6 min. doba čtení

Týdenní sumář 51: Výsledky průzkumu E-shop Barometer 2023, Reels můžou být klíčem k úspěchu, Vánoce v USA se prodlužují a spotřebitelé utrácejí rekordní částky

Dognet přinesl hodnocení uplynulé vrcholné sezóny. Po svátcích se do českých e-shopů vrátilo 7,7 % objednávek, které nesplňovaly představu o ideálním vánočním dárku. Výsledky průzkumu slovenských e-shopů překvapí.

Týdenní sumář 51: Výsledky průzkumu E-shop Barometer 2023, Reels můžou být klíčem k úspěchu, Vánoce v USA se prodlužují a spotřebitelé utrácejí rekordní částky

Přehled novinek:

Nedávno jsme vás vyzvali k účasti v průzkumu E-shop Barometr 2023. Doufáme, že jste se zapojili, protože nyní máme výsledky. Ukazuje se, že ačkoli se e-commerce v posledních letech potýká s řadou problémů, letošní výsledky jsou překvapivě optimistické. Slovenské e-shopy meziročně rostly a na konci roku dokonce očekávají vyšší tržby. Průzkum E-shop Barometr provádí společnost ui42 ve spolupráci s KPMG. Osmého ročníku se zúčastnil vzorek 107 respondentů. Všechna důležitá čísla a údaje najdete v našem článku na ecommercebridge.sk.

Týdenní podcast UPdate

Sváteční nákupy v USA nabraly nových rozměrů. Vánoční sezóna v USA se prodlužuje a spotřebitelé utrácejí rekordní částky. Nákupní akce Black Friday již netrvají jeden den, ale společnosti je prodlužují na týden nebo měsíc. Různé průzkumy ukazují rekordní předvánoční výdaje a zajímavé trendy. Jedna studie například ukazuje, že ženy investují do dárků více peněz a energie. Další skupinou, která utrácí velké částky za vánoční dárky, jsou mladí rodiče. Čísla dokonce ukazují, že Američané, kteří tráví Vánoce s rodinou, mají tendenci utratit o 53 % více. Zajímavé je, že více než polovina z nich považuje své nadměrné utrácení v roce 2022 za “mírný až vážný problém”. Více než polovina respondentů bude k utrácení používat kreditní kartu a mnozí z nich dokonce zvýší její zůstatek. Oblíbené jsou také platby typu “kup teď, zaplať později”.

Emplifi si posvítil na tisíce příspěvků na Facebooku, Instagramu a TikToku. Výsledky analýzy tvrdí, že Reality mohou být klíčem k úspěchu. Právě krátká videa Reels na Instagramu v současné době dominují ve výkonnosti videí a ve srovnání s ostatními formáty obsahu zaznamenávají výrazný nárůst počtu zhlédnutí. Analýza zahrnovala profily sesterských značek na Instagramu a TikToku. Ukázala, že nejlépe si vedly delší klipy Reels. Například klipy o délce 30 až 90 sekund dosáhly mediánu 7 830 zhlédnutí, což je výrazně více než krátké klipy do 30 sekund. Zajímavé je, že Reels překonával TikTok na Instagramu také v počtu zhlédnutí. Facebook zase ukázal, že Reels výrazně předčil běžný videoobsah – dosáhl více než trojnásobku průměrného počtu zhlédnutí ve srovnání s ostatním videoobsahem na platformě.

Nechte si ujít nejnovější rozhovor z našeho studia. Hovořili jsme s Milanem Cidilem ze společnosti 6clickz, se kterým jsme probrali jak vést úspěšnou PPC kampaň na sociálních sítích v roce 2024. V podcastu prozradí, jak se změnila práce PPC specialistů na sociálních sítích, jaký obsah funguje nejlépe a co byste v roce 2024 rozhodně neměli vynechat.

Milan Cidilo ze 6clickz

Juraj Zaťko z agentury Birdline byl nedávno v našem studiu, tentokrát si pro vás připravil článek s tipy pro úspěšnou strategii na LinkedIn v příštím roce. V osmi bodech jasně nastiňuje, s čím uspějete. Navštivte stránky ecommercebridge.sk a vypracujte si úspěšnou strategii na příští rok.

