Souhrn zpráv začneme výzvou fondu SK-NIC. U příležitosti 30. výročí domény .sk připravil Fond SK-NIC další výzvu na velké projekty v hodnotě 300 000 EUR. Jeden projekt může získat finanční prostředky v rozmezí od 10 000 do 30 000 EUR. Přihlásit se mohou projekty zabývající se tématy e-vzdělávání, digitální inkluze a inteligentních měst. Žádosti je možné podávat do 31. května 2024 a všechny potřebné informace naleznete na webu virtualno.sk.
Google přidal nový způsob zobrazení posledních příspěvků v sociálních médiích na firemních profilech. Když někdo hledá firmu na Googlu, může vidět nejen základní informace, ale také nejnovější příspěvky na sociálních sítích, jako jsou obrázky nebo statusy. Propojení účtů je možné se sociálními sítěmi Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Pinterest, TikTok a X. Google se snaží pomoci podnikům zviditelnit se a přilákat větší zájem lidí, kteří hledají informace na internetu.
Společnosti Shopsys, Skladon a Retino již druhým rokem v předvánočním období provedly Velký logistický test, který mapuje úroveň české e-commerce scény. Výsledky ukázaly, že tři čtvrtiny e-shopů nabízí za určitých podmínek dopravu zdarma. Zajímavý je také fakt, že často zmiňovaný standard doručení do druhého dne od objednání splňuje necelých 50 % internetových obchodů. Testy probíhaly v exponovaných prosincových dnech, neboť právě v tomto období zažívá většina e-shopů hektické období vzhledem k blížící se vánoční sezóně. Z testování vyplynuly i další informace, které stojí za pozornost – například to, že méně než tři čtvrtiny testovaných e-shopů dokázaly vrátit peníze v zákonné 14denní lhůtě.
350 vedoucích PR a marketingových pracovníků z Velké Británie a USA se zúčastnilo průzkumu, který odhalil, že jen třetina oslovených expertů dokáže účinně sladit své aktivity s obchodními cíli. Rozdíl mezi tím, jak PR odvětví měří své úspěchy a co očekává obchodní oddělení, se stává stále výraznějším. V důsledku této nejistoty dochází ke snížení rozpočtů – až 31 % respondentů uvedlo, že v roce 2023 zaznamenaly škrty. Jen 41 % respondentů ze Spojeného království a 34 % respondentů z USA bere v úvahu nové obchodní a prodejní procesy při měření vlivu jejich práce a více je zajímá to, jaký obsah produkují a jaké publikum oslovují.
Reddit představil nový reklamní formát “Free-Form Ads”. Sponzorované příspěvky budou vypadat jako organické příspěvky, jen místo uživatelského jména se nad příspěvkem zobrazí slovo Promoted. Reklamy ve volném formátu jsou navrženy tak, aby vypadaly podobně jako typ obsahu, který si uživatelé mezi sebou vyměňují. Cílem je infiltrovat inzerenty, kteří budou moci sdílet informace pomocí obrázků, videí a textu. Očekává se tedy vyšší zapojení komunity. Nový formát reklamy je již k dispozici všem inzerentům na Redditu prostřednictvím Správce reklam.
LinkedIn rozšiřuje možnosti propagace obsahu. Dříve mohly firmy propagovat pouze obsah od svých ověřených zaměstnanců, ale díky reklamám Thought Leader bude možné propagovat příspěvky z jakéhokoli profilu. Vznikne tak nový způsob, jak zaujmout cílové skupiny relevantními informacemi, jako jsou například reference zákazníků. Reklamy Thought Leadership jsou k dispozici pro kampaně zvyšující povědomí o značce nebo angažovanost a mohou obsahovat pouze příspěvky s jedním obrázkem nebo videem.
Janko Januška je vedoucím agentury Spotibo, kde vede tým 9 lidí. V rozhovoru se dozvíte, jak se vede tým SEO odborníků, jak se mu daří udržet je u sebe, zda se vyplatí školit lidi v agentuře a kdy byste měli mít ve firmě vlastního SEO pracovníka.
