Jednou z nejžádanějších funkcí mezi tvůrci YouTube je možnost testovat miniatury. Platforma o náznaku této funkce informovala již v loňském roce a nyní se objevila zpráva, podle níž YouTube pokročil s A/B testováním miniatur. Zatím to vypadá, že tvůrci budou moci nahrát až tři různé obrázky a po dvou týdnech mohou vyhodnotit, který z nich přinesl nejvíce kliknutí. Zatím však neupřesnili, kdy bude novinka spuštěna.
TikTok vydal na začátku tohoto roku průvodce, který měl inspirovat profily malých a středních podniků k vytváření zajímavějšího obsahu. Tentokrát platforma uvolnila dalšího průvodce, který se zaměřuje na valentýnské kampaně. Interní údaje společnosti TikTok totiž uvádějí, že do roku 2023 dosáhne hashtag #ValentinesDay až 57 miliard zhlédnutí videí. Příručka je ke stažení zdarma a obsahuje 10 tipů, které zajistí úspěšnou kampaň.
Ivan Potančok z agentury Vibration napsal článek, který přibližuje důležitost konfigurátorů pro váš e-shop. Konfigurátor je vlastně pomocník při nakupování – zákazník si díky němu může prohlédnout, jak bude výrobek vypadat, spočítat si rozměry a na konci přehledně uvidí cenu, kolik bude stát. Zároveň jej lze využít pro mnoho odvětví – od textilu s potiskem na zakázku až po oplocení.
Malí a střední e-shopaři na Slovensku v roce 2023 pokračovali v růstu svého podnikání. Společnost Shoptet uvedla, že přibývaly nové internetové obchody a výrazně rostl obrat. Objednávky se oproti roku 2022 zvýšily o více než třetinu. I přes výrazně vyšší celkový obrat však průměrná cena za nákup mírně klesla. V roce 2023 činila necelých 75 eur, což je o 4 eura méně než v roce 2022. Jak jsme již informovali ve zprávách z jiných zemí, ukázalo se, že Slováci nakupují dárky dříve než obvykle. A to především díky slevám na Černý pátek. Co se týče samotného počtu e-shopů, v roce 2023 vzniklo na Shoptetu více než 1 000 nových obchodů. Procentuálně nejrychleji roste Trenčínský kraj, nejpomaleji Trnavský kraj. Bratislavský kraj je sice dvakrát až třikrát větší než ostatní regiony, přesto si udržuje silný růst o 25 % ročně.
Sledování nových trendů v digitálním marketingu je klíčem k úspěšnému přežití a růstu v rychle se měnícím digitálním prostředí. Jaké jsou trendy pro rok 2024? To vám přiblíží tento článek z Creative Sites. Dozvíte se například, jak personalizovat předměty a časy odesílání e-mailů pomocí umělé inteligence nebo trendy v SEO či PPC.
Prodej použitého zboží je stále populárnější jak z důvodu snížení uhlíkové stopy, tak z ekonomických důvodů. Z výzkumu společnosti GWI ve Velké Británii vyplývá, že obliba tržiště na Facebooku roste. Mezitím Britové jednoznačně upřednostňují eBay pro prodej z druhé ruky, a to o 54 %, ale Facebook Marketplace mu pomalu šlape na paty. Využívá ho již 27 % britských kupujících, což je vedoucí postavení ve srovnání se zkušenými platformami, jako jsou Vinted (21 %) a Depop (5 %). Jeho popularita je pravděpodobně způsobena tím, že vláda plánuje zdanit bazarový prodej a vypadá to, že Facebook Marketplace nebude podobné údaje úřadům předávat.
Experti ze společnosti Upgates upozorňují, že online tržiště nejsou totéž co e-shopy. Velká evropská tržiště vstupují na místní scénu elektronického obchodování a spolu s nimi roste i zájem zákazníků. Vzhledem k tomu, že zákazníci mají pozitivní zkušenosti s nákupy na českých a slovenských e-shopech, očekávají, že na online tržištích to bude podobné, ale mohou narazit. Často se například uvádí, že je produkt skladem, ale už se neuvádí, že je skladem v cizí zemi, čímž se dodání prodlužuje o dny nebo dokonce týdny. U zahraničních prodejců mohou být také rozdíly v záručních lhůtách. Další nevýhodou jsou vyšší náklady na dopravu při objednávání zboží od více prodejců najednou. Co si z toho můžete vzít jako obchodník nebo eshopař? Trhy jsou dalším místem, kde mohou prodejci prodávat zboží, a to se může hodit. Na druhou stranu obchodníci, kteří prodávají produkty vlastní výroby, by se měli více spoléhat na vlastní e-shop.
