5min. doba čtení

Týdenní sumář 2/2024: Jak se dařilo českému e-commerce o Vánocích? Meta ruší cílení některých reklam a falešné recenze otravují lidi

Poslední kvartál konečně přenesl český e-commerce do plusu. Proč je slovenská značka GymBeam tak úspěšná? Používá u nás vůbec někdo Snapchat?

Týdenní sumář 2/2024: Jak se dařilo českému e-commerce o Vánocích? Meta ruší cílení některých reklam a falešné recenze otravují lidi

Jaké byly vánoční tržby českých e-shopů? Místní e-commerce prochází turbulentním obdobím. Po silném růstu v letech 2019 až 2021 již druhým rokem po sobě klesá. Dlouho očekávané zlepšení přineslo až klíčové poslední čtvrtletí letošního roku, kdy prodeje vzrostly o 2 %. Vyplývá to ze zprávy společnosti Heureka, podle níž je na tom sousední Slovenská republika podobně. Skokanem roku se staly sedací soupravy se 120% nárůstem, propadákem pak elektrocentrály, kotle a kamna, které loni vystřelily vzhůru kvůli válce na Ukrajině, která poukazovala na možnou energetickou krizi.

Značce GymBeam se daří po celý rok a zejména v předvánočním období excelovala. Rok 2023 byl pro společnost bezesporu rekordní – kromě obratu přes 4 miliardy korun dosáhla meziročního růstu 60 % a přízeň jí projevilo 1,5 milionu nových zákazníků. V novém roce se chce společnost zaměřit především na posílení své pozice na stávajících trzích.

Ve studiu jsme přivítali zástupce právě této zvučné značky. Nejnovější rozhovor s Marianem Greššákem ze společnosti GymBeam se zaměřuje na důležitost videoprodukce značky, která jí pomohla k růstu. Jak probíhá koordinace v rámci týmu a proč jim nestačí natáčet na telefon? Poslechněte si rozhovor s Majem a dozvíte se také jeho tipy, s jakými videi by měly malé e-shopy začít.

Marián Greššák z GymBeam

Potýkáte ses tím, jak zvýšit zapojení publika na sociálních médiích? Ľubomír Štulajter z agentury Vivantina vám v článku přináší nápady, jak zabodovat u cílové skupiny. Doporučuje například nechlubit se, rozumně využívat soutěže a radí, jak si vybrat influencera.

Meta přehodnocuje podrobné cílení reklamy. Od 15. ledna 2024 odstraní nebo sloučí určité cílení. Společnost zatím neposkytla konkrétní podrobnosti o odstraňovaných kategoriích, takže je otázkou, jak změny ovlivní cílení na Facebooku a Instagramu. Ví se pouze, že přezkoumává citlivé kategorie – zejména ty, které obsahují prvky týkající se zdraví, zájmů, rasy nebo etnické příslušnosti.

Meta se také připravuje na americké prezidentské volby. Generativní umělá inteligence dokáže vytvářet realistické obrazy, což nahrává dezinformacím. Společnost se proto snaží zavést nová pravidla a omezit dezinformace pomocí digitálně vytvořených nebo upravených zpráv. Inzeráty na platformách společnosti Meta se sociální tematikou, volbami a politikou musí uvádět použití AI.

AI ve spojení s fotobankou Getty Images vám však může pomoci. Umělá inteligence bude generovat nové licencované snímky na základě fotografií a videí v databázi. Nová funkce je určena k ochraně před generováním známých produktů, osob, míst nebo jiných prvků, které jsou chráněny autorským právem. Služba je k dispozici v 75 jazycích a za 100 vygenerovaných obrázků zaplatíte 13,99 eur.

Vyšel nový díl Mudrovačky. Michal a Štefan se věnují novinkám v sociálních médiích – mimo jiné si posvítí na Instagram, Threads, LinkedIn a aktualizace prohlížeče Google Chrome.

