4min. doba čtení

Týdenní sumář: Alza musí zastavit kontroverzní kampaň, Fusakle v problémech a Tchibo s největší ztrátou ve své historii

Společnost Tchibo zaznamenala v loňském roce největší ztrátu ve své historii. Společnost Fusakle je ve ztrátě a zavřela většinu prodejen. Televize Nova již druhým rokem zvyšuje ceny reklamního prostoru.

Týdenní sumář: Alza musí zastavit kontroverzní kampaň, Fusakle v problémech a Tchibo s největší ztrátou ve své historii

Přehled novinek

Startup Virgio oznámil ukončení své činnosti necelý rok poté, co získal miliony od investorů. Startup byl před rokem oceněn na více než 160 milionů dolarů a měl být předním inovátorem v oblasti online rychlé módy. Společnosti se však nepodařilo přilákat široké publikum a podle konkurence měla platforma méně než 30 000 denně aktivních uživatelů.

Alza nedávno spustila kontroverzní kampaň, ve které nabízela zákazníkům možnost reklamovat zboží zakoupené v konkurenčních e-shopech, konkrétně Mall.cz a CZC. Městský soud v Praze však předběžným opatřením rozhodl, že tato kampaň Alzy nesmí pokračovat. Alza tak byla nucena tuto nabídku pozastavit a zároveň jí bylo nařízeno zdržet se veřejné komunikace o této kampani. Alza se chystá bránit právní cestou.

zdroj: Depositphotos

Týdenní podcast UPdate

V ostravském obchodním parku Futurum byla právě otevřena nová pobočka sítě lékáren Dr.Max, která představuje zajímavou novinku. Spojuje v sobě tradiční lékárnu a e-shop. Na ploše 250 m2 jsou umístěny čtyři lékárenské pulty, část pro výdej zboží z e-shopu, prodejní kiosky s dotykovou obrazovkou, samoobslužné pokladny, relaxační zóna a konzultační prostor pro různé screeningové služby. Tato pobočka bude sloužit také jako výdejní místo pro kurýry.

Po dvou letech přestane Mango prodávat jiné značky na svém vlastním tržišti. Španělský maloobchodní řetězec se rozhodl upřednostnit vlastní produkty a prodejní kanály v reakci na rychlý růst online prodeje. V roce 2022 dosáhla společnost Mango celkových tržeb ve výši 2,7 miliardy eur, což představuje nárůst o 20,3 %. Obzvláště výrazný byl růst online prodeje, který představoval téměř 10% nárůst.

zdroj: Mango

Jedna z největších komerčních televizí v České republice zvýší cenu reklamního prostoru. Toto rozhodnutí zdůvodnila rostoucí poptávkou po reklamním prostoru a zvýšenými náklady spojenými s výrobou televizních pořadů. Televize Nova zvýšila cenu reklamního prostoru o 12 %, tedy stejně jako v loňském roce.

Jak využít nákup v jiném e-shopu? Systém Děkovačka přichází s možností umístění banneru na děkovací stránku e-shopu, kde zákazník zboží zakoupil. Ten je pak přesměrován na vstupní stránku s kupony a může pohodlně nakoupit něco jiného. Proč je to pro všechny zúčastněné strany výhodné a jak to vlastně funguje, nám do studia Ecommerce Bridge přišel říct zakladatel portálu Jaroslav Janíček. Nenechte si ujít tento rozhovor.

zdroj: Jaroslav Janíček

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Rýchlovky:

Super Zoo přidává další bezobslužné prodejny. Po úspěchu pilotní prodejny v Týně nad Vltavou, která byla otevřena v loňském roce, je nyní možné nakupovat 24 hodin denně, sedm dní v týdnu také v Pardubicích. Podobná prodejna bude brzy k dispozici i v Brně.

Tchibo má za sebou těžký rok a loni zaznamenalo největší ztrátu ve své historii. Letos se chce vrátit do černých čísel.

Dedoles se podařilo stabilizovat. V loňském roce se tržby firmy snížily o více než 30 milionů eur a její ztráta byla vyšší než v předchozím roce a přesáhla deset milionů eur.

ČMIS dodal Rohliku server optimalizovaný pro umělou inteligenci. Ten pomůže s kontrolou kvality zakázek nebo s inteligentním asistentem Wiki. Pomůže také s interním vyhledáváním informací nebo tvorbou inteligentních reportů.

Společnost Klarna uvedla na trh nástroj pro vyhledávání obrázků s podporou AI. Shopping lens umožňuje uživatelům vyfotit zboží, aby rychle zjistili, kde je možné ho koupit. Funkce dokáže vizuálně identifikovat více než 10 milionů položek a porovnat je s více než 50 miliony nabídek.

Lovebrand Fusakle jsou ve ztrátě a uzavřely většinu obchodů. Společnost musela projít optimalizací a také snížila počet zaměstnanců.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe, ukázal výzkum APEK
3min. doba čtení

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe, ukázal výzkum APEK

Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+