
Black Friday je za námi a s tím přichází report od společnosti Salesforce. Online prodeje v USA dosáhly 16,4 miliardy dolarů a celosvětově to bylo 70,9 miliardy dolarů. Online prodeje celosvětově vzrostly o 8 %, v USA o 9 % a v Evropě o 8 %. Největší celosvětový nárůst online prodejů zaznamenal segment obuvi, a to o 23 %.
Analýza společnosti CreativeX ukazuje, že značky během vánoční sezóny utratí stovky milionů eur za digitální reklamu. Analýza vyhodnotila více než 3,9 milionu reklam z let 2021-2022 od více než 400 značek z 10 různých odvětví, včetně maloobchodu, potravin a nápojů a spotřebního baleného zboží. Zjistila, že značky celosvětově utratily více než 600 milionů dolarů za reklamy, které nejsou v kritickém období roku pro obchodníky digitálně vhodné.
Tento týden společnost Google představila nové nástroje. Na své si přijdou majitelé webových stránek sociálních médií a diskusních fór. Nový algoritmus bude nyní tyto stránky lépe indexovat, kategorizovat a hodnotit a jejich obsah se bude také lépe umisťovat ve výsledcích vyhledávání Google.
Spotify Wrapped je v současnosti jedním z nejúspěšnějších a nejsdílenějších marketingových tahů na sociálních sítích. Je tu s námi od roku 2016 a loni se do kampaně zapojilo více než 156 milionů uživatelů. Co si z toho mohou marketéři vzít pro své kampaně? Přečtěte si článek.
Věděli jste, že správný brief pro vytvoření a vylepšení e-shopu vám může ušetřit tisíce eur? Ivan Cingel ze společnosti CREATIVE sites nám přišel do studia Ecommerce Bridge prozradit, jak by měl vypadat proces tvorby nového webu nebo e-shopu, kteří lidé z firmy by se na něm měli podílet a zda existuje nějaký kouzelný obecný checklist, díky kterému se na nic nezapomene.

Ivan Cingel z CREATIVE sites
Dalším hostem je Juraj Zaťko ze společnosti Birdline. Vysvětlil význam sítě LinkedIn pro e-shopy. Jak ji můžete využít pro své podnikání, i když prodáváte klasické produkty pro segment B2C, co nejlépe funguje, jak si udržet důvěryhodnost a mnoho dalšího se dozvíte v rozhovoru na YouTube a všech vašich oblíbených podcastových platformách.

Juraj Zaťko z Birdline
Zdá se, že sociální sítě chtěly marketérům nadělit předčasné Vánoce a téměř každá z nich přichází s nějakým vylepšením.
LinkedIn přinesl lepší nástroje pro B2B marketéry. Nová vylepšení reklamní platformy LinkedIn hrají klíčovou roli při hlubším měření dopadu kampaní. Chtějí pomoci jak s omezením cookies třetích stran, tak se zpřesněním konverzí. Nástroj Conversion API má nabídnout přesnější měření v souladu s GDPR. Dalším krokem ke zlepšení výkonnosti je funkce Website Actions, jejímž cílem je eliminovat zmeškané nebo nepřesné konverze. Zatřetí platforma vylepšila retargeting na uživatele, kteří interagovali s Document Ads.
Instagram spustil aplikaci Threads již v červenci, ale kvůli problémům s GDPR ji zpřístupnil pouze pro americký trh. Evropa by se jí mohla dočkat již příští měsíc. Je možné, že v zájmu dodržení předpisů EU by Meta mohla uživatelům v tomto regionu nabídnout možnost sledovat obsah bez vytvoření profilu. Společnost však zatím neupřesnila, jak přesně budou algoritmy při prohlížení obsahu bez profilu fungovat.
Instagram zpřístupnil stahování videí Reels všem. Povolit je mohou všechny veřejné účty a tato možnost bude dostupná pouze u nových videí. Stažená videa budou obsahovat vodoznak Instagramu, uživatelské jméno autora a název zvukové stopy.
Čínská platforma TikTok hledá způsoby, jak dát profilům větší prostor pro monetizaci. Influenceři a tvůrci obsahu jsou závislí na příjmech z reklam, proto zaměřují svou pozornost na kanály, které jim vydělávají. Například youtubeři těží z podílu na reklamách, které se zobrazují před videem nebo během něj, což TikTok s převážně 30sekundovými klipy nemůže. Nyní platforma motivuje tvůrce, aby natáčeli videa delší než minutu.
Pinterest spustil přímé odkazy a těší se z prvních výsledků. Uvádí, že značky, které je začaly používat ve svých kampaních ve fázi zvažování, zaznamenaly v porovnání s předchozími kampaněmi na Pinterestu průměrný nárůst kliknutí na stránky o 96 %. Značky využívající katalogové kampaně zaznamenaly průměrný 68% nárůst kliknutí na stránky a 26% nárůst konverzí na základě kliknutí.
Evropský parlament hledá cesty k udržitelnější budoucnosti a chce eliminovat odpadní materiál. Minulý týden hlasoval pro revizi směrnice o obalech a obalových odpadech. Elektronický obchod se připravuje na reakci a hledá způsoby, jak se přizpůsobit. Podle revize musí být do roku 2030 všechny obaly opakovaně použitelné nebo recyklovatelné.
Internetoví prodejci i logistické společnosti se ohlášených změn chopili na začátku letošního roku a některé z nich zapracovali. Například Amazon začal v Evropě používat recyklovatelné obaly a zbavil se dvojitých obalů a Packeta přišla s vlastním vratným obalem.
Rýchlovky z Bridge NOW:
- Komunikují online, nejvíc času tráví na TikToku. Co zjistila studie Děti a nová média?
- Plakáty a billboardy jsou mimo, Generace Z se více zaměřuje na digitál.
- Živnostníci si připlatí. Minimální zálohy na sociální pojištění výrazně narostou.
- Reklamní průmysl v dosažení „net zero“ zatím selhává. Zatímco zadavatelé si mohou přičíst plusové body za své kroky k dosažení čisté uhlíkové nuly, agentury i média proti znečištění nedělají téměř nic.
- E-commerce se vyvine stejně jako retail. Od malých obchůdků lidé přejdou k velkým marketům, říká šéf K2.