V Mudrovačce se podíváme na prosincové novinky.

Juraj Zaťko z digitální agentury Birdline si všiml, že malé firmy mají problém s řízením marketingu. Článek se zaměřil na důvody a doporučuje uvědomit si problémy, kterým můžete čelit i vy. Vždyť marketing v dnešním digitálním světě je složitější než kdy jindy. Stačíte držet krok se změnami v sociálních médiích, SEO, výkonnostních kanálech nebo umělé inteligenci?

Do marketingu můžete vrazit miliony, ale pokud nebudou zákazníci spokojení, obchod nikdy neporoste. Proto se stále větší důraz klade na reference. Mohly by vás zajímat tipy, jak pracovat s recenzemi vlastních produktů. I když to není úplně snadné, je opravdu důležité věnovat jim pozornost a nenechat jen na náhodě, zda vás někdo ocení.

To potvrzuje i průzkum společnosti Bazaarvoice, kterého se zúčastnilo více než 8 000 spotřebitelů a více než 400 značek ve Spojených státech, Velké Británii, Německu, Francii, Austrálii a Kanadě. Výsledky ukázaly, že nepravdivé recenze lidi při nakupování obtěžují. Zákazníci chtějí, aby značky podnikly kroky k zajištění pravosti online obsahu. Až 75 % spotřebitelů se obává falešných recenzí, 69 % falešných obrázků, 68 % falešných videí, 66 % falešných otázek a odpovědí a 69 % falešného obsahu sociálních médií. Spotřebitelé mají stále větší obavy, aby nenaletěli na falešné recenze. Značky a prodejci by proto měli zajistit, aby jejich zákazníci důvěřovali obsahu, který konzumují online.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Používá někdo v Česku Snapchat? Právě Snapchatu “vděčíme” za Stories, tedy koncept 24hodinových příběhů. Podle zprávy Transparency má na Slovensku více než 590 tisíc uživatelů a v České republice více než 1,2 milionu uživatelů. Na základě údajů ze slovenských reklamních kampaní společnosti Aleph můžeme říci, že Snapchat je silný zejména ve věkové skupině teenagerů a mladých dospělých ve věku 13 – 24 let. Tato platforma nabízí inovativní reklamní příležitosti. Zamyslete se, zda ji můžete využít pro své podnikání.

Ve společnosti e-commerce Bridge pro vás vytváříme obsah již pět let. Online magazín se posunul od původního režimu – každý den vám přinášíme novinky a pravidelně vám zprostředkováváme rozhovory s českými a slovenskými značkami a osobnostmi.

Malá sumarizace za rok 2023:

  • Připravili jsme pro vás 52 týdenních shrnutí, která si můžete přečíst a poslechnout v podcastu Ecommerce Bridge Update.
  • Napsali jsme 530 zpráv z celého světa i z domova.
  • Nahráli jsme 56 rozhovorů s odborníky na marketing a e-commerce.
  • Připravili jsme 206 článků zaměřených na různé kategorie podnikání a marketingu.
  • Uspořádali jsme 10 konferencí po celém Slovensku.
  • Oživili jsme oblíbený formát Mudrovačka.

Letos máme nové formáty, proběhne až 11 konferencí a všechny je, samozřejmě, můžete sledovat z pohodlí svého obývacího pokoje díky živému vysílání. Ale přijít osobně má své výhody. Na místě proběhne panelová diskuse a soutěž o ceny. Příští konference Ecommerce Bridge Live se uskuteční 25. ledna v Bardejově.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Nákupní chování Indů se mění
3min. doba čtení

Nákupní chování Indů se mění

Čína už není nejlidnatější zemí. V roce 2022 ji předběhla Indie s více než 1,43 miliardami lidí. Sledovat změnu spotřebitelského chování v nejobydlenější zemi proto může být dobrý indikátor toho, kam se ubírá nákupní chování.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+