7 min. doba čtení

Týdenní sumář 5/2024: Největší vydavatelství stahuje hudbu z TikToku, online prodeje v Německu klesají, X přináší další kontroverze

Temu rozšiřuje svůj záběr. Představujeme novinky YouTube pro tvůrce. Jak udělat ze starších nebo tělesně postižených návštěvníků věrné zákazníky?

Týdenní sumář 5/2024: Největší vydavatelství stahuje hudbu z TikToku, online prodeje v Německu klesají, X přináší další kontroverze

Miliardář Elon Musk byl kritizován za své kontroverzní příspěvky a přístup k moderování obsahu na platformě X. Zrovna nedávno se na síti objevil pornografický materiál generovaný umělou inteligencí, v němž vystupuje hvězda Taylor Swift. Původní zdroj obsahu se sice podařilo zastavit, ale snímky dosáhly více než 27 milionů zhlédnutí a 260 000 lajků.

Smutné je, že zpěvačka v tom není sama. Po síti koluje i obsah spojený se sexuálním zneužíváním dětí. Společnost proto nedávno oznámila, že v Texasu buduje nové moderátorské centrum, pro které je vyčleněno 100 zaměstnanců.

Kromě toho bylo potvrzeno, že na platformě fungují dezinformační boti. Není divu, že inzerenti buď zastavují reklamní kampaně, nebo síť zcela opouštějí.

V reakci na pokles marží zvažuje společnost X další kontroverzní krok, a to zpřístupnění obsahu pro dospělé. Je otázkou, zda se X pustí do konkurence s OnlyFans. Mezitím však zalepuje díru ve svém rozpočtu další kontroverzí. Platforma nedávno podepsala smlouvu se sázkovou společností o zobrazování kurzů hazardních her na streamu. Jedná se tedy o další spornou funkci, které se ostatní platformy sociálních médií v minulosti vyhýbaly.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Mezinárodní online tržiště Temu plánuje rozšířit svou činnost. Již v březnu tohoto roku přidá do své sítě prodejce ze Spojených států a později se rozšíří i o evropské prodejce. Čínské tržiště podniká razantní kroky ve snaze konkurovat dalším gigantům elektronického obchodu, jako jsou Amazon a eBay. První kroky do Evropy podnikl Temu v loňském roce, kdy otevřel kancelář v Irsku a zpřístupnil svou aplikaci v nizozemštině. V současné době funguje na modelu dropshippingu, kdy jsou výrobky dodávány přímo od výrobců spotřebitelům, přičemž všichni prodejci pocházejí z Číny. To by se mělo brzy změnit. Podle zpráv z Číny rozšíří Temu 15. března své tržiště o prodejce z USA a později přidá i Evropu.

Evropský akt přístupnosti digitálních produktů a služeb bude povinný od 28. června 2025. Výjimku budou mít malé podniky s maximálně 10 zaměstnanci a obratem nižším než 2 miliony eur. Každopádně by se přístupnost webu měla řešit již nyní. Může vám poskytnout konkurenční výhodu a ze starších nebo tělesně postižených návštěvníků udělat věrné zákazníky. Více o tomto tématu vysvětluje Robo Háger z agentury ui42.

Poslechněte si náš obsah Jako podcast

Hudba na TikToku se s příchodem nového měsíce výrazně omezila. Důvodem je spor se společností Universal Music Group. Ta obviňuje TikTok z nedostatečné kompenzace pro své umělce a autory. TikTok v současné době nabízí pouze asi 1 % celkových příjmů Universal Music a navrhuje podmínky kompenzace, které zdaleka neodpovídají tržní hodnotě hudebního obsahu. Společnost dále uvádí, že TikTok neřeší otázky autorských práv a odmítá řešení v oblasti umělé inteligence a online bezpečnosti. Podle vydavatele jejich přístup k využívání umělé inteligence ohrožuje honoráře lidských umělců. V důsledku toho společnost Universal Music Group od února přestala poskytovat licence na obsah pro TikTok a TikTok Music. Společnost je lídrem v oblasti hudební zábavy – zastupuje velká jména, jako jsou Taylor Swift, Billie Eilish, Justin Bieber, BTS a Selena Gomez, která byla shodou okolností nejúspěšnějším respondentem na TikToku v loňském roce. Pokud na platformě narazíte na videa, která použila hudbu od některého z vydavatelství, zobrazí se zpráva “tento zvuk není k dispozici” nebo “zvuk odstraněn z důvodu autorských práv”.

O přechodu na řešení s otevřeným zdrojovým kódem stále koluje mnoho mýtů, ale pravda je jinde. Ve společnosti Wame se snažíme naše klienty v této oblasti vzdělávat a vyvracet mýty, aby se podobné nesmysly nešířily dál. O tom, co všechno je třeba při přechodu na open source systém zvážit, o výběru hostingu a dalších zajímavých tématech nám ve studiu Ecommerce Bridge pověděl Mário Babej, CEO & account manager společnosti Wame.

Mário Babej z Wame

Nedávná studie ukázala, že více než polovina malých a středních podniků ve Velké Británii nemá marketingový akční plán. Mnohé z nich nemají ani podnikatelský plán. Většina britských respondentů nedokázala určit, jak marketing přispívá k dosažení podnikatelských cílů. Pouze třetina uvedla, že má marketingový plán s pravidelnými aktivitami. Mnoho podniků provádí “nahodilé marketingové aktivity”, které nepřispívají k dosažení podnikatelských cílů.

Online prodej v Německu klesl. Celkový hrubý prodej zboží klesl o téměř 12 % na necelých 80 miliard eur, zatímco podíl elektronického obchodu na celkovém maloobchodním prodeji se snížil na 10 %. Trend poklesu poprvé překročil dvoucifernou hodnotu. Růst digitálních služeb, jako jsou rezervace dovolených, se zpomalil na 13 % a celkové tržby elektronického obchodu nepřesáhly 100 miliard eur. Očekává se, že německý elektronický obchod dosáhne svého dna ještě v tomto roce.

Společnost Meta chce zjistit, jak sociální sítě ovlivňují uživatele. Spojila se s americkým výzkumným střediskem a zahájila zkušební program, v jehož rámci budou sdílet data ze sociálních sítí pro studii o blahobytu. Cílem je lépe pochopit, jak různé podněty ovlivňují psychickou pohodu lidí. Je třeba dodat, že tento typ výzkumu není pro společnost Meta novinkou. Údaje o uživatelích se běžně používaly až do skandálu v roce 2018. Tehdy tým společnosti Cambridge Analytica zneužil data Facebooku, která byla původně určena pro akademický výzkum na univerzitě v Cambridge. Tato data byla později prodána politickým skupinám, které je využily k ovlivnění výsledků voleb. Po tomto narušení byla společnost nucena zvýšit bezpečnostní opatření a ukončit prakticky všechny výzkumné projekty. Kdo ví, co se z výsledků dozvíme nyní.

Zůstaneme s Metou. Šéf Instagramu Adam Mosseri oznámil přidání seznamu Trending Topics do aplikace Threads. Sám je však k přínosu této a dalších údajných funkcí skeptický. Mosseri ve svém prohlášení zdůrazňuje, že ačkoli jsou nové funkce, jako jsou seznamy, možnost úprav, trendový kanál a hashtagy, žádané, nepovažuje je za prioritu pro současnou fázi vývoje aplikace Threads. Aplikace Threads se stala 4. Nejstahovanější aplikací v obchodě Apple App Store v prosinci. Celkově zaznamenala 12 milionů nových stažení. Právě v té době vstoupila na evropský trh.

V dynamickém odvětví, jako je e-commerce, se vyplatí vsadit na budování značky. Trendy se však mění a ti, kteří chtějí uspět, musí držet krok s dobou. Andrej Mitáš ze společnosti Galton Brands sepsal 5 bodů, jak budovat efektivní značku e-commerce.

Lednová Mudrovačka byla ve znamení světa bez sušenek. Se Stefanem jsme také probrali témata, jako je umělá inteligence, důležitost vlastní domény, vracení objednávek online a probrali jsme také rozdíl mezi online tržištěm a e-shopem.

Michal a Štefan se podívali na aktuální témata.

Oblíbená videoplatforma YouTube potěšila komunitu tvůrců v novém roce a představila 4 vylepšení. Například karta Research byla dříve dostupná pouze v mobilních aplikacích YouTube. Nyní ji mohou tvůrci používat i na počítači. Kromě toho byly přidány úpravy designu a další vylepšení pro zobrazování vyhledávání. Platforma také vylepšila analýzu playlistů, zobrazení klipů komunity a zjednodušila přednostní zveřejňování videí pro členy prémiové komunity.

V Bardejově jsme zahájeili první letošní konferenci Ecommerce Bridge LIVE. V článku přinášíme reportáž. Snažili jsme se ji shrnout co nejstručněji, ale Bardejov předčil všechna očekávání. děkujeme všem, kteří přispěli ke skvělému startu slovenských e-commerce akcí. Bylo to skvělé a vyprodat první akci roku je pro nás znamením, že slovenská e-commerce v regionech žije.

Další pokračování 15.2. v Žilině! Nenechte si ujít přednášky značek Lidl, dabl., nabbi, Blueweb nebo Pošta bez hranic. Buďte u toho a ptejte se přednášejících na to, co vás zajímá. Ti, kteří přijdou osobně, zažijí také panelovou diskusi se všemi přednášejícími a mohou se zúčastnit soutěže o štědré poukázky od Discountomatu nebo marketingové knihy od Dognetu. Pokud je pro vás Žilina daleko, můžete i tak sledovat přímý přenos zcela zdarma. Stačí se jen zaregistrovat, takže zamiřte na naše webové stránky a využijte toho hned.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+