Vzorek téměř tisícovky internetových obchodů ve Spojených státech došlo k meziročnímu poklesu kybernetických podvodů. Na druhou stranu však poklesly i tržby. Údaje se zaměřují na Cyber 5 – to je označení pro období od Dne díkůvzdání do Cyber Monday. Pro maloobchodníky je to klíčové období plné výprodejů a příležitostí k dosažení vánočních tržeb. Počet objednávek se však meziročně snížil – a to až o 41 %. Jedním z faktorů je skutečnost, že mnoho internetových obchodů zahájilo své výprodeje a propagační kampaně Cyber 5 několik týdnů před samotným Černým pátkem.

Po prázdninách se České e-shopy vrátí 7,7 % objednávek, které nesplnily představu o ideálním vánočním dárku. Vracení zboží dominovala kategorie módy, kdy se prodejcům vrátila více než pětina obuvi. V ostatních segmentech je míra vrácení téměř desetkrát nižší. U drobné elektroniky, knih, kosmetiky a potravinových doplňků tvoří vrácené zboží v průměru za celý rok stabilně 2,5 % objednávek. Mnoho e-shopů se snaží vyjít vstříc svým zákazníkům a obvykle prodlužují lhůtu pro vrácení dárků až do určitého data v lednu, tedy nad rámec zákonné lhůty 14 dnů. Tyto kroky jsou důležité z hlediska budování vztahu se zákazníky. Bezproblémové vracení totiž přispívá k vyšší loajalitě zákazníků a růstu e-commerce, neboť až třetina příjmů e-shopů pochází od věrných zákazníků.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Uvažujete oexpanzi na maďarský trh? Naši partneři ze společnosti Growww Digital pro vás připravili článek o tom, na co si dát pozor, jak postupovat a na co nezapomenout.

Pokud cítíte limity kamenného obchodu, je na čase přemýšlet o rozšíření online. E-shop není plnohodnotnou náhradou kamenného obchodu, ale skvěle jej doplňuje. A zároveň vám umožní snadněji posunout vaše podnikání na vyšší úroveň. Tento článek Ivana Cingela z CREATIVE sites odhaluje 6 důvodů, proč rozšířit kamenný obchod o e-shop. Mimochodem, věděli jste, že 60 % spotřebitelů vadí, když kamenný obchod nemá e-shop, ale celým 74 % spotřebitelů vadí, když e-shop nemá kamenný obchod? Nejvyšší potenciál úspěchu získáte, když budete mít jak internetový obchod, tak kamennou prodejnu.

Bylo zde dnes již několikrát zmíněno, že Black Friday je jednou z největších a nejdůležitějších událostí pro celý segment e-commerce. Inzerenti a vydavatelé affiliate sítě Dognet se na toto období připravují již někdy koncem září. Dognet přinesl vyhodnocení uplynulé top sezóny a čísla opravdu šokovala. Trh sice klesl, ale partnerská síť hlásí meziroční nárůst výkonnosti. Síť zaznamenala, že lidé nakupují častěji, ale za méně peněz po celý rok 2023, ale černý pátek byl příjemným překvapením. Přinesl růst ve všech parametrech, a tím obhájil svou pozici jedné z nejoblíbenějších e-commerce akcí.

Bleskovky z Bridge NOW:

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a podobné informace vám neuniknou. Každý den vám budeme zasílat aktuální informace, články a odkazy na externí zdroje, které vám poskytnou ještě větší přehled o e-commerce a marketingu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vývoj evropského online trhu pod tlakem čínských gigantů
3 min. doba čtení

Vývoj evropského online trhu pod tlakem čínských gigantů

Evropská e-commerce scéna se dramaticky mění a čínské platformy získávají stále větší podíl na trhu. Zatímco v roce 2023 se domácí e-commerce růst v Číně zpomalil na slabých 3,5 % – což je méně než růst většiny TOP 10 globálních trhů – čínští giganti hledají příležitosti k expanzi směrem na západ.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+