Přehled novinek
Průzkum švédské fintech společnosti Klarna zjišťoval plány a preference Čechů a jejich nákupy na Černý pátek. Ukázalo se, že až 67 % respondentů nakoupí dárky v předstihu během akce Black Friday. Průzkum odhalil, že 37 % lidí bude více přemýšlet o tom, za co utratí své peníze, a koupí jen to, co si skutečně mohou dovolit. 43 % respondentů se chystá koupit věci, které stejně potřebují, ale raději počkají a nakoupí je se slevou na Černý pátek.
TikTok chce poskytnout lepší přehled o skutečném dopadu reklam. Jeho nové metriky dokáží sledovat konverze i bez prokliků. Engaged View-Through Attribution (zkráceně EVTA) bude měřit konverze, ke kterým dojde poté, co si uživatel zobrazí reklamu na šest nebo více sekund, ale neklikne na ni, a poté do sedmi dnů konvertuje. Tímto TikTok pokračuje v zavádění nových řešení, která dodržují omezení sledování dat a zároveň poskytují marketérům více informací.
Společnost Google spustila v USA službu Shop Deals. Uživatelům zobrazuje nabídku slev na produkty, které již dříve zakoupili, navštívili nebo o ně alespoň projevili zájem. Po přihlášení ke službě Google je možné procházet nabídky podle kategorií s přihlédnutím k obvyklým nákupům a oblíbeným obchodům. Nabídne dokonce typické cenové rozpětí pro daný produkt a graf cenové historie až za posledních 90 dní. Kromě toho může Chrome aktivně vyhledávat slevové kódy vázané na produkt. Kdy můžeme očekávat výhodné nákupy u nás, je zatím otázkou.
Meta chce uživatele udržet na svých kanálech i při nakupování. Společnost představila novou funkci, která uživatelům umožňuje propojit jejich účty na Facebooku a Instagramu s Amazonem. Uživatelé tak budou moci nakupovat přímo ze sociálních sítí. Po třech po sobě jdoucích čtvrtletích, kdy se Meta potýkala s klesajícími tržbami, se jí letos podařilo zvýšit své zásoby o více než 160 %. Společnost Meta investovala do umělé inteligence jako klíčové technologie, která jí má pomoci získat prodejce, kteří chtějí zákazníkům nabízet cílené propagační akce.
Značce barefootové obuvi Be Lenka se podařilo z niche produktu udělat celosvětový fenomén. Ve své kategorii patří k absolutní špičce. Peter Brezani, provozní ředitel společnosti Be Lenka, si s námi přišel do studia Ecommerce Bridge popovídat o všech komunikačních kanálech, které používají, co pro ně znamená práce s influencery a kolik práce vlastně zadávají externě.
Nákupní akce, které přinášejí slevy, jsou u spotřebitelů oblíbené. V posledních letech lákají na slevy v rámci Dne nezadaných také e-shopy. Svátek vznikl v Číně a právě tam zaznamenáváme pokles zájmu o nakupování ve slevách. Prodej stagnuje v důsledku měnících se spotřebitelských návyků. Číňané raději šetří. Jsou vzdělanější, náročnější a více přemýšlejí o svých výdajích.
Svět se dynamicky mění s každou technologií a pro online prostředí to platí dvojnásob. Ti, kteří zůstávají věrni tradičnímu přístupu, na to mohou značně doplatit. Marketéři mohou získat plusové body tím, že udělají nákupní aplikace hravější. Tímto způsobem mohou značky podpořit loajalitu nakupujících a zvýšit nejen zážitek z nakupování, ale také prodeje. V konečném důsledku to také pomůže odlišit značku a vytvořit jedinečný zážitek. V tomto článku jsme uvedli několik tipů pro inspiraci.
Ve studiu jsme také přivítali Viktora Pieše, zakladatele a generálního ředitele společnosti Dodo Systems. téma ERP systémů je těžké a bolestivé, téměř nikomu se do něj nechce, dokud to není prakticky nutné. Změna z papírování, excelu a dalších alternativ je zdlouhavá, ale po zavedení a naučení se může výrazně ušetřit nejen peníze. Na co všechno je třeba myslet při přechodu z tradičních řešení nebo jiných ERP systémů aneb jaké všechny výhody může kvalitní ERP přinést? Poslechněte si rozhovor.
Využívání výhod dnešních technologií je důležité, ale naslouchání zákazníkům je ještě důležitější. Přestože elektronické obchodování jde kupředu a nachází nové způsoby, jak oslovit zákazníky, přibližně 40 % spotřebitelů v Německu se prodejním kanálům založeným na inovativních technologiích vyhýbá. Až 46 % dotázaných Němců zcela odmítá prodejní kanály vybavené chatboty nebo technologiemi hlasové asistence, jako je Alexa. Nejméně nesouhlasu vzbudily mobilní aplikace, které odmítá pouze 35 % respondentů. Výsledky jsou o to překvapivější, že Německo je vnímáno jako centrum vědy a techniky.
V roce 2002 uzavřely společnosti Google a Apple dohodu o standardní instalaci vyhledávače do všech zařízení Apple. Teprve v roce 2021 však vyšlo najevo, že společnost Google platí přibližně 18 miliard dolarů ročně za to, aby byl její vyhledávač standardně nainstalován v zařízeních. Google platí společnosti Apple až 36 % příjmů z reklamy ve vyhledávání prostřednictvím prohlížeče Safari. Tuto dohodu v současné době vyšetřují americké soudy, protože existuje podezření, že se jedná o nezákonné metody vytváření dominantního postavení na trhu.
Další novinka se týká prohlížeče Chrome společnosti Google. Společnost chce při uvedení Manifestu V3 upustit uzdu přísnému pohledu na blokovače reklam. Nejnovější verze specifikace rozšíření pro Chrome čelila kritice za to, že zavádí omezení blokátorů reklam. Google bude pokračovat v přechodu, ale zavede několik klíčových změn. Paradoxem zůstává, že YouTube, který stejně spadá pod Google, minulý měsíc zpřísnil opatření proti blokovačům reklamy.