5min. doba čtení

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

V dnešním shrnutí novinek z minulého týdne vám dáme dva inspirativní tipy. Jeden na článek od zkušené marketérky Nadi Kačerové a druhý na dobrou knihu od Dognetu. Více o všech tématech píšeme v našem magazínu na Ecommerce Bridge.

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Přehled novinek

Francouzský list L’usine digitale informoval o významné akvizici ve světě digitálního marketingu. Publicis Groupe koupila společnost Profitero, která vyvinula řešení SaaS pro analýzu prodejní a marketingové výkonnosti. Tento nástroj pomáhá značkám optimalizovat výdaje na reklamu. Profitero v současné době poskytuje denní přehled o 4 000 značkách a 70 milionech produktů ve více než 50 zemích. To umožňuje značkám předvídat a automatizovat jejich globální prodejní úsilí.

Přinášíme vám zajímavý příběh e-shopu Pink Lily a jeho majitelky Tori Gerbig. Začínala prodejem dětského oblečení na platformě eBay a postupně vybudovala populární e-shop s cenově dostupnou módou v USA, který vyřizuje v průměru 11 000 objednávek denně. Ve dvou článcích popisujeme její podnikatelský plán, jehož vytvoření Tori považuje za nejdůležitější krok ve svém podnikání. Nemusí být dokonalý a určitě se bude časem měnit, ale pomůže vám odpovědět na nejdůležitější otázky. Více informací na webu ecommerce bridge: odešla ze zaměstnání, aby