6 min. doba čtení

Týdenní sumář 14/2024: Budoucnost SEO s AI, vzdělávací obsah na TikToku, evropské B2B roste

Google zvažuje zpoplatnění prémiových funkcí s umělou inteligencí. YouTube zaměřuje pozornost tvůrců na Shorts. Březnová Mudrovačka se Štefanem a Michalem.

Týdenní sumář 14/2024: Budoucnost SEO s AI, vzdělávací obsah na TikToku, evropské B2B roste

Google zvažuje přidání prémiových funkcí do svého vyhledávacího nástroje, který využívá umělou inteligenci. Nové funkce by mohly být rozšířeny o umělou inteligenci a mohly by být integrovány do stávajících prémiových předplacených služeb, jako je asistent Gemini v Gmailu a Dokumentech Google. To znamená, že uživatelé, kteří mají prémiové předplatné, by mohli mít přístup k pokročilým funkcím vyhledávání pomocí technologie AI. Pokud by Google v tomto směru pokračoval, byl by to pro společnost významný krok – bylo by to ostatně poprvé, co by technologický gigant uvažoval o umístění klíčových produktů za paywall. Používání tradičního vyhledávače Google bude i nadále bezplatné a vedle výsledků vyhledávání se budou i nadále zobrazovat reklamy, a to i pro předplatitele.

TikTok se snaží dokázat, že stojí za pozornost mladých lidí a přináší více vzdělávacího obsahu. Vzdělávací kanál STEM (zkratka pro Science, Technology, Engineering and Mathematics) byl ve Spojených státech představen v loňském roce. Po testování na americkém trhu rozšiřuje platforma svůj obsah do Velké Británie a Irska.

Jak dobře víme, byl to právě TikTok, který svým formátem krátkých videí způsobil revoluci v online světě. Dokonce i tak stabilní platforma, jako je YouTube, se jimi inspirovala a přinesla do kanálu Shorts. A právě této novince se věnujeme – minulý týden totiž YouTube umožnil svým tvůrcům tento formát také monetizovat. Aby motivoval tvůrce k většímu množství obsahu, oznámil vyšší příjmy pro profily, které vytvářejí krátká videa. YouTube uvádí, že jejich Shorts mají velký dosah a vydělává na nich více než 25 % kanálů v partnerském programu.

Dá se říci, že umělá inteligence ovlivní práci SEO specialistů. Ti, kteří se ji naučí využívat ve svůj prospěch, budou ve výhodě. Ve studiu Ecommerce Bridge jsme přivítali Pavla Ungra, CEO & SEO & marketing specialista ve společnosti SEOloger. Povídali jsme si o tom, co rychlý rozvoj umělé inteligence znamená pro SEO, jak správně zadávat prompty do generátoru, abyste dosáhli dobrého výsledku, a zda by umělá inteligence měla být více regulována.

Pavel Ungr, SEOloger

Meta aktualizuje přehrávač videa na Facebooku na celou obrazovku. Přinese jednotný design pro všechny délky videí včetně videí typu Reels, delších videí a živých přenosů. Facebook chce celoobrazovkovými videi eliminovat rozptylování a zajistit maximální zapojení do obsahu. Vylepšený přehrávač obsahuje nové ovládací prvky, jako je celoobrazovkový režim pro horizontální videa a pohodlný posuvník pro plynulou navigaci v delším videoobsahu. Vylepšeno je také doporučování relevantnějších videí na základě zájmů. Aktualizace budou zpočátku zavedeny v USA a Kanadě. Globální zavedení můžeme očekávat v rozmezí několika příštích měsíců.

Německá organizace VZBV požaduje, aby se Temu zdrželo určitých praktik. Mezi ně patří například uvádění slev bez poskytnutí informací o referenčních cenách. Napadá také další nekalé praktiky a manipulativní design čínské platformy s cílem ovlivnit uživatele. Společnost Temu to odmítá a tvrdí, že jejím cílem je pomáhat spotřebitelům činit informovaná rozhodnutí. Německo se začátkem tohoto roku pustilo do boje proti levnému zboží z Číny. Zároveň není jedinou zemí, která má s Temu problém. Své připomínky nedávno zveřejnila i APEK. Ve svém prohlášení argumentuje znevýhodněním místních obchodníků, kteří se musí podřídit přísným předpisům mezinárodního obchodu.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Evropský e-commerce B2B výrazně roste a překonává transakce B2C. Tržní hodnota tohoto odvětví dosáhla v roce 2022 až 7 bilionů dolarů, což je více než dvojnásobek hodnoty B2C. Tato čísla podtrhují obrovský potenciál, který obchodování B2B nabízí. Předpokládá se, že do roku 2025 bude mít evropský online e-commerce B2B celkovou hodnotu 1,8 bilionu dolarů. Ve srovnání s Čínou nebo USA je však dosah tohoto odvětví na starém kontinentu výrazně menší. Zatímco země jako Německo, Francie a Spojené království vedou, Evropa má značný nevyužitý růstový potenciál.

