Turecký e-commerce gigant Trendyol se letos chystá expandovat na východoevropský trh. Jako první země si vybral Rumunsko, Řecko, Maďarsko a dokonce i Česko. Toto internetové tržiště již přilákalo 30 milionů zákazníků v různých koutech světa a zastupuje 250 000 prodejců. Pokud společnost uspěje v prioritních zemích, plánuje vstoupit také na trhy Polska, Slovenska a Bulharska. Do konce roku 2024 chce na východoevropském trhu dosáhnout 2 milionů aktivních zákazníků a překročit 4 miliony objednávek.
Kdo neví, že Štefan Polgári pěstuje domény jako své hobby, pravděpodobně o něm nikdy neslyšel. Již mnoho let dělá osvětu v oblasti domén, jejich bezpečnosti a marketingového využití. Tentokrát se zaměřil na důležitost rodinných domén. Doporučuje pohlížet na doménu “příjmení.cz” jako na základní online dědictví, které zůstane v rodině a může chránit více než jen vaši digitální identitu. Vlastní doména vám zajistí nejen pěkný e-mail s formulací jmeno@prijmeni.cz, ale také větší šanci na ochranu vaší identity před hackery nebo náhlým kolapsem bezplatných veřejných služeb. Jak píše Štefan v článku, pochopení fungování domén a hostingu není pro každého. Ale ani pochopení toho, jak fungují hypotéky nebo jak si vybrat počítač, také není pro každého. To, že tomu nerozumíte, neznamená, že to není důležité.
Jsou vysoké prodeje během Black Friday skutečným úspěchem? Pokud jako firma příliš spoléháte na prodeje, možná si nevytváříte silné vazby se svými zákazníky. Marketing, se kterým se spotřebitelé setkávají, zejména během kybernetického týdne, může přinést krátkodobý úspěch. Existuje však možnost, že vám z dlouhodobého hlediska spíše uškodí, pokud jde o důvěru a loajalitu zákazníků. Vztah se zákazníky se vyplatí budovat celoročně, nejen v období výprodejů. Značky by měly aktivně pracovat na vytváření vztahu se zákazníky, aby si získaly jejich důvěru a loajalitu.
Darko Ďurica ze společnosti BlueWinston ve studiu přiblížil možnosti, které firmám přináší reklama na platformě Microsoft. Díky propracovanému systému na ní lze inzerovat úplně stejně jako na Googlu. Jak fungují platby a jaké jsou doporučené rozpočty pro tuto síť, se dozvíte v rozhovoru o všech populárních platformách.
Pokud vás zajímá, jak zvýšit zisky z reklamy pomocí automatizace a Microsoft Ads, Darko své znalosti sepsal také do článku.
Při dlouhodobé přípravě obsahu pro sociální média je snadné ztratit inspiraci. Přesně to se snaží prolomit TikTok, který vytvořil praktického průvodce tvorbou obsahu na nový rok. Přehled důležitých dnů, svátků nebo klíčových událostí ocení zejména správci firemních profilů nebo profilů s pravidelně plánovanými příspěvky.
Pokud si myslíte, že váš e-shop v posledních měsících nepřináší takové výsledky, jaké očekáváte, případně dostáváte stále více stížností od zákazníků na chod webu, je čas zamyslet se nad migrací, případně redesignem e-shopu. Ivan Cingel z Creative sites vám v článku přiblíží na co myslet a které kroky nevynechat. Vysvětlí také správné nastavení SEO – kvůli migraci e-shopu se totiž nemusíte bát, že přijdete o dobré pozice ve vyhledávání. Právě naopak, dáte-li si záležet na správném nastavení jednotlivých SEO atributů, pozice vašeho e-shopu budou dokonce ještě lepší.
Od 1. ledna 2024 se mění pravidla pro přeshraniční platby. Evropská unie zpřísňuje pravidla pro boj s daňovými podvody. Podle nových pravidel budou mít daňové úřady v zemích Evropské unie přístup k informacím o platbách, které jim pomohou snadněji odhalit nelegální činnost v oblasti DPH. Zvláštní pozornost je věnována elektronickému obchodu, kde jsou podvody s DPH a porušování pravidel běžné. Některé podniky působí v EU bez fyzické přítomnosti nebo registrace v některém členském státě. Vyhýbají se tak placení daní a EU přichází o velké částky peněz, které následně chybí v důležitých odvětvích a veřejných službách.
Jak vydělávají velké technologické společnosti? Visual Capitalist poskytl přehledné vizualizace toho, kolik vydělává kapitál 6 nejhodnotnějších společností na světě. V článku na vás čekají zajímavé grafy společností Alphabet, Amazon, Apple, Microsoft, Meta a Nvidia.
Lukáš Biháry ze společnosti Datacop se podělil o nové pohledy na personalizaci newsletterů. Zaměřuje se na způsoby, jak získat od zákazníků údaje o jejich preferencích a jak zaujmout zákazníky, kteří na vašich stránkách již delší dobu nebyli.
Americký e-commerce hlásí úspěšnou vánoční sezónu. Výdaje za nákupy na internetu dosáhly 222,1 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 4,9 % a rekordní hodnotu pro americký elektronický obchod v období od 1. listopadu do 31. prosince. Američané hojně využívali slev a stále populárnějšího způsobu odložené platby Buy Now, Pay Later (BNPL) k pokrytí většiny svých nákupů. Nákupy BNPL vzrostly oproti loňskému roku o 14 % na celkovou částku 16,6 miliardy USD.
Nezapomeňte na naši sekci Bridge NOW, kde každý den přinášíme odkazy na zajímavé externí články. Minulý týden jsme například informovali o tom, že:
- V loňském roce vstoupilo na český trh rekordních 39 nových značek.
- Magazin Stratégie provedl průzkum, který ukázal, že senioři se cítí nedoceněni a mladí lidé chtějí žít zdravěji.
- Nechyběly ani závěrečné přehledy roku, jako je přehled úspěšných slovenských rodinných firem, které v uplynulém roce bodovaly, žebříček nejhodnotnějších firem světa nebo marketingové trendy pro rok 2024.
Přihlaste se k odběru našeho denního newsletteru a my vám budeme každý den posílat smysluplný obsah, který stojí za přečtení. 👇