7 min. doba čtení

Týdenní sumář 18/2024: Cookies ještě nekončí, Instagram upravil algoritmy, e-commerce v Evropě roste

Jak si nejlépe vybrat agenturu nebo freelancera? Okamžité nabídky na Googlu nabízejí možnost inzerovat u předních vydavatelů přímo z rozhraní Display & Video 360. Kolik lidí vlastně používá LinkedIn?

Týdenní sumář 18/2024: Cookies ještě nekončí, Instagram upravil algoritmy, e-commerce v Evropě roste

Vypnutí podpory souborů cookie třetích stran je významným krokem, který změní digitální marketingové strategie. Společnost Google poprvé oznámila plány na odstranění souborů cookie v lednu 2020. Od té doby byl termín několikrát posunut a podle nejnovějších informací začne odstraňování začátkem příštího roku. Užijte si tedy co nejvýhodnější černý pátek a vánoční sezónu se všemi údaji, na které jste zvyklí. Nezapomeňte se ale postupně připravit na to, že jednoho dne nejspíš stejně přijde konec a vy si budete muset analytiku oprášit po svém.

Google zároveň představuje nové možnosti reklamy a slibuje, že způsobí revoluci v reklamě. Jedná se o funkci “Instant Deals”, která nabízí možnost uzavírat dohody s předními vydavateli přímo z rozhraní Display & Video 360. Patří mezi ně například platformy Disney, Paramount, NBCUniversal a Warner Bros. Zjednodušený proces zvýší flexibilitu rozpočtu a poskytne marketingovým odborníkům větší kontrolu nad jejich reklamními strategiemi. Kromě toho ukázal také nový nástroj nazvaný “Commitment Optimizer”. Ten slibuje, že zjednoduší proces optimalizace reklamy a umožní marketérům přijímat rozhodnutí založená na datech, která zlepší výkonnost kampaní. K dispozici je také nový nástroj Experimentální centrum, který marketérům umožní testovat své strategie a využívat umělou inteligenci Google.

Evropský e-commerce dosáhl v loňském roce přeshraničního obratu ve výši 107 miliard eur. Přeshraniční trh dosáhl obratu 237 miliard eur. Ve srovnání s předchozím rokem to představuje nárůst o 32 %, takže máme pozitivní zprávu – přeshraniční e-commerce v Evropě roste. Kromě zprávy Cross-Border Commerce Europe každoročně sestavuje žebříček 500 největších přeshraničních internetových obchodů v Evropě s výjimkou segmentu cestovního ruchu. V žebříčku 10 největších evropských maloobchodníků pro rok 2023 se na prvním místě umístila IKEA. Ta dosáhla obratu 5,2 miliardy eur. Za ní následují Zalando, H&M, Lego, Zara, Jysk, Lidl, Decathlon, Adidas a první desítku uzavírá Notino.

Týdenní podcast UPdate

Evropská unie prostřednictvím zákona o digitálních službách ukládá velkým online společnostem povinnost vykazovat údaje o výkonnosti platforem. LinkedIn vydal zprávu, ve které uvádí počet uživatelů v jednotlivých zemích. Aktuální údaje tvrdí, že celkově má platforma jen v rámci Evropské unie přibližně 47,9 milionu aktivních uživatelů měsíčně. V porovnání s předchozí zprávou z října 2023 se jedná o nárůst o 2,7 milionu MAU. V tabulce byly uvedeny metriky zaokrouhlené na celé statisíce, takže Slovensko ani Česká republika nevykázaly žádný nárůst. V obou případech se však zvýšily návštěvy platformy z nepředplacených účtů.

TikTok se snaží zabránit podvodům na své nákupní platformě. TikTok Shop se od svého založení v roce 2021 rozšířil po celém světě. Překročil hranice jihovýchodní Asie, dostal se do Spojeného království a v roce 2023 expandoval do Spojených států. Platforma nyní investovala do zabezpečení více než 400 milionů dolarů. Všichni prodejci procházejí ověřovacím procesem, v němž prokazují svou totožnost a oprávněnost podnikání. Po schválení vstupují do zkušební doby, kdy se seznámí s pravidly platformy a mohou se postupně zapojit do jejího provozu. V loňském roce, od července do prosince, platforma odmítla zařadit na seznam 37 milionů produktů, které porušovaly pravidla.

Od samého začátku podnikání byste měli myslet na to, že budování vlastní značky je nesmírně důležité. Velcí konkurenti jako Temu, Shein a další tržiště s gigantickými rozpočty vás sice mohou výkonem předčit, ale na značku nestačí. Zde je návod, jak byste k tomu měli přistupovat, na co při tom myslet a tipy pro budování značky při expanzi, jak nám ve dtudiu Ecommerce Bridge sdělil Michal Pastier z Darwin & the Machines & Co-owner GoBigname.