Je tu nový měsíc a Štefan s Michalem se ohlédli za tím, co se stalo v březnu. Mudrovačka je přibližně půlhodinový formát, ve kterém probírají nejzajímavější události a doplňují je jejich postřehy a zkušenostmi. Mají influenceři ještě budoucnost? Jak se vypořádat s ochranou proti spamu při rozesílání hromadných zpráv? A proč se na LinkedIn stále používají clickbait příspěvky, když je algoritmus upozaďuje? To jsou jen některé z bodů, které na vás čekají v březnové Mudrovačce.

Březnové události tradičně hodnotí Michal se Štefanem.

Který segment se vám vybaví jako první, když slyšíte slovo udržitelnost? Módní průmysl si chce napravit reputaci, protože je s tímto slovem často spojován – a ne v tom nejlepším světle. Módní prodejci na svých platformách stále více zdůrazňují udržitelnost a reagují tak na požadavky spotřebitelů na transparentnost a etické postupy. Díky tomu se módní průmysl dostal na přední příčky žebříčků ve zveřejňování informací o svých dodavatelích a výrobcích.

Průzkum mezi 1 500 respondenty z USA a Velké Británie ukázal, že spotřebitelé generace Z jsou obzvláště frustrovaní z online nakupování. Rychlé časy a dostupnost se promítají do vyšších očekávání spotřebitelů. Naprostá většina nakupujících vyjadřuje nespokojenost s tím, že online prodejci nesplnili jejich očekávání. Nejčastěji uvádějí problémy, jako jsou ceny, pozdní dodávky a náklady na dopravu.

Týdenní podcast UPdate

Druhý ročník soutěže Orange Podcast roku představil nové soutěžní kategorie, partnery a porotu. Slovenské podcasty se budou ucházet o přízeň poroty a veřejnosti až ve třinácti kategoriích. V prvním kroku bude dvacetičlenná porota hodnotit deset podcastů v každé ze soutěžních kategorií. Pět nejlepších z každé kategorie postoupí do hlasování veřejnosti. To bude zahájeno 27. května 2024.

Během tří dnů konference Retail Summit se sešlo 1 400 účastníků, vypilo se 6 000 šálků kávy a sdílelo se nespočet nových poznatků. 30. ročník se konal poslední březnový týden v Kongresovém centru Praha.

Nezapomeňte však na naši konferenci Ecommerce Bridge LIVE, kterou pořádáme z lásky k e-commerce. Jezdíme po celém Slovensku a na každou zastávku přinášíme jedinečný program. Nyní se máte na co těšit – do Zvolena přijedou přednášet zástupci společností GymBeam, PS:Summer, BITO, ABRA a BaseLinker. Ptejte se na obchodní otázky přímo Dalibora Cicmana, zakladatele raketové slovenské společnosti a debatujte o hrozbách online tržišť s Radkem Kloudou. Kromě toho na vás čeká přátelská uvolněná atmosféra, skvělé občerstvení, soutěž o hodnotné ceny, networking a ještě jedno překvapení. Ti, kteří se ve Zvolenu objeví, se mají na co těšit. Vstupenky na akci a registrace na přímý přenos už na vás čekají. Uvidíme se 18. dubna v The Secret Baru ve Zvolenu. Buďte u toho i vy.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Nová definice maskulinity: Jak mohou značky autenticky oslovit moderní muže?
4 min. doba čtení

Nová definice maskulinity: Jak mohou značky autenticky oslovit moderní muže?

Značky stojí před důležitou výzvou, jak změnit způsob zobrazování mužů ve svých kampaních. Podle nedávné zprávy společnosti Kantar se moderní publikum neumí ztotožnit se zažitými stereotypy o silných a nezdolných mužích. a k růstu značky. Podívejme se na závěry, ze kterých může e-commerce čerpat a využít je ve svůj prospěch.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+