7 min. doba čtení

Týdenní sumář 27/2024: Instagram chce virální příspěvky, nové strategie Západu v boji s levnou Čínou, jak se nakupuje v těžkých časech

Podíváme se, jak američtí rodiče plánují nakupovat školní potřeby, představíme anketu o kvalitě komentářů na síti X a řekneme si, proč je manuální linkbuilding právě teď důležitější než kdy jindy.

Týdenní sumář 27/2024: Instagram chce virální příspěvky, nové strategie Západu v boji s levnou Čínou, jak se nakupuje v těžkých časech

Čínské značky jako Temu, Shein a Alibaba ohrožují západní trhy agresivními cenami a masivním marketingem. Zvyšují ceny reklamy, odebírají prodej módním značkám a stále více se přesouvají do Evropy. Západní maloobchodníci hledají nové strategie, jak si udržet zákazníky. About You například plánuje nabízet zboží přímo z výroby, aby ušetřila na logistice. Zalando je v zavádění změn opatrné, podle svých slov dává přednost kvalitě, kterou nemůže narušit. Nedávno jsme také informovali, že Amazon hledá způsoby, jak nabídnout levné zboží – nakonec to vypadá, že čínští prodejci budou moci zasílat zboží přímo zákazníkům v USA s dodáním do 9 až 11 dnů a obchod bude nabízet neznačkové zboží za cenu do 20 dolarů. Evropská komise však plánuje zrušit celní výjimky, což zasáhne levné čínské obchody. Čínští hráči čelí kritice za kvalitu a udržitelnost svých výrobků. Na druhou stranu se těší vysokému prodeji a oblibě u spotřebitelů.

X testuje novou funkci pro zlepšení diskuzí. Bude přidáno hodnocení komentářů. Tato funkce má pomoci lépe třídit odpovědi uživatelů podle důležitosti. Snižování počtu hlasů se bude vážit na základě politických názorů, což má zabránit nespravedlivému snižování hodnocení komentářů pouze z důvodu nesouhlasu. Tento systém by měl zvýraznit relevantní a pravdivé komentáře a omezit spam. Experiment je v počáteční fázi a jeho cílem je zvýšit angažovanost a relevanci obsahu na platformě.

Výběr správného dopravce a přepravních procesů je klíčový. Věděli jste, že kromě ceny balíků a dobírek se do nákladů započítává i řada poplatků? Tomáš Záškvara ze společnosti NEOSHIP nám vysvětlil, jak tento proces probíhá a na co si dát pozor. Pro e-shopy je důležitá kvalita doručení, zákaznický servis, dobírka a doba vyzvednutí zásilek. Informování zákazníků o stavu jejich zásilek zvyšuje spokojenost a automatizace přepravních procesů, jako je vytváření štítků a přiřazování dobírek, šetří čas i peníze. Zohlednění všech těchto faktorů může mít významný vliv na efektivitu přepravy a náklady.

 

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Digitální PR je klíčem k úspěchu e-shopu. Víte, jak na to? Zákazníci musí vaší značce důvěřovat a toho můžete dosáhnout prostřednictvím kvalitního obsahu a spolupráce s influencery. V tomto článku jsme shrnuli klíčové body, jak začít. Například je dobré vyprávět příběhy, spojit se s influencery, kteří mají váš produkt opravdu rádi. Zvažte také tiskové zprávy, ale mějte na paměti, že musí být poutavé. Nezapomeňte na kouzlo SEO – odkazy z jiných webů zvyšují důvěryhodnost.

Instagram mění algoritmy. Chce zvýšit viralitu a přiblížit přístup k Reels. Šéf Instagramu Adam Mosseri zdůrazňuje důležitost sdílení obsahu. To znamená, že je přínosné vytvářet obsah, který lidé chtějí posílat přátelům ve zprávách. Tím zvýšíte svůj dosah. Zaměřte se proto na inspirativní a zábavný obsah, který vyvolává pozitivní emoce. Co se týče Reels, Instagram dává přednost kratším formátům. Upravil již možnost nahrávat delší videa, ale ta, která přesáhnou délku 90 sekund, nebudou v sekcích Explore a Reels doporučena. Obhajuje to tím, že kratší klipy zvyšují angažovanost. Pokud tedy chcete zvýšit dosah a zapojení, měli byste svou strategii optimalizovat podle těchto změn.

Alex Jančo, generální ředitel společnosti Packeta Slovakia, v rozhovoru pro Ecommerce Bridge mluví o důležitosti logistiky při expanzi do zahraničí. Hovoří o tom, proč je nyní vhodná doba pro expanzi a zda je možné uspět i bez vlastní značky. Zdůrazňuje důležitost informování zákazníka o stavu objednávky a zabývá se tím, jak funguje doručování balíčků v zahraničí. Dotkne se také o trendů v marketingu, výběru zahraničních partnerů a možnosti nižších cen za dopravu při pozdějším doručení.