Michal Pastier

Přestože Snapchat u nás ve srovnání s jinými platformami netrhá rekordy v návštěvnosti, má zde své místo a zastoupení. To, že se společnosti daří, potvrzují její finanční výsledky – za první kvartál 2024 vykázala 21% nárůst příjmů na 1,195 milionu dolarů. Počet malých a středních inzerentů vzrostl dokonce o 85 %. Ty, kteří již reklamu na této platformě vyzkoušeli, pravděpodobně potěší zpráva, kterou jsme vám přinesli na začátku minulého týdne. Snapchat přidává inovativní nástroje pro zvýšení tržeb. Vsadil na rozšířenou realitu (AR) a technologie strojového učení, které mají zlepšit zapojení značky a zvýšit konverze. Platformě se podařilo výrazně zkrátit dobu potřebnou k vytvoření 2D katalogů produktů na interaktivní prvky, což je přínosem pro značky, které plánují používat virtuální stánky. Značky navíc mohou vytvářet vlastní reklamy v rozšířené realitě. Stačí do aplikace Lenses nahrát jednoduchý text nebo obrázek a Snapchat vytvoří speciální efekt, který mohou uživatelé aplikovat na svůj obsah. Tak co, budete o tom uvažovat také?

Máte někdy pocit, že efektivní schůzky neexistují? Jiří Janoušek se tomuto tématu bude věnovat na technologické konferenci WebExpo v Praze. To ovšem není jediná zajímavost, kterou se dozvíte. Dvoudenní konference přivítá 91 řečníků a mentorů z celého světa, kteří se budou věnovat tématům z oblasti byznysu, projektového řízení, marketingu, UX designu a vývoje webových aplikací. Zapište si datum 29.-31. května, vstupenky jsou již v prodeji!

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Víte, jak si nejlépe vybrat výkonnostní agenturu nebo freelancera? Martin Bulák z agentury Boosters sepsal opravdu podrobný pohled na to, které aspekty je důležité zvážit na začátku spolupráce. Univerzální odpověď samozřejmě neexistuje. Článek však vysvětluje rozdíly mezi freelancery a různými typy agentur, jak zohlednit vlastní zázemí a cíle, nastavení očekávání a věnuje se i situacím, kdy by se vám měly rozsvítit kontrolky.

Instagram chce srovnat podmínky pro tvůrce obsahu. Aktualizoval své algoritmy pro doporučování obsahu, v nichž bude upřednostňovat původní obsah, odměňovat tvůrce všech velikostí a potláčet agregaci obsahu. Namísto toho, aby se systém spoléhal pouze na zapojení sledujících, jak tomu bylo dříve, bude nyní jakýkoli způsobilý obsah zobrazován malému publiku a postupně rozšiřován na základě jeho výkonu. Nový přístup bude zaváděn v průběhu následujících měsíců.

Poslední dubnový týden se v hotelu DoubleTree Hilton v Bratislavě konala konference New Retail Summit. Více než 450 zástupců slovenského maloobchodního trhu diskutovalo o aktuálních výzvách, trendech a inovacích, které mohou pomoci nastartovat zdravý a udržitelný růst. Pokud jste ji nestihli, přinášíme vám reportáž se zajímavými informacemi o tom, s čím se maloobchod v současnosti potýká a jaká jsou možná řešení.

Začátkem letošního roku se TikTok dostal do sporu se společností Universal Music Group, která z platformy stáhla své umělce. Trvalo několik měsíců, než se dohodli na podmínkách, ale hudební knihovna TikToku opět obsahuje známé skladby a kapely a zpěváky zvučných jmen.

Na závěr bychom vám rádi připomněli naši konferenci Ecommerce Bridge LIVE. Již tento čtvrtek nás čeká Liptovský Mikuláš a připojí se k nám ostřílení e-commerce profesionálové. Vystoupí Slavomíra Kollárová z Inspio, Dušan Vereš z agentury ui42, Jakub Sidorják z Daktely, Michaela Čerkesová z DPD a zakladatel úspěšné slovenské značky GymBeam, Dalibor Cicman. Každý, kdo se na konferenci objeví, má možnost zeptat se řečníků na know-how, diskutovat, navázat kontakty, vyhrát v soutěži, užít si dobré jídlo a přátelskou atmosféru. Uvidíme se ve čtvrtek v Liptov Hub?

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují
2 min. doba čtení

Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují

Jde Shein a udržitelnost dohromady? Firma tvrdí, že ano, ale tyto tvrdí jsou pod drobnohledem. Italský úřad zahájil vyšetřování společnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinské firmy spravující italskou webstránku Shein. Šetření se zaměřuje hlavně na potenciálně zavádějící environmentální tvrzení, která platforma uváděla.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce
4 min. doba čtení

Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce

Podmínky vrácení zboží jsou výrazným faktorem, který ovlivňuje chování spotřebitelů a formuje konkurenční prostředí. Zpráva od společnosti ZigZag zkoumá, jak největší prodejci z retailu mění svůj pohled na vrácení zboží v e-commerce. Na jedné straně musí dívat na spokojenost zákazníků, zároveň je nutno zvážit profitabilitu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+