6 min. doba čtení

Týdenní sumář 50: Threads je už v Evropě, Google je krok blíž k odstránění cookies, západní Evropa se může těšit na oživení e-commerce

Uživatelé aplikace TikToku utratili 3,8 miliardy dolarů. Spotřebitelé při nákupu potravin aktivně zohledňují životní prostředí i své zdraví. Jaký byl Ecommerce Bridge LIVE v Bratislavě?

Týdenní sumář 50: Threads je už v Evropě, Google je krok blíž k odstránění cookies, západní Evropa se může těšit na oživení e-commerce

Přehled novinek:

Google zahajuje novou fázi procesu odstraňování souborů cookie určených ke sledování uživatelů webových stránek. Již 4. ledna začne Google testovat novou funkci ochrany před sledováním v prohlížeči Chrome, která automaticky omezí přístup webových stránek k souborům cookie třetích stran. Tato funkce je součástí iniciativy Privacy Sandbox. Cílem je postupně odstranit soubory cookie třetích stran do druhé poloviny roku 2024. Účastníci programu ochrany před sledováním budou vybráni náhodně a obdrží oznámení na svém zařízení Chrome nebo Android.

Očekává se, že v roce 2024 dojde k oživení elektronického obchodování v západní Evropě. Největší evropské země se pravděpodobně budou těšit z růstu elektronického obchodování. Ve své nedávné zprávě to uvedla americká výzkumná společnost Forrester, která očekává průměrný roční růst o 9,2 %. Díky pandemii a karanténě zaznamenaly internetové obchody v letech 2020 a 2021 mimořádný růst. V roce 2022 se prodeje vrátily do reálnějších proporcí. V současné době výdaje opět rostou, ale ne tak výrazně jako dříve. Společnost Forrester očekává, že v roce 2024 a v dalších letech by se růst tržeb internetových obchodů mohl vrátit na úroveň před pandemií.

V loňském roce utratili spotřebitelé po celém světě na internetových tržištích 4,1 bilionu dolarů, což představuje působivý nárůst o více než 70 % za poslední tři roky. Tento trend podporuje přeshraniční obchod a otevírá nové příležitosti pro platformy elektronického obchodování. Specializovaným tržištím se daří lépe, jejich růst je 1,6krát rychlejší než u obecných tržišť.

Okénko sociálních sítí otevřeme novou sociální sítí pro evropský trh. O síti Threads jsme vám již přinesli několik novinek. Nyní je oficiálně k dispozici i u nás a přichází s příjemnou novinkou – do boje proti dezinformacím budou povoláni ověřovatelé faktů. Platforma chce zakročit a využít své společenské odpovědnosti proti šíření neověřených informací.

Dále přinášíme 3 instagramové novinky:

Instagram se zavázal zlepšit automatickou detekci spamu a botů na celé platformě. Cílem těchto změn je eliminovat ruční čištění spamových komentářů a požadavků, aby tvůrci mohli efektivněji spravovat své účty.

Druhou novinkou je zjednodušení procesu živého vysílání. Tvůrci mohou získat klíč pro streamování v desktopové verzi aplikace a poté si mohou prohlédnout náhled, jak bude jejich video vypadat po spuštění živého vysílání.

Nejnovější vylepšení je zaměřeno na mladé lidi – do poznámek bude přidána možnost přidat 2sekundové video. Kromě toho můžete na Poznámky reagovat zvukem, fotografií, videem, GIFem nebo nálepkou.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Jak podcast

Podle data.ai uživatelé aplikace TikTok utratili během roku 2023 3,8 miliardy dolarů. Pro srovnání, v roce 2022 to bylo o 15 % míň. Protože aplikace nenabízí předplatné, hlavním zdrojem příjmů jsou TikTok Coins. Ty umožňují uživatelům nakupovat v aplikaci virtuální dárky – takzvané Gifts. Dárky jsou virtuální předměty, které můžete poslat svým oblíbeným tvůrcům na TikToku a vyjádřit jim tak své uznání. Tvůrci je pak mohou vyměnit za virtuální diamanty a proměnit je za fiat peníze. TikTok si ponechává 50 % vyplacené částky.

Výrobky vyrobené v Asii jsou na našem trhu již jakýmsi standardem. Je to levnější i efektivnější, a proto této možnosti využívá stále více prodejců. Jak celý proces funguje, proč je důležité mít na vše certifikace a jak fungují asijské veletrhy nám do studia Ecommerce Bridge přišla povědět Michaela Kráľovičová, CEO společnosti Infinity Standard.

Michaela Královičová z Infinity Standard

Dají se obleky prodávat přes internet? Tradiční pánská móda nebývá prodávána online. Hledání správné velikosti a zkoušení před nákupem jsou jen některé z problémů, které brání lepším online číslům. Odpověď na otázku, jak se prodávají slovenská saka a košile Alain Delon, nám ve studiu prozradila Lenka Káčerová, manažerka marketingové komunikace společnosti Alain Delon.

Lenka Káčerová z Alain Delon

Dvě třetiny britských spotřebitelů denně komunikují se značkami online. Až 88 % z nich uvádí, že pouze polovina nebo méně obsahu, který dostávají, je pro ně relevantní. Tyto údaje jsou výsledkem průzkumu platformy Treasure Data, který poukázal na výrazný nedostatek přesného cílení ze strany značek. Odhalena byla také citlivost osobních údajů, kdy 54 % respondentů uvedlo, že by po provalení úniku dat přešli k jiné značce. Průzkum si posvítil i na druhou stranu. Ukázal, že až 40 % vrcholových manažerů předpovídá problémy s důvěrou spotřebitelů jako jednu z největších překážek v komunikaci se zákazníky v příštích 12 měsících. Obavy o bezpečnost dat tento problém ještě zhoršují, neboť téměř dvě třetiny vedoucích pracovníků uvedly, že se jejich organizace setkala s únikem dat.

Nejnovější průzkum Tetra Pak Index 2023 ukazuje, že dnešní spotřebitelé při nákupu potravin aktivně zohledňují životní prostředía také své zdraví. Až 54 % spotřebitelů bere při výběru potravin v úvahu budoucnost planety. Tito ekologicky smýšlející spotřebitelé jsou ochotni změnit své stravovací návyky, aby ochránili planetu. Průzkum ukazuje, že snižování spotřeby masa je celosvětovým trendem a fenoménem.

Vánoční období je tradičně spojeno s hledáním dokonalých dárků pro naše blízké. Přestože ekonomické výkyvy mohou ovlivnit chování spotřebitelů, Češi zůstávají tradičním vánočním dárkům věrní. E-shop Bezvasport.cz prozradil, že letos zákazníci utratí za vánoční dárky o 15 % více než v minulosti. Ukazuje se, že kladou důraz na kvalitu a nebojí se jít do vyšší cenové kategorie.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Ti, kdo nás pravidelně sledují, znají náš koncept Ecommerce Bridge LIVE. Jedná se o e-commerce road-show živých přednášek po celé zemi. Série akcí v roce 2023 začala v Trnavě, poté zavítala do Prešova, Žiliny, Banské Bystrice, Spišské Nové Vsi, Trenčína, Nitry, Košic, Popradu a celou sérii zakončila prosincová akce v Bratislavě.

Plán na příští rok je jasný – vytvořit ještě lepší akce, navštívit nová města a budovat komunity po celé zemi. Na jaké změny se můžete těšit?

  • Původní koncept 4 přednášek rozšiřujeme na 5.
  • Na každé akci se objeví 2 velké slovenské a české značky.
  • Kromě toho proběhne panelová diskuse s možností klást řečníkům otázky.

Nejbližší event bude v Bardejově, vstupenky na vás čekají v omezeném množství na ecommercebridge.sk.

Bleskovky z Bridge NOW:

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Nová definice maskulinity: Jak mohou značky autenticky oslovit moderní muže?
4 min. doba čtení

Nová definice maskulinity: Jak mohou značky autenticky oslovit moderní muže?

Značky stojí před důležitou výzvou, jak změnit způsob zobrazování mužů ve svých kampaních. Podle nedávné zprávy společnosti Kantar se moderní publikum neumí ztotožnit se zažitými stereotypy o silných a nezdolných mužích. a k růstu značky. Podívejme se na závěry, ze kterých může e-commerce čerpat a využít je ve svůj prospěch.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+