4 min. doba čtení

Týdenní sumář 39/2024: FMCG se mění kvůli Gen Z, proč podporovat zodpovědné utrácení, v kurzu jsou časné vánoční nákupy

Týdenní shrnutí přináší přehled novinek z oblasti e-commerce za uplynulý týden v kostce.

Týdenní sumář 39/2024: FMCG se mění kvůli Gen Z, proč podporovat zodpovědné utrácení, v kurzu jsou časné vánoční nákupy

E-commerce novinky uplynulého týdne

Zájem generace Z o udržitelnost nutí společnosti v odvětví FMCG přehodnotit své postoje a strategie. Až 82 % příslušníků generace Z bere při nákupu v úvahu udržitelnost a 75 % dává přednost ekologicky šetrným výrobkům před značkami. Maloobchodníci experimentují s ekologickými řešeními, ale trvalý úspěch bude vyžadovat dlouhodobé investice a inovace, aby splnili očekávání této ekologicky uvědomělé generace.

Američtí e-obchodníci se připravují na vánoční sezónu a stejně tak i zákazníci. Průzkum ukázal, že až 32 % spotřebitelů plánuje včasné nákupy, což nabízí příležitost komunikovat akce včas. Nákupní chování však ovlivňuje inflace – většina chce udržet své výdaje na stejné úrovni. Ve Spojených státech roste obliba online nakupování a s ním i hybridních služeb, jako je nákup online, vyzvednutí v obchodě (BOPIS), vyzvednutí u zákazníka, doručení ve stejný den nebo zrychlené doručení. Aby byly firmy pro nakupující atraktivní, měly by také zvážit prodloužení lhůt pro vrácení zboží. V každém případě se rozhodně vyplatí plánovat vánoční kampaně s předstihem.

Týdenní podcast UPdate

Marián Štúrik ze společnosti MRS Sklady v rozhovoru vysvětluje, jak mohou služby fulfillmentu ušetřit e-shopům čas a náklady tím, že se postarají o logistiku. Od balení po etiketování. Fulfillment centra umožňují e-shopům fungovat efektivněji a soustředit se na rozvoj podnikání. Zjistěte, pro koho jsou tyto služby vhodné, jaké náklady můžete očekávat a jaké výhody přinášejí.

Marián Štúrik, MRS Sklady

Analýza klíčových slov je základem úspěšné strategie SEO. Jak jistě dobře víte, správná volba klíčových slov zvyšuje viditelnost webových stránek ve výsledcích vyhledávače Google. Napsali jsme pro vás článek o tom, jak najít správná klíčová slova. Pokud se chystáte pustit do analýzy, sledujte relevanci, objem vyhledávání a záměr vyhledávání. Doporučujeme pravidelně aktualizovat obsah a sledovat změny algoritmů. Úspěšná strategie SEO vyžaduje čas a důslednost, ale přináší dlouhodobou organickou návštěvnost.

Páteční slevy se ukázaly jako nejúčinnější pro zvýšení prodeje v USA. Nejlépe si vedly kategorie jako dámské oblečení a péče o pleť. Studie z amerického trhu ukázala, že optimálním dnem pro nabídku slev je pátek, což zřejmě souvisí s výplatními dny. V USA se většinou platí dvakrát týdně. S touto novinkou však přichází i určitá forma odpovědnosti. E-shopy by měly dbát na to, aby zákazníci utráceli zodpovědně, aby nedocházelo k nadměrnému utrácení, tzv. spavingu, protože nadměrné slevy mohou vést k zadlužení zákazníků nebo snížení loajality ke značce. A to má dopad na další utrácení. Řešením mohou být personalizované slevy a podpora chytrého nakupování.

Přivítali jsme také Henrietu Martinkovou, generální ředitelku společnosti Annemarie Börlind SK/CZ. V rozhovoru se dozvíte, proč se rozhodla postavit svou společnost na cizí značce a proč to má smysl i po 15 letech. Hovoří o výhodách a rizicích spojených se zastupováním cizí značky nebo o možnosti vyjednávání o cenách. Prozrazuje také, zda byla v plánu privátní značka, a radí, jak najít vhodnou značku k zastupování.

Henrieta Martinková, Annemarie Börlind

Henrieta Martinková bude naším hostem na konferenci Ecommerce Bridge LIVE v Banské Bystrici. Uvidíme se tam 24. října v Centru nezávislé kultury Záhrada. Henrieta se blíže podívá na to, proč influencer marketing ztrácí na síle. Představí také svou alternativu pro udržitelný růst značky. Na pódiu vystoupí také Albert Bundala, spolumajitel značky Panakeia. Bude hovořit o síle příběhu a jeho schopnosti prodávat. Michal Lichner ze společnosti Dexfinity ukáže, jak minimalizovat finanční riziko a maximalizovat potenciální úspěch expanze. Jak ovlivní umělá inteligence budoucnost digitálního marketingu? Daniel Halaburka z RTB House se na to podívá. Peter Szabó dokázal ve svém dětském pokoji vybudovat největší e-shop s kávou na Slovensku. Značku Coffeein asi není třeba představovat a odhalit, co stojí za jejím úspěchem, bude určitě stát za to.

A nezapomeňte, již tento čtvrtek se uvidíme v Košicích! Je to pravidelná zastávka našich konferencí Ecommerce Bridge LIVE. V prostorách Platz Catering & Kantín přivítáme zástupce zkušených firem, jako jsou Möbelix, WAME, dabl., ABRA nebo SOS electronic.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují
2 min. doba čtení

Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují

Jde Shein a udržitelnost dohromady? Firma tvrdí, že ano, ale tyto tvrdí jsou pod drobnohledem. Italský úřad zahájil vyšetřování společnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinské firmy spravující italskou webstránku Shein. Šetření se zaměřuje hlavně na potenciálně zavádějící environmentální tvrzení, která platforma uváděla.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce
4 min. doba čtení

Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce

Podmínky vrácení zboží jsou výrazným faktorem, který ovlivňuje chování spotřebitelů a formuje konkurenční prostředí. Zpráva od společnosti ZigZag zkoumá, jak největší prodejci z retailu mění svůj pohled na vrácení zboží v e-commerce. Na jedné straně musí dívat na spokojenost zákazníků, zároveň je nutno zvážit profitabilitu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
V USA se obchodníkům vyplácejí páteční slevy. No e-shopy by měly zdůrazňovat odpovědné utrácení
2 min. doba čtení

V USA se obchodníkům vyplácejí páteční slevy. No e-shopy by měly zdůrazňovat odpovědné utrácení

Pro pracovníky e-commerce je důležité porozumět chování spotřebitelů, aby mohli zvýšit prodej a zlepšit zapojení zákazníků. Nedávná studie společnosti SimplyCodes se zaměřila na důležitost strategického používání kupónů. Jak nejlépe načasovat slevy? A jak s tím souvisí odpovědné utrácení?

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+