6min. doba čtení

Týdenní sumář 6/2024: 3 zprávy z LinkedIn, Evropanům záleží na soukromí online, kde Pricemania zaspala?

Vrácení tovaru jako příležitost k podvodům, pomocníci AI v Amazonu, třetina uživatelů internetu v EU omezuje soubory cookie.

Týdenní sumář 6/2024: 3 zprávy z LinkedIn, Evropanům záleží na soukromí online, kde Pricemania zaspala?

Tento týden byl bohatý na novinky ze sítě LinkedIn. Začněme tím, že máme před sebou poslední měsíc, kdy můžeme na LinkedIn používat podobná publika. Od března již nebude možné vytvářet nová publika a data těch stávajících se nebudou obnovovat. Končí také rozhraní Lookalike API. Zákazníci, kteří k vytváření lookalike publik využívají marketingového partnera, například HubSpot, o tuto možnost přijdou. Platforma doporučuje používat prediktivní publika místo Lookalike Audiences pro zdroje dat, jako jsou seznamy kontaktů, konverze nebo data z Lead Gen Form. Těmito změnami chce LinkedIn dosáhnout lepšího cílení a oslovení relevantních publik pro reklamní kampaně.

Další novinkou je, že síť upouští od používání hashtagů a režimu Creator Mode. Toto nastavení profilu zatím pomohlo zvýšit dosah a přístup k dalším nástrojům a funkcím a rozšířit základnu publika na LinkedIn. Platforma nyní odstraní z nastavení profilu hashtagy a vypne možnost zapnout režim Creator Mode. LinkedIn plánuje zpřístupnit nástroje pro tvůrce a hlubší analytiku bez nutnosti aktivovat režim tvůrce. Tlačítko “Sledovat” bude dostupné všem uživatelům a sekce “O vás” se přesune zpět na začátek profilů.

Platforma také představila nové nástroje využívající umělou inteligenci, které usnadňují a zvyšují relevanci budování sítě kontaktů. Na LinkedIn přibyly dvě nové kartyGrow, která využívá návrhy kontaktů k personalizovanému doporučování kontaktů. Další karta, Catch Up, vás bude upozorňovat na důležité události v síti, jako jsou změny pozic, pracovní výročí a narozeniny, abyste mohli zůstat v kontaktu se svými kontakty.

Pohodlné vrácení objednané zboží má velký vliv na rozhodování zákazníka, kde a zda vůbec si zboží objedná. Podle pravidelného průzkumu Barometr e-shopistů až 69 % Slováků před nákupem zjišťuje podmínky vrácení zboží a téměř pětina e-shopistů považuje jasné podmínky vrácení zboží za hlavní motivaci k nákupu na internetu. Až 23 % Slováků dokonce zboží nekoupí, pokud se jim zdá postup vrácení komplikovaný. Michaela Španková ze společnosti DPD v článku představila službu Return My Parcel, která celý proces automatizuje a zjednoduší jak internetovým obchodům, tak jejich zákazníkům.

Amazon přichází s revolučním nástrojem, který má zlepšit nakupování. Rufus, generativní nákupní asistent s umělou inteligencí, byl vyškolen na základě rozsáhlého katalogu produktů Amazonu a dalších informací na internetu. Úkolem chatbota je odpovídat na dotazy zákazníků týkající se různých produktů, doporučovat je a porovnávat. Zákazníci mohou pomocí Rufuse vyhledávat informace o konkrétních produktech a klást otázky, co při jejich nákupu zvážit. V současné době je Rufus ve fázi beta a je k dispozici pouze části amerických zákazníků, kteří používají mobilní aplikaci Amazonu. V plánu je postupné rozšíření této funkce na další americké zákazníky v následujících týdnech. Kdy se podobného nakupování dočkáme u nás, je zatím otázkou.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Jak podcast

Společnost Publicis Commerce představila nový nástroj ALAN, který kombinuje různé modely umělé inteligence pro integrovanou správu elektronického obchodu. ALAN čte, chápe a interpretuje informace. Název vznikl jako akronym pro Autonomous Learning AI Network a je pojmenován po Alanu Turingovi. Pomocí pokročilé technologie a PowerBI umožňuje rychlé rozhodování v oblasti strategií elektronického obchodování na platformě Amazon.

Srovnávač cen Pricemania v minulosti držel krok s mezinárodními hráči, jako je Heureka, ale postupem času narazil na své limity. A nepomáhá mu ani to, že Google stále více zvýhodňuje sám sebe. Michal Král, zakladatel Pricemanie, nám ve studiu Ecommerce Bridge prozradil, jak Pricemania vypadá bez svého zakladatele, jaký je jeho nový projekt a jak bude rozvíjet e-commerce na Slovensku.