Alex Jančo, Packeta

Jak se nakupuje v těžkých časech? Průzkum společnosti Capterra týkající se online nákupních zvyklostí ve Velké Británii ukázal, že rok 2024 přinese výzvy, jako jsou vyšší ceny dopravy a rostoucí zájem o kamenné obchody. 75 % spotřebitelů začíná své online vyhledávání na vyhledávačích, zatímco 55 % používá webové stránky nebo aplikace jednotlivých prodejců. Pokud však jde o dokončení nákupu, 71 % spotřebitelů dává přednost webovým stránkám nebo aplikacím maloobchodních prodejců, následují tržiště s 49 % a webové stránky obchodních domů s 43 %. I zde se ukázala jako důležitá optimalizace pro mobilní zařízení a poskytování platebních metod, jako jsou kreditní karty a digitální peněženky. Inflace a důvěra ve značku jsou klíčovými faktory nákupního chování a podle výsledků mohou věrnostní programy zvýšit loajalitu zákazníků.

Pojďme se společně podívat na druhou stranu světa. Nedávná zpráva společnosti KPMG o nákupních trendech v Asii a Tichomoří uvádí, že sociální média a influenceři silně ovlivňují nákupy Generace Z. Klíčovými platformami pro úspěšný prodej jsou TikTok a Instagram. Oblíbený liveshopping a umělá inteligence pomáhají místním e-shopům zvyšovat interaktivitu. Zajímavým příkladem, který jsme v článku uvedli, byl přístup společnosti Nutrifood, která již dříve využívala k marketingu livestreamery a influencery. V loňském roce zjistili, že mladé matky jsou často v noci vzhůru, snaží se uspat své děti a jsou připraveny koupit kojeneckou výživu, kterou společnost vyrábí. Firma si uvědomila, že dvanáctihodinové živé vysílání není praktické, a tak hledala řešení v umělé inteligenci. Na závěr bychom jen dodali, že pro úspěch v asijsko-pacifickém regionu jsou důležité rychlé dodací lhůty a přizpůsobení se trendům.

Týdenní podcast UPdate

Evropská komise se vyjadřuje k reklamnímu modelu “Pay or Consent” společnosti Meta v EU, kdy platforma nabízí uživatelům buď souhlas s personalizovanými reklamami, nebo měsíční poplatek 12,99 EUR za jejich odstranění. Komise tvrdí, že tento model není v souladu se zákonem o digitálních trzích (DMA), který vyžaduje přístup k rovnocenné službě i bez souhlasu s reklamami. Meta zas tvrdí, že její model je v souladu s předpisy EU. Pokud Meta pravidla nedodrží, hrozí jí pokuta až do výše 10 % celosvětových příjmů.

V posledním díle Mudrovačky jsme diskutovali o aktuálních tématech. Googlování je na ústupu, protože mladá generace vyhledává informace prostřednictvím sociálních médií. Zákazníci jsou nespokojeni, když nemají přehled o doručení. Věděli jste, že můžete před zveřejněním otestovat své Reels? Michal a Štefan také diskutovali o živém nakupování jako možné nové éře e-commerce v Evropě a o transparentnější spolupráci na Instagramu díky Creator Insights. To a mnohem více se dozvíte, pokud si jejich úvahy poslechnete na YouTube, Spotify nebo jiné populární platformě.

Mudrovačka nad aktualitami měsíce červen.

V březnu 2024 Google oznámil odstranění až 40 % nekvalitního obsahu. Manuální linkbuilding je nyní důležitější než kdy jindy. Gary Illyes ze společnosti Google zdůrazňuje význam přirozených zpětných odkazů, protože nákup levných odkazů je riskantní a neefektivní. Google dává přednost kvalitním odkazům, které vedou na hodnotný obsah. Takové digitální PR pomáhá generovat vysoce kvalitní odkazy a zvyšuje viditelnost značky. Pro e-shopy jsou kvalitní zpětné odkazy klíčem k lepším pozicím ve vyhledávání a vyšší návštěvnosti, proto doporučujeme na ně dávat pozor.

Američtí rodiče plánují letos utratit za školní potřeby o 22 % více, v průměru 475 dolarů na dítě. Nejčastěji nakupují ve společnostech Walmart, Amazon a Target. Čtvrtina rodičů začíná nakupovat již v červnu, což ukazuje důležitost dobrých zásob a marketingu. Tento trend nabízí poučení i pro evropské e-shopy. Tušili jste například, že maminky utrácejí více a v průměru navštěvují 2 — 5 prodejců? Naproti tomu tatínkové mají tendenci začít nakupovat dříve a utrácejí v průměru méně. Jsou ochotni nakupovat až u 6 — 7 prodejců.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků
4 min. doba čtení

Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků

Kupující dnes mění značky častěji než kdykoli dřív. Věrnost zákazníků se rozpadá a tradiční taktiky – jako cenové akce či slevové kódy – přestávají fungovat. Nové zjištění průzkumu EMARKETER a Bloomreach ukazují, že pokud chtějí značky získat a udržet si věrné zákazníky, musí se zaměřit na to podstatné: budovat důvěru, pracovat s emocemi a dodat […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+