6 min. doba čtení

Týdenní sumář 48/2024: Google Ads Creative Studio končí, 81% B2B reklam na LinkedIn nedokáže zaujmout, AI vyhledávač Perplexity mění e-commerce

Souhrn zpráv minulého týdne. Co se děje v marketingu a e-commerce?

Týdenní sumář 48/2024: Google Ads Creative Studio končí, 81% B2B reklam na LinkedIn nedokáže zaujmout, AI vyhledávač Perplexity mění e-commerce

Máme za sebou oficiální Black Friday, jeden z vrcholů e-commerce sezóny. Podle tiskové zprávy Asociace pro elektronickou komerci na něj letos čekala až třetina zákazníků, kteří plánovali nakoupit vánoční dárky ve výhodných slevách. APEK očekával v Česku rekordní obrat v rozmezí 7 – 8 miliard korun.

Google Ads Creative Studio bude v březnu 2025 končit. Inzerenti musí přejít na alternativní nástroje nebo spolupráci s agenturami. Od října 2024 nelze vytvářet nové účty a od ledna 2025 nové projekty. Služba umožňovala tvorbu personalizovaných reklam ve velkém rozsahu, ale Google doporučuje exportovat kreativy a připravit se na změnu.

Dobře navržená grafická uživatelská rozhraní (GUI) jsou klíčem k úspěchu v e-commerce. Zjednodušují orientaci, zvyšují míru konverze a budují důvěru zákazníků. Proto jsme se v jednom z článků věnovali síle intuitivní navigace, atraktivním produktovým zobrazením či recenzím, které podporují nákupní rozhodnutí. Responzivní design zaručuje přístupnost na všech zařízeních, přičemž správná struktura rozhraní dokonce zlepšuje SEO. Je to základ pro spokojenost zákazníků a zároveň konkurenceschopnost online platforem. Pokud vás zajímají detaily, doporučuji přečíst si článek.

Týdenní podcast UPdate

Jak nakupují Evropané? Na to se zaměřil nejnovější výzkum společnosti RetailX, který pokryl více než 9 600 nakupujících z 20 zemí. Výsledkem je, že evropští zákazníci preferují online nakupování kvůli doručení domů, nízkým cenám a širšímu výběru. Například severské země nepotřebují rychlé doručení, zatímco Francie a Benelux oceňují ekologické možnosti. Regionální rozdíly v chování a očekáváních zdůrazňují potřebu lokálně přizpůsobených strategií pro úspěch v evropské e-commerce. Smartfony dominují jako nákupní zařízení, přičemž móda a doplňky jsou nejoblíbenějšími kategoriemi.

Efektivní skladová řešení jsou klíčová pro růst e-shopů. Podle Vladimíra Pikny z firmy BITO je přechod na profesionální vybavení důležitý. Kvalitní regály a přepravky totiž dokážou minimalizovat poškození zboží a zvýšit efektivitu vyřizování objednávek. Profesionální systémy umožňují škálování skladu a postupnou automatizaci. Také malé a střední e-shopy mohou zlepšit své procesy za nízké náklady. Případová studie úspěšné firmy Martinus dokazuje, že správná řešení zvyšují kapacitu a konkurenceschopnost bez výrazného finančního zatížení.

Vladimír Pikna, BITO

LinkedIn odhalil, že 81% B2B reklam nedokáže dostatečně zaujmout a představil nová řešení včetně AI video reklam a rozšířených cílů kampaní. Podle průzkumu až 63% B2B nákupčích ovlivňují krátká videa a na významu získává i influencer marketing. , přesné cílení a propagaci dokumentů. kampaní a generování kontaktů, čímž reaguje na měnící se potřeby B2B marketingu.

Společnost Worldcom Public Relations Group ve své zprávě představila klíčové trendy, které budou formovat globální komunikační strategie. Tvrdí, že budoucnost e-commerce komunikace staví na umělé inteligenci, udržitelnosti a transparentnosti. AI a data umožní personalizované zážitky a vyšší míru konverze, zelená logistika a udržitelné balení budou formovat důvěru zákazníků. Předpovídá také, že zaměstnanci jako ambasádoři značky dokáží posílit autenticitu. Transparentní ochrana údajů je klíčová pro důvěru spotřebitelů. Vícekanálové strategie a generační přístup umožní lepší interakci s rozmanitým publikem a zajistí dlouhodobou loajalitu zákazníků.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Když už zmiňujeme budoucnost e-commerce, dalším zajímavým futuristickým prvkem je AI vyhledávač Perplexity. Můžeme říci, že přidáním funkce Buy with Pro, která umožňuje přímé nakupování s uloženými údaji a bezplatným doručením, mění podobu e-commerce. Poskytuje také další vychytávky, jako například Karty produktů. Ty poskytují informace a recenze pro lepší rozhodování při nakupování. Funkce Snap to Shop dále umožňuje vizuální vyhledávání, jak to známe z Google Lens. Není to však jen o zákaznících. Perplexity nabízí užitečný program i pro obchodníky. Umožní jim sledovat trendy a zvýšit viditelnost. Proto stojí za zvážení pustit se do toho a být krok před konkurencí.

