6min. doba čtení

Týdenní sumář 10/2024: Co si o změnách v odesílání hromadných mailů myslí experti? Informace o oblíbenosti influencerů a rozděleném Aukru

Legislativní změny v doručování pro maďarské e-shopy. 80% billboardů ve Velké Británii se nachází v nejchudších oblastech. Třetina Čechů považuje rychlou módu za atraktivní, protože je cenově dostupná.

Týdenní sumář 10/2024: Co si o změnách v odesílání hromadných mailů myslí experti? Informace o oblíbenosti influencerů a rozděleném Aukru

Google chce obnovit důvěru v e-mailovou komunikaci. To však ztíží rozesílání hromadné pošty a dotkne se domén, které rozesílají více než 5 000 e-mailů denně. Tématu jsme se věnovali v odborném článku, což znamená, že jsme se zeptali marketingových odborníků na jejich názor a rady, co s tím dělat.

Nedávný průzkum GLAMI Fashion (Re)search potvrdil, že téměř třetina Čechů považuje fast fashion za atraktivní, protože je cenově dostupná, přičemž 29 % respondentů uvedlo, že s tímto konceptem souhlasí, pokud je cenově dostupný. Naopak 31 % respondentů se rychlé módě vyhýbá kvůli její nízké kvalitě a 6 % dotázaných odmítá takové nákupy z důvodu ochrany životního prostředí. Dalších 9 % si je vědomo environmentálních problémů, ale nemá finanční prostředky na to, aby nakupovalo jinde. O rychlé módě stále neví, co si má myslet, 24 % respondentů. Pouze 9 % Čechů považuje udržitelnost za zásadní aspekt e-shopů.

Všechny e-shopy, které prodávají zboží na maďarském trhu, musí do 28. března 2024 přidat mezi možnosti přepravy Magyar Postu. Ke zprávě se váží 2 zdroje a každá z nich uvádí jinou variantu. Jeden tvrdí, že omezení se týkají všech společností, které provozují své e-shopy na doméně .hu. Druhý předpokládá, že změna se týká výlučně e-shopů, které jsou založeny v Maďarsku. Článek budeme průběžně aktualizovat, zatím umíme s jistotou říci, že konečné slovo bude mít zákazník. Důležité je, aby měl na výběr ze všech způsobů přepravy, které pošta nabízí: doručení na adresu, doručení na poštu, doručení do výdejního místa nebo do výdejních boxů. Je už jen na něm, jestli si pro přepravu svého zboží vybere maďarskou poštu, nebo ne.

České internetové tržiště Aukro se rozdělilo na dvě části: Aukro Sběratelství a umění a Aukro Bazar. Cílem této změny je zpřehlednit nakupování pro uživatele a umožnit jim lépe objevovat jedinečné nabídky v rámci jejich zájmů. Podle společnosti se 85 % uživatelů pohybuje buď ve světě bazaru, nebo sběratelství. Aukro jim chce poskytnout personalizovanější a cílenější zážitek, aby mohli objevovat a nakupovat to, co odpovídá jejich zájmům.

Polovina online uživatelů na Slovensku sleduje na sociálních sítích influencera nebo známou osobnost. 28 % respondentů v průzkumu uvedlo, že jim placená propagace nevadí. Opačný postoj zaujalo pouze 11 % vzorku, ale až 49 % respondentů stojí někde uprostřed: někdy jim propagace vadí a někdy ne. 39 % respondentů přiznalo, že si někdy koupilo produkt nebo službu na základě doporučení osobnosti ze sociálních sítí.

Advokáta Jána Boldizsára jsme již hostili, ale tentokrát jsme se do problematiky domén ponořili hlouběji. Ty jsou pro e-shop a celkové podnikání velmi důležité. Je možné při nákupu domény nějak porušit zákon? A jaká je adekvátní částka za prodej domény? Odpovědi na tyto otázky a spoustu dalších zajímavých informací najdete v rozhovoru s JUDr. Jánem Boldizsárem z advokátní kanceláře Boldiz Law Firm®.

Zpráva Unavoidable Impact odhalila, že 80 % billboardů ve Spojeném království je umístěno v nejchudších oblastech. Skupina Adfree Cities se zaměřuje na venkovní reklamu a kritizuje její umisťování v oblastech s nižšími příjmy a vyšší mírou chudoby a znečištění ovzduší. Vedoucí kampaně James Ward tvrdí, že to svědčí o širší nerovnosti zakořeněné ve společnosti. Analýzou reklam u silnic skupina zjistila, že jsou často umístěny v oblastech s vyšší mírou znečištění.

Evropský zákon o digitálních trzích vyžaduje, aby největší technologické společnosti upravily některé své produkty a umožnily tak menším konkurentům lepší přístup k uživatelům. Například Google již zavedl více než 20 změn, které mají uživatelům usnadnit vyhledávání srovnávačů v oblastech, jako jsou lety, hotely a nakupování. Další významnou změnou je výběrová obrazovka pro uživatele systému Android, kde si mohou snadněji vybrat výchozí prohlížeč a vyhledávač. Dále mají uživatelé možnost rozhodnout, zda chtějí pokračovat ve sdílení informací mezi službami Google. Kromě toho probíhají aktualizace reklamních produktů a nástrojů, které pomohou informovat inzerenty o shromažďování údajů v souladu s dlouhodobou politikou EU týkající se souhlasu koncových uživatelů.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Jak podcast

Projektem Threads se společnost Meta snaží vytvořit poutavější a přátelštější verzi sítě X. Chce vytvořit nové způsoby používání sociálních sítí – možná proto některé kroky trvají déle. Při zavádění nových funkcí postupuje opatrně, aby se vyhnula spamu a podvodům. V současné době Threads testuje své rozhraní API s vybranými partnery. Vývoj API otevírá nové možnosti, jak plánovat příspěvky, což pomůže značkám a vydavatelům lépe spravovat jejich přítomnost na Threads. Očekává se také přidání analytických funkcí pro zlepšení zapojení a sledování výkonu.

Vzdělání není nikdy dost. Marketingové konference jsou v plném proudu, pojďme se na ně podívat:

  • Desátý ročník SEO Restart se uskuteční 20. března v Praze a nabídne jedinečný program, který osloví jak zkušené profesionály, tak začínající odborníky. Mezi hosty budou odborníci jako Marek Prokop, Zdeněk Dvořák, Martin Žatkovič, Roman Teuschel, Martin Kopta, Sarah Presh a další.
  • E-commerce day vás přivítá 23. března v Brně. Na konferenci vás čeká 18 přednášek, 10 praktických workshopů nebo panelová diskuze těch nejlepších odborníků z marketingu, logistiky, brandingu a dalších oborů.
  • Třídenní konference Retail Summit se bude konat v Kongresovém centru Praha od 25. do 27. března. Na pódiu si na aktuální výzvy posvítí zástupci značek jako Plzeňský Prazdroj, skupina Rohlik, Sportisimo, Dr. Max, ale také prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a další velcí odborníci.

Nezapomeňte na konferenci Ecommerce Bridge LIVE. Máme zastávku v Prešově a na konci měsíce se uvidíme v Trnavě – konkrétně 26. března v Sessleru. Budeme si povídat o rebrandingu, expanzi, fulfillingu a výzvách, které musí tak pikantní segment, jakým je sexshop, zdolat.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+