
E-commerce novinky uplynulého týdne
Meta připravila příručku pro vánoční kampaně, která pomáhá e-commerce firmám optimalizovat jejich marketing. Upřímuje pozornost na personalizaci zážitků přes Meta Advantage+. Podle jejího průzkumu může zvýšit konverze až o 20%. Dále doporučuje sledovat zákazníky pomocí Facebook Conversions API, díky čemuž zlepšuje cílení a návratnost investic. Optimalizace rozpočtu přes A/B testování a automatizované cílení pomáhají využít každý investovaný peníz efektivně. Zákazníci očekávají přímé interakce, proto příručka doporučuje Click-to-Message reklamy pro zlepšení komunikace a zvýšení prodeje. Umělá inteligence zase pomáhá při tvorbě dynamických a efektivních vizuálů. Celá příručka je k dispozici volně ke stažení.
Ano, Vánoce jsou pro marketéry a online podnikatele skutečně za rohem. Důkazem je i další článek, který přináší trendy a strategie pro vánoční sezónu 2024. Studie od Acceleration Partners doporučuje, aby se firmy přizpůsobily dřívějšímu začátku nákupů, jelikož zákazníci se chtějí vyhnout opožděným doručením. Samozřejmě, firmy by měly jasně komunikovat dodací lhůty a lákat nakupující slevami již v časných fázích sezóny. Přestože se tento případ aktuálně netýká českého a slovenského trhu, je dobré vědět io přesahu voleb za hranicemi. Údaje od společnosti Epsilon totiž ukázaly, že v letech amerických voleb (2016 a 2020) došlo k 6% poklesu meziročních spotřebitelských prodejů během volebního týdne. Celkový růst vánočního e-commerce však obvykle zůstává neovlivněn. Pokud by se však v budoucnu stalo, že volby zasáhnou do vrcholového období prodejů, zkuste spolupracovat s influencery a affiliate partnery na pozitivních kampaních. Vzhledem k ekonomické situaci se očekává, že spotřebitelé budou i nadále citliví na cenu. Proto zvažte slevy, věrnostní programy a možnost platby Buy Now, Pay Later.
Do studia přijal pozvání Marcel Milo, CEO agentury Groow a podívali jsme se na první měsíc reklam na slovenském TikToku. Mile vysvětluje, proč reklamy přišly až nyní a jak se liší od kampaní na platformách jako Meta. Sdílí první zkušenosti z kampaní, porovnává nastavení reklam s Instagramem a rozebírá, zda se ceny reklam na TikToku časem vyrovnají ostatním platformám. Diskutuje také o možnostech nákupu přímo přes TikTok a dává praktické tipy pro firmy, které chtějí reklamy spustit. Rozhovor přináší užitečná doporučení pro marketéry, tak si ho určitě pusťte na své oblíbené platformě. A pokud jste tak ještě neučinili, hoďte nám i follow, aby vám podobně zajímavé rozhovory neušly.
Se začátkem školního roku jsme se znovu dostali do tradičního pracovního koloběhu. Neodmyslitelně k němu patří i promo akce, výstavy a expo. A právě při této příležitosti oceníte spolehlivé řešení. Modulární výstavní systém T3works značky Madness Advertising mění způsob, jakým se firmy prezentují na výstavách. Jeho hlavní výhodou je opakovaná použitelnost, čímž eliminuje plýtvání zdroji a šetří náklady. Systém je flexibilní a umožňuje snadno měnit velikost a tvar stánku podle potřeb. Montáž je rychlá a nevyžaduje nářadí, díky čemuž šetří čas. T3works nabízí různé designové možnosti a je vhodný pro použití v interiéru i exteriéru. Kombinuje praktičnost, ekologičnost a moderní design, což jej činí ideálním pro vystavovatele.
Prezentační stánky budou součástí i Ecommerce Day 2024. Uskuteční se již 17. října v Bratislavě a přinese vzdělávací příležitosti pro malé a střední e-shopy. Konference se zúčastní více než 450 e-shopářů ze Slovenska a Česka. Účastníci se mohou těšit na 20 přednášek, 10 workshopů a konzultační zónu. Konference pokryje klíčová témata, jako jsou trendy v e-commerce, výzvy v oblasti dat, marketingu, komunikace se zákazníkem a využití AI. E-commerce day 2024 v Bratislavě nabídne široký program včetně přednášek od odborníků jako Andrea Postrelencová (HOLOKOLO) o úspěchu v e-commerce, Adam Cviku (BloomRobbins) o efektivní spolupráci s influencery či Yassaman Omidbakhsh (EYERIM). Matěj Kapošváry představí nejnovější trendy v e-commerce na základě dat a Jan Janouškovec se zaměří na strategii výkonnostního marketingu. Součástí programu jsou také praktické workshopy o budování značky, správném řízení skladů a práci s produktovými daty. Skvělá zpráva je, že majitelé e-shopů mají vstup zdarma.
Zároveň zveme i na největší marketingovou konferenci na Slovensku. V rozhovoru s Petrem Šebou, organizátorem Marketing RULEZZ, se dozvíte, jaké jsou tři hlavní principy dobré konference: networking, catering a program. Podle něj je networking na prvním místě, právě proto, že na konferencích vznikají důležité obchodní dohody. Catering a technické zabezpečení zase tvoří nedílnou součást celkového zážitku. Peťo dále zdůrazňuje důležitost promyšleného programu a výběru spikrů, kteří dokáží inspirovat. Dobrou konferenci však podle něj činí víc než jen obsah – atmosféra, identita a zážitek pro účastníky jsou stejně důležité. A každý, kdo si Marketing RULEZZ okusil, ví, že tato svatá trojice eventů tam je solidně zastoupena. 14. ročník konference se koná v bratislavské Staré tržnici koncem listopadu, přesněji 20. 11. 2024. Vidíme se tam?
V rozhovoru s Martinem Eichlerem, COO v Translata, jsme rozebírali, zda AI nahradí překladatelský byznys. Eichler vysvětluje, že navzdory pokročilým technologiím strojní překlady často nedosahují požadovanou kvalitu, zejména u méně frekventovaných jazyků. Diskutuje o tom, jak AI ovlivňuje jejich práci, zda je pro ně spíše příležitostí než hrozbou a jak se mění přístup ke kvalitě překladů. Zajímavé jsou rozdíly v zadáních od e-commerce klientů oproti jiným odvětvím a integrace AI v překladatelských procesech.
Na úplný závěr dnešního shrnutí zveme po letní pauze i na Ecommerce Bridge Live. Můžeme se vidět 3. října v Košicích v Platz Catering & Kantína. Během večera vystoupí šest e-commerce expertů. Šimon Radil z Möbelix poradí, co dělat, když se vám v e-commerce nedaří. S Mariem Babejem z WAME se zaměříte na vylepšení RMA procesů. Peter Zliechovec z agentury dabl. se bude věnovat efektivnímu obsahu. Hana Vršanská a Petr Ferschmann z ABRA ukáží, jak propojit podnikové aplikace s e-shopem. Josef Verbovský ze SOS electronic sdílí 10 tipů na úspěšný B2B prodej. Kromě toho se můžete těšit také na panelovou diskusi, soutěž a skvělý networking při chutném občerstvení. Pokud nemůžete přijít osobně, sledujte živý přenos zdarma. Přijďte se inspirovat, navázat nové kontakty a získat cenné rady od odborníků.