5 min. doba čtení

Týdenní přehled: Roboti budou doručovat balíky pro Bolt a Google Bard je konečně k dispozici v Evropské unii

Přinášíme vám další týdenní přehled novinek z oblasti elektronického obchodování. Roboti budou doručovat balíky pro český Bolt. PPL rozšiřuje síť výdejních míst o celkem 1 200 AlzaBoxů a Google Bard je konečně dostupný v Evropské unii.

Týdenní přehled: Roboti budou doručovat balíky pro Bolt a Google Bard je konečně k dispozici v Evropské unii

Přehled novinek

Roboti budou doručovat zásilky pro český Bolt. Platforma navázala spolupráci s estonskou hi-tech společností Starship Technologies, která je předním světovým dodavatelem autonomních doručovacích vozidel.V letošním roce budou doručovací roboti testováni v rámci aplikace Bolt Food, a pokud se osvědčí, budou robotičtí kurýři brzy rozvážet obědy a večeře spolu s partnerskými kurýry na kolech, koloběžkách nebo v autech.

Společnost Kiwi.com loni snížila ztrátu o polovinu na 19,6 milionu eur. V červených číslech se pohybuje poslední čtyři roky, včetně předvánočního roku 2019, a celková ztráta za tyto roky činí přibližně 83 milionů eur. Vyplývá to z výročních zpráv společnosti. V loňském roce skončila společnost v červených číslech, přestože trh zaznamenal v prvním čtvrtletí výrazné zotavení z pandemie a loňské tržby z prodaných vstupenek činily za deset let její existence rekordních 2,1 miliardy eur.

Společnost Decathlon zavádí technologii Tap-to-Phone, která promění chytrý telefon v terminál. Partnerství mezi společnostmi Visa a Decathlon umožňuje spotřebitelům platit za své nákupy přiložením karty nebo chytrého telefonu k mobilnímu zařízení prodavačů. Cílem této nové strategie společnosti Decathlon je zkrátit dobu čekání u pokladen a reagovat na preference spotřebitelů v oblasti bezkontaktních plateb. Společnost Decathlon zavádí tuto technologii ve všech 325 prodejnách ve Francii.

Týdenní podcast UPdate

Francie chce bojovat proti emisím uhlíku jednoduchým způsobem. Od října bude vláda poskytovat obyvatelům slevu na opravu obuvi nebo oblečení. Země doufá, že sleva přiměje lidi, aby si ponechali věci, které již vlastní, místo aby je vyhodili a koupili si zcela nové. Módní průmysl se podílí na celosvětových emisích uhlíku 10 %, což je více než mezinárodní lety a lodní doprava dohromady. Podle Evropské hospodářské komise Organizace spojených národů se každoročně na skládkách ocitne přibližně 21 miliard tun oblečení.

Švédský startup Karma zachraňuje tuny potravin. Díky aplikaci mohou restaurace, kavárny a obchody s potravinami prodávat spotřebitelům poslední neprodané, ale stále dobré netrvanlivé produkty za nižší cenu. Prodejci tak získají příjmy z potravin, které by jinak přišly vniveč, osloví nové zákazníky a navíc sníží svůj dopad na životní prostředí. Aplikace, která pomáhá předcházet plýtvání potravinami, již získala čtvrt milionu uživatelů.

Společnost Microsoft loni oznámila své rozhodnutí koupit Activision Blizzard. Obchod zablokovaly regulační orgány. Soud v San Francisku však rozhodl ve prospěch Microsoftu a zamítl návrh na zastavení koupě. Microsoft čelil značnému odporu také ve Velké Británii, jejíž antimonopolní úřad nákup zablokoval. Microsoft se odvolal a případ se dostal k soudu, ale po rozhodnutí v USA britská strana uvedla, že je nepravděpodobné, že by se v něm pokračovalo. Konečné převzetí známé herní společnosti je naplánováno na nejbližší dny. Microsoft za Activision Blizzard zaplatí 68,7 miliardy dolarů.

Tento týden nás ve studiu Ecommerce Bridge navštívil László Szabó ze společnosti Growww Digital a povídali jsme si o expanzi na zahraniční trhy. Jak probíhá expanze z hlediska marketingu a komunikace? Podle čeho by si měla firma vybrat ten správný nový trh? Jak správně simulovat konverzní poměr při expanzi? Poslechněte si Lacova osobní doporučení, na co si dát při expanzi pozor. Celý rozhovor najdete v kategorii multimédia.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Rýchlovky:

Koncept sdílených obchodů přichází také na Slovensko a do Rumunska. Pikito nabízí e-shopům možnost otevřít si v zahraničí prodejnu s kompletními službami, včetně výdejního místa pro zásilky. To vše za minimální měsíční náklady, bez rizik a administrativních starostí a v rekordním čase.

Dušan Víglaský, majitel Dráčiku, vzbuzuje vášně konspiračními příspěvky přímo na hlavní stránce hračkářství. Kritika ze strany veřejnosti však nemá na tržby řetězce vliv. Jenom na Slovensku tržby přesáhly 90 milionů eur a zisk Dráčika dosáhl 4,45 milionu eur.

Společnost Salesforce příští měsíc zvýší ceny. Ceny služeb Sales Cloud, Service Cloud, Marketing Cloud, Industries a Tableau se zvýší v průměru o 9 %. Toto zvýšení je důsledkem investic společnosti Salesforce ve výši 20 miliard dolarů do výzkumu a vývoje a uvedení řady nástrojů využívajících umělou inteligenci, včetně AI Cloud, Einstein GPT, Sales GPT a Service GPT.

Společnost PPL, lídr v doručování balíků v České republice, rozšiřuje svou síť výdejních míst o celkem 1 200 AlzaBoxů. Díky nové spolupráci s Alza, největším českým internetovým prodejcem, chce být PPL pro své zákazníky ještě dostupnější.

Zatímco ChatGPT od OpenAI funguje v mnoha jazycích již od prvního dne, Google Bard je teprve nyní dohání. Asistent nejpopulárnějšího vyhledávače na světě založený na umělé inteligenci je k dnešnímu dni dostupný v naprosté většině světa a ve více než čtyřiceti jazycích včetně češtiny a slovenštiny. Snahu Googlu nelze upřít, jeho Bard dokonce mluví.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak na marketing s Meta Reels: Proč 80 % zákazníků nakupuje po shlédnutí Reels
3 min. doba čtení

Jak na marketing s Meta Reels: Proč 80 % zákazníků nakupuje po shlédnutí Reels

V nejnovější příručce od Mety se dozvídáme, jak mohou značky efektivně využívat Meta Reels k posílení svých marketingových kampaní a dosahování skutečných výsledků. Zde je shrnutí nejdůležitějších faktů a doporučení, která by měl o tomto výkonném video formátu vědět každý, kdo se pohybuje v e-commerce.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Televize už není jen televize. Jak se mění sledování videoobsahu a co to znamená pro značky
3 min. doba čtení

Televize už není jen televize. Jak se mění sledování videoobsahu a co to znamená pro značky

Jak dnes funguje sledování videoobsahu? Co lidé považují za „televizi“ a kde reklama funguje nejlépe? CTV zatím není středobodem pozornosti našeho e-commerce, ale vývoj v zahraničí naznačuje, že by se to mohlo brzy změnit. Nová studie RTL AdAlliance přináší jasná data a trendy, které se vyplatí sledovat. A ukazuje, že o úspěchu videa nerozhoduje technologie, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+