Janka Zajícová založila vývojovou agenturu CREATIVE sites před 19 lety. Jaké to pro ni bylo pracovat v “mužském” segmentu? Jak se jí daří řídit 50 zaměstnanců a nemít vysokou fluktuaci? To vše a mnohem více nám ve studiu Ecommerce Bridge prozradila Janka Zajícová, jednatelka a spoluzakladatelka společnosti CREATIVE sites.
Tento týden se rozběhla spolupráce mezi francouzskou vládní agenturou a gigantem v oblasti elektronického obchodu Alibaba. Cílem je podpořit malé a střední podniky ve Francii. Francouzským internetovým prodejcům, kteří chtějí propagovat své výrobky v celosvětovém měřítku, se tak otevírají nové možnosti. V plánu je podpořit francouzský export. Kromě toho dostane 200 malých a středních podniků možnost získat od společnosti Alibaba účet “Gold Supplier” na 24 měsíců za speciální zvýhodněnou cenu. Podmínkou je prodej místních výrobků. Účastníci musí být také legálně registrováni ve Francii, vyrábět své výrobky na místě, být na trhu alespoň rok a mít přeshraniční obrat z posledního finančního roku. Žadatelé musí rovněž předložit doklad o právech duševního vlastnictví ke svým výrobkům a prezentovat nejméně 10 výrobků. Musí mít také alespoň jednoho zaměstnance, který se věnuje vývozu. Cílem je zvýšit vývoz francouzských výrobků a do roku 2030 zvýšit počet vyvážejících podniků ve Francii o 33 %.
ERP systém může sloužit jako účinná platforma pro sběr přesných dat. Tato data jsou pak dostupná a snadno vizualizovatelná. Díky tomu může firmě pomoci výrazně zvýšit efektivitu rozhodovacího procesu a zlepšit komunikaci mezi jednotlivými odděleními. Manažerům také poskytuje ucelený přehled. O tom, jak díky výkonnému ERP systému vytěžit z firmy maximum, napsal Viktor Pieš ze společnosti Dodo Systems..
V červnu proběhnou volby do Evropského parlamentu. Proto spolek Ecommerce Europe připravil manifest, který má novým poslancům Evropského parlamentu sdělit priority evropského elektronického obchodu. Vyzývá k dodržování stávajících pravidel, nikoliv k tomu, aby se v první řadě zaváděla pravidla nová. Doporučuje také navrhovat pravidla, která jsou nejen proveditelná, ale také v souladu se zásadami zlepšování právní úpravy. Důležitým bodem je myšlenka, že regulace by měla zohledňovat potřeby malých podniků, které tvoří až 90 % ekonomiky.
Data jsou pro marketéry, analytiky a majitele e-shopů kompasem, který jim pomáhá pochopit chování zákazníků, předvídat trendy a optimalizovat marketingové kampaně. O tom, jak je důležité shromažďovat je a analyzovat, píše Dominik Hrabčák z dabl.
Amazon doplatil za používání umělé inteligence. Server The Verge informoval o rostoucím počtu položek na webu Amazonu s názvy jako “Je mi líto, ale tento požadavek nemohu splnit, porušuje zásady používání OpenAI.”. Důvodem jsou prodejci na Amazonu, kteří používají ChatGPT k vytváření produktových karet. Doposud to bylo v pořádku, ale s nárůstem zneužívání umělé inteligence k vytváření komerčních produktů se OpenAI rozhodlo zakročit. Mluvčí Amazonu ujistila zákazníky, že se snaží o to, aby nakupování bylo pro zákazníky pohodlnější, a bude vyžadovat, aby prodejci třetích stran poskytovali přesné a informativní nabídky produktů.
Zveme vás na Ecommerce Prague, první mezinárodní konferenci o e-commerce v České republice, která se uskuteční 8. února 2024 v Praze. Akce se zaměří na expanzi e-commerce na mezinárodní trhy a vystoupí na ní přední domácí i zahraniční odborníci z oboru, jako jsou Jerome Poussin, Tomas Braverman, Alexander Bonvin a zástupci společností Shein, Shopify a TePe.
A nezapomeňte na naši akci tento čtvrtek! V Bardejově zahajujeme sérii Ecommerce Bridge LIVE. Pro ty, kteří to mají daleko, je samozřejmě k dispozici bezplatný živý přenos. Ti, kteří se dostaví přímo na akci, však dostanou něco navíc. Poprvé na konferenci totiž pořádáme panelovou diskusi s přednášejícími a navíc jsme pro vás připravili soutěž o skvělé ceny. A samozřejmě zažijete networking a atmosféru, která vás nabije pro další podnikání. Každý fanoušek marketingu a e-commerce je vítán!