Česká e-commerce po dvou letech poklesu začíná růst a první kvartál zakončil s 4% růstem. Dlouhoočekávané zlepšení odstartovaly již Vánoce a vyšší zájem o online nákupy přetrval i během novoročních výprodejů. Ve srovnání s loňskými hodnotami vzrostla průměrná hodnota objednávky o +8 %. Skokanem kvartálu jsou brusle na led a jako propadák skončily herní konzole. Analýzu přinesl pravidelný eCommerce Insider Heureky.
Google přidá do vyhledávacího menu novou položku. Mobilní rozhraní vyhledávače se rozroste o obsah jako YouTube Shorts či videa z TikToku. Nástup krátkých videí na sociálních sítích vedl k tomu, že tvůrci se začali soustředit na tento formát. Jelikož ve videu se stále více šíří vedle zábavného obsahu i novinky, praktické informace, návody či postupy, Google se rozhodl implementovat je do nové karty ve vyhledávači. Jedná se zatím o testování a není jisté, kdy bude novinka oficiálně spuštěna a zda se nový filtr objeví i na počítačích.
Ve firmách se stále více využívá umělá inteligence ke zlepšení interakcí se zákazníky. Výzkum od společnosti Twilio však ukazuje, že firmy čelí významným překážkám spojeným s dostupností údajů o zákaznících a transparentností ohledně jejich využití. Zatímco 93 % britských značek tvrdí, že jsou transparentní ve využívání údajů ve spojitosti s AI, jen 40 % zákazníků souhlasí. To podtrhuje důležitost toho, aby značky komunikovaly způsob, jak zákaznické údaje napojují na nástroje umělé inteligence. 64 % britských spotřebitelů udává, že ochrana údajů je způsob, jak si získat jejich důvěru. Najít správnou rovnováhu mezi bezpečností a zážitkem zákazníka zůstává pro podniky výzvou.
TikTok údajně plánuje představit virtuální influencery. Digitální avatary poháněné umělou inteligencí mají změnit způsob, jak značky komunikují s publikem a propagují své produkty. Platforma si ověřila úspěšnost konceptu v čínské verzi TikToku, známé jako Douyin. Virtuální influenceři tam již získali významnou podporu. Cílem je poskytnout funkci, která umožní značkám nasadit virtuální influencery na prodej produktů prostřednictvím videí a živých vysílání v aplikaci. Tyto AI kopie jsou navrženy k tomu, aby napodobovaly lidské chování a dodávaly obsah přesně podle scénáře. Dokáží interagovat s publikem v reálném čase, reagovat na komentáře a přizpůsobovat marketingové strategie na základě metrik sledovanosti.
Německá e-commerce platforma Kaufland Marketplace se chystá do konce léta rozšířit svoji činnost do Polska a Rakouska. Společnost Schwarz Gruppe chce posílit svoji přítomnost v online prostředí. Na Slovensku a v Česku se Kaufland Marketplace ujal dobře a patří mezi největší online tržiště v zemi. Zajímavé je, že v Rakousku nemá Kaufland fyzické prodejny a vstoupí tam jen jako online hráč. Přesto se v zemi těší povědomí o značce na úrovni více než 40 %.
Propagace obsahu na různých kanálech zvyšuje šance na jeho zaznamenání a zaujetí širšího publika. Když k tomu přičteme kombinaci obsahu ze sociálních sítí s obsahem na webových stránkách, získáme lepší viditelnost v online obsahové síti. Jak dostat posty tam, kam sociální sítě nedosáhnou? Na to vám odpoví Filip z agentury dabl. – v článku představil platformy a aplikace, které mohou zvýšit CTR až trojnásobně oproti běžným bannerovým reklamám.
S rychlým vývojem technologie Meta uznává potřebu komplexnějšího přístupu k obsahu vytvořenému umělou inteligencí. V reakci na doporučení Dozorčí rady plánuje od května 2024 zavést štítky, které označí AI obsah. Štítky zároveň poukáží na možnosti, které dnes umělá inteligence nabízí. Tím by se mělo zvýšit povědomí o tom, co AI dokáže a zároveň budovat kritické myšlení uživatelů vůči vygenerovanému obsahu. Společnost se tak snaží dosáhnout rovnováhy mezi svobodou projevu a zabezpečením bezpečnosti uživatelů na svých platformách. Poskytováním transparentnosti a kontextu označování chce společnost posílit uživatele, aby mohli činit informovaná rozhodnutí o online obsahu.
