur, což představuje nárůst o 20,3 %. Obzvláště výrazný byl růst online prodeje, který představoval téměř 10% nárůst.
Jedna z největších komerčních televizí v České republice zvýší cenu reklamního prostoru. Toto rozhodnutí zdůvodnila rostoucí poptávkou po reklamním prostoru a zvýšenými náklady spojenými s výrobou televizních pořadů. Televize Nova zvýšila cenu reklamního prostoru o 12 %, tedy stejně jako v loňském roce.
Jak využít nákup v jiném e-shopu? Systém Děkovačka přichází s možností umístění banneru na děkovací stránku e-shopu, kde zákazník zboží zakoupil. Ten je pak přesměrován na vstupní stránku s kupony a může pohodlně nakoupit něco jiného. Proč je to pro všechny zúčastněné strany výhodné a jak to vlastně funguje, nám do studia Ecommerce Bridge přišel říct zakladatel portálu Jaroslav Janíček. Nenechte si ujít tento rozhovor.
Rýchlovky:
Super Zoo přidává další bezobslužné prodejny. Po úspěchu pilotní prodejny v Týně nad Vltavou, která byla otevřena v loňském roce, je nyní možné nakupovat 24 hodin denně, sedm dní v týdnu také v Pardubicích. Podobná prodejna bude brzy k dispozici i v Brně.
Tchibo má za sebou těžký rok a loni zaznamenalo největší ztrátu ve své historii. Letos se chce vrátit do černých čísel.
Dedoles se podařilo stabilizovat. V loňském roce se tržby firmy snížily o více než 30 milionů eur a její ztráta byla vyšší než v předchozím roce a přesáhla deset milionů eur.
ČMIS dodal Rohliku server optimalizovaný pro umělou inteligenci. Ten pomůže s kontrolou kvality zakázek nebo s inteligentním asistentem Wiki. Pomůže také s interním vyhledáváním informací nebo tvorbou inteligentních reportů.
Společnost Klarna uvedla na trh nástroj pro vyhledávání obrázků s podporou AI. Shopping lens umožňuje uživatelům vyfotit zboží, aby rychle zjistili, kde je možné ho koupit. Funkce dokáže vizuálně identifikovat více než 10 milionů položek a porovnat je s více než 50 miliony nabídek.
Lovebrand Fusakle jsou ve ztrátě a uzavřely většinu obchodů. Společnost musela projít optimalizací a také snížila počet zaměstnanců.