Michal Král, Pricemania

V Evropě se klade stále větší důraz na ochranu soukromí. Průzkumy Eurostatu ukazují, že se stále více rozšiřuje jak odmítání souborů cookie, tak software omezující sledování. Více než třetina uživatelů internetu v Evropské unii v loňském roce změnila nastavení svého prohlížeče, aby omezila nebo zamezila používání souborů cookie. Stejný počet uživatelů si zároveň před sdílením svých údajů přečetl prohlášení o ochraně osobních údajů. Celkem 73 % uživatelů internetu v EU v loňském roce nějakým způsobem kontrolovalo přístup ke svým osobním údajům online. Pokud jde o ochranu sdílených osobních údajů, pouze 35 % uživatelů kontrolovalo zabezpečení webových stránek, na kterých poskytli své osobní údaje.

V poslední době se ukazuje, že vrácení zboží je nejen součástí nákupního procesu, ale také příležitostí k nekalým praktikám. Podle nedávného australského výzkumu představuje toto nekalé chování pro maloobchodníky na celém světě vážný problém. Zneužívání vracení zboží má mnoho podob. Od objednání více položek k vyzkoušení s úmyslem většinu z nich vrátit (bracketing) až po pokusy o vrácení položky, která nemá nárok na vrácení peněz. Někteří spotřebitelé nosí nebo používají zboží s úmyslem je později vrátit. Jiné skupiny tvrdí, že funkční položka je vadná, aby získaly náhradu nebo slevu. Podle australského průzkumu přibližně třetina online nakupujících využívá zásady vracení zboží neférově. Dalších 31 % nakupujících viní ze zneužívání zásad vrácení zboží nedostatek financí. Až 96 % spotřebitelů uvedlo, že raději nakupují u prodejců s pružnými pravidly pro vracení zboží.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Studie společnosti PwC analyzovala rostoucí poptávku po péči o zákazníky. Výsledky ukazují, že digitální transformace, umělá inteligence a automatizace procesů se stávají klíčovými faktory pro zlepšování služeb. Zákazníci vyžadují hyperpersonalizaci a interakci; jejich nedostatek může vést k poklesu loajality. Společnosti k řešení těchto výzev využívají především outsourcing a přizpůsobují se moderním modelům práce.

O umělé inteligenci jsme se dnes již zmínili a probíhá téměř v každé rekapitulaci. Hovoří se o ní a ovlivňuje naše (pracovní) životy. Většina se shoduje na tom, že pokud ji správně uchopíte, může vám velmi dobře posloužit a podle toho, jaká vstupní data dodáte, bude i výsledek. O tom, jak pomocí remarketingu docílit krásnějších a výkonnějších reklam, co k tomu e-shop potřebuje a kolik taková sranda stojí, nám ve studiu Ecommerce Bridge povídal Dominik Hrabčák, Business strategist společnosti dabl.

Dominik Hrabčák z dabl.

Až do konce února mohou lidé hlasovat pro své 3 oblíbené e-shopy v kategorii Cena popularity v soutěži ShopRoku 2023. Vyzvěte své zákazníky, aby podpořili váš e-shop a poslali vám svůj hlas. Máme pro vás 5 tipů, které vám pomohou získat hlasy.

Nezapomeňte, že se můžeme vidět již tento čtvrtek v Žilině na Ecommerce Bridge. Poslechněte si zkušenosti značek jako Lidl, dabl., nabbi, Blueweb a Pošta bez hranic. Ti, kteří přijdou osobně, budou mít možnost klást řečníkům otázky týkající se toho, co je zajímá, a zažijí také panelovou diskusi se všemi řečníky. Navíc se můžete zúčastnit soutěže o štědré poukázky od společnosti Discountomat nebo marketingové knihy od Dognetu. Pokud se nemůžete dostavit, stále můžete sledovat livestream zcela zdarma. Jednoduše se zaregistrujte.

Pokud to máte blíž do Prahy než do Žiliny, doporučujeme navštívit setkání e-shoperů ShopMasters. Akce bude zaměřena na výměnu zkušeností a know-how v oblasti udržení zákazníků. Odborníci ze společností Košík, Grizly a Alensa představí své osvědčené přístupy platné i v době krize.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Nákupní chování Indů se mění
3min. doba čtení

Nákupní chování Indů se mění

Čína už není nejlidnatější zemí. V roce 2022 ji předběhla Indie s více než 1,43 miliardami lidí. Sledovat změnu spotřebitelského chování v nejobydlenější zemi proto může být dobrý indikátor toho, kam se ubírá nákupní chování.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+