V posledních měsících nad e-commerce visí strašák jménem marketplaces. Jak to bude vypadat s tržišti za pár let, zda budou základem pro každý e-shop a jak se vůbec na těchto platformách orientovat nám ve studiu Ecommerce Bridge vysvétlil Radek Klouda, CEO Baselinker pro střední Evropu.
Podpora recommerce je celosvětově na vzestupu. Tento týden oznámil eBay UK bezplatný prodej second-hand oblečení s cílem pomoct prodeji z druhé ruky a podpořit cirkulární ekonomiku v módě. V běžném obchodním modelu prodejce po úspěšném prodeji produktu platí platformě poplatek. Odteď se poplatky nevztahují na oblečení, tenisky, hodinky, kabelky či šperky. eBay doufá, že díky zrušení poplatků pro prodejce a kupující na použité oblečení podnítí prodeje a zvýší počet uživatelů. V aplikaci dokonce přibyly nové funkce, které mají za cíl usnadnit prodej. Jedná se například o AI-generované popisy a personalizované nákupní zážitky.
Znáte značku Powerlogy? Je to slovenský e-shop s biohacking produkty jako například oleje, kolageny, proteiny, oříšková másla, čokoláda či káva. E-shop funguje již 11 let, a i když měl k dispozici firemní software, stále se neobešel bez excelovských tabulek a různých dokumentů. To se změnilo v roce 2021, kdy e-shop reálně začal pociťovat své limity. Klíčem ke změně byla integrace objednávkového a skladového systému s ERP. V článku se dočtete jak si zvykli a jak dokáže ABRA Flexi pomoci i vám.
Už tento čtvrtek přijdeme s Ecommerce Bridge LIVE do Zvolena. Každá konference, kterou děláme, je v něčem odlišná. Jiný prostor, jiní spíkři, jiný catering a jiní účastníci. Tentokrát se ale nebojím říct, že to bude bomba. Zveme vás do nápaditého The Secret Baru, kde nám dokonce vymysleli parádní nápoje. Samozřejmě, prostor je jen příjemný bonus. Skutečnou hodnotou akce jsou přednášející jako je Dalibor Cicman z úspěšné firmy GymBeam, Hana Vršanská a Juraj Tobák ze společnosti ABRA, Pavel Mikuško a Vladimír Pikna z BITO, Ida Vrabcová Bírová z agentury PS: Summer či Radek Klouda z Baselinkeru. Posvítíme si na důležitá témata pro vás byznys a vy se můžete ptát na vše, co vás zajímá. Vstupenky najdete na webu a samozřejmě také registraci na bezplatný livestream. To se však ukrátíte o možnost klást řečníkům dotazy, seznámit se s novými lidmi z e-commerce a také chutné občerstvení, které bude chystat účastník hvězdné show MasterChef.
Naše konference pro vás pořádáme po celý rok, ale protože se sezóna pomalu rozjíždí, rádi bychom vás pozvali i na tyto akce:
Příští týden se v Bratislavě uskuteční konference New Retail Summit 2024, která se zaměří na specifické podmínky, které trápí dnešní podnikatele, jako je inflace a s ní spojená změna chování zákazníků. Jak stavět na pevných základech a zároveň využít současných trendů? Přijďte se inspirovat na největší konferenci pro maloobchodníky a dodavatele 23. a 24. dubna do hotelu DoubleTree by Hilton v Bratislavě.
Ve stejné době se bude konat i konference Project Restart 2024. Pro exkluzivní line-up si však musíte zajít do Prahy. 24. dubna se v Kině Lucerna představí jména jako Radovan Vávra, Marian Jelínek, Mária Havlíčková, Jan Řezáč a mnozí další. Celodenní event zavede své účastníky do hloubky projektového řízení z rozmanitých úhlů pohledu. V článku naleznete dokonce i výjimečný slevový kód, který vám zajistí 10% slevu na vstupenku.
Na technologickou konferenci WebExpo se můžete vypravit také do Prahy. O možnostech umělé inteligence v podnikání bude diskutovat 70 řečníků z oblasti online podnikání, projektového managementu, marketingu, UX designu, vývoje webových aplikací a dalších specializací. Zveme sice trochu brzy, WebExpo se bude konat od 29. do 31. května 2024, ale rozhodně to bude stát za to.