Meta přináší nové aktualizace reklam. První z nich je, že se videoreklamy automaticky přizpůsobí formátu 16:9 pro lepší zobrazení rolí na Facebooku a Instagramu. Meta také testuje možnost, která inzerentům umožňuje používat kolaborativní reklamy spolu s kampaněmi Advantage+ Shopping. Kolaborativní reklamy jsou formou spolupráce mezi více inzerenty, kdy jsou náklady a zdroje sdíleny za účelem dosažení lepších výsledků. Výsledky nedávné studie ukazují, že inzerenti využívající tuto kombinaci dosáhli 14% zvýšení návratnosti výdajů na reklamu a 13% snížení nákladů na akvizici.
Pro mnoho e-shopů jsou produktové kanály příležitostí k propojení produktů v rámci jejich online expanze na nové trhy. Trayto sepsal 8 tipů pro optimalizaci feedů a úspěšnou online expanzi. V článku se dozvíte, jak s feedy efektivně pracovat a na co si dát pozor.
V České republice se stupňuje boj proti Temu. Asociace pro elektronickou komerci, která sdružuje více než 680 českých hráčů v oblasti e-commerce, varuje, že místní obchodníci jsou znevýhodněni. Internetový obchod Temu, který nabízí neobvykle levné zboží převážně z Číny, totiž na svých stránkách nedodržuje několik pravidel, která mu ukládá česká i evropská legislativa. APEK na tuto situaci upozorňuje a vyzývá k přijetí opatření, která by zajistila férové prostředí pro všechny.
S rostoucí konkurencí musí inzerenti optimalizovat výdaje na různých platformách a zkoušet různé reklamní formáty. Společnost Liftoff analyzovala trendy ve čtyřech klíčových vertikálách aplikací: herní, e-commerce, finanční a zábavní. Index mobilní kreativní reklamy potvrdil, že v současné době vedou hratelné formáty, delší videoreklamy nebo UCG. Gamifikované prvky využívají také segmenty, jako jsou finance, seznamka a také aplikace pro e-commerce. To vše s cílem podpořit účast publika. Jak uvádí zpráva, jednou z přehlížených výhod je možnost sbírat data o publiku na základě toho, jak se zapojuje. Tyto údaje pak lze využít k přizpůsobení reklam a optimalizaci budoucích reklamních kampaní.
Počet vedoucích marketingových pozic v regionu EMEA, které jsou zodpovědné za podporu prodeje, se zdvojnásobil. Průzkum ukazuje trend, že stále více organizací přesouvá odpovědnost za prodej na marketingové funkce. Tím se také mění vnímání, že marketing a prodej spolu těsněji spolupracují. V průzkumu až 75 % respondentů uvedlo, že mají zavedeny procesy, postupy a metriky pro měření dopadu podpory prodeje a činnosti. Pro srovnání, v roce 2022 to bylo 69 %. Výsledky průzkumu také naznačují, že mapovaný region zaostává za USA, pokud jde o odpovědnost a zodpovědnost za podporu prodeje, ale existuje zde potenciál dohnat je a dosáhnout efektivnějšího řízení.
Velká noc je za rohem, ale ještě předtím můžete zažít nadupanou konferenci v Trnavě. Ecommerce Bridge Live se uskuteční v úterý 26. března 2024 v Sessleru a mikrofonu se chopí osobnosti jako marketingová ředitelka Muzikeru Monika Kľusková, Ivan Cingel z agentury Creative Sites nebo Marian Štúrik z MRS Sklady. Filip Kucharovič z DPD bude hovořit o logistice a exportu a Martina Melíšková prozradí, jak dělá marketing iSexShop. Buďte u toho i vy a skočte si pro vstupenku. Kromě inspirativních přednášek se můžete těšit na bohaté občerstvení, soutěž o zajímavé ceny, přátelskou atmosféru, možnost navázat kontakty s lidmi z oboru a hlavně položit přednášejícím otázky na to, co vás zajímá. Přednášky můžete sledovat i z domova, stačí se zaregistrovat na bezplatný livestream.