Vystavování v roce 2025 se bude nést v duchu LED technologií, ekologie a modularity. Zkuste nasednout na vlnu těchto trendů a zároveň ušetřete náklady. Důraz je kladen na univerzální konstrukce použitelné mezinárodně a na udržitelnost jako součást firemní identity. Podle Ingrid Sudek z MADNESS Advertising je důležité, aby stánek zaujal, správně reprezentoval značku a zároveň reflektoval ekologické principy. Pokud máte v plánu příští rok vystavovat, zkuste vsadit na kreativní stánky inspirované umělou inteligencí a ekologická řešení pro minimalizaci odpadu.

Ingrid Sudek, MADNESS Advertising

Vrácení zboží v e-commerce způsobuje finanční ztráty a ekologické výzvy. Objem vratek prudce roste, zejména u oblečení a obuvi, kde 11 % zákazníků generuje až 50 % vratek. rok částku 27 miliard liber. ziskem a ekologií. Firmy mohou reagovat zavedením přísnějších podmínek či využitím umělé inteligence při nakupování.

TikTok se stal klíčovou platformou pro reklamu, vhodnou nejen pro mladší generaci. Článek Martina Bartla z Dexfinity přibližuje, jak využít algoritmus TikToku k vysokému organickému dosahu i s malým počtem sledovatelů. Reklamy na TikToku mají vysoký engagement, díky čemuž efektivně oslovují široké publikum. TikTok Ads Manager navíc umožňuje přesné cílení a optimalizaci kampaní. Klíčem k úspěchu jsou krátká videa s jasným hookem, relevantní hashtagy, experimentování s trendy a kreativní střihy. TikTok je ideální pro zvýšení viditelnosti a růst značek, využíváte jej i vy?

Už zítra se na vás těšíme na závěrečné konferenci letošního roku Ecommerce Bridge LIVE v Bratislavě. Pokud jste si nestihli pořídit lístek, stále se můžete připojit online za symbolickou cenu. Přednášet bude Michal Pastier z GoBigName, Simona Sumegová z Kaufland Marketplace, Jan Aštary a Ondřej Lipták z Dexfinity či Juraj Strásky z firmy Swiss Point. Kromě přednášek jsme si pro vás přichystali další zajímavé formáty. Ředitelka největšího prodejce letenek pelikan.sk Tatiana Ondrejková bude debatovat s Adrianou Hurbych o tom, jak sehnat peníze do firmy. A těšit se můžete na živé nahrávání populárního slovenského podcastu Buzzworld by Gabo & Peťo. Nenechte si ujít příjemnou atmosféru eventu i skrze živé vysílání. Ale hlavně nezapomeňte na to, že si do nového roku můžete odnést důležité poznatky od zavedených značek. Tak co, vidíme se?

Pokud ještě nejste přihlášeni k odběru našeho časopisu Ecommerce Bridge, jednoduše to napravíte na www.ecommercebridge.sk/predplatne. Z Česka si můžete užít praktickou digitální verzi pro desktop nebo čtečky. Můžete se těšit na rozhovor s Alexandrem Jančem z Packety, dále tam naleznete expertní názory na outdoorovou reklamu nebo pohled na překlady s využitím umělé inteligence (nejen) při expanzi. Mária Auxtová ze Shoptetu rozebírá výzvy, které slovenské podnikatele čekají příští rok. Obsahu v časopise je mnohem více, proto určitě neváhejte a vyplňte formulář a začtěte se do toho, co hýbe světem e-commerce.

časopis ecommerce bridge

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Expandeco kupuje Poštu bez hranic. Plánuje vybudovat celoevropskou platformu pro expanzi
3 min. doba čtení

Expandeco kupuje Poštu bez hranic. Plánuje vybudovat celoevropskou platformu pro expanzi

Společnost Expandeco, přední poskytovatel služeb pro expanzi e-shopů, s radostí oznamuje akvizici 100% podílu české logistické společnosti Pošta bez hranic. Tento strategický krok, který přichází v době 10. výročí založení Expandeco, posiluje její postavení na evropském trhu a umožňuje nabídnout nejen e-shopům širší a komplexnější služby pro jednodušší expanzi do celé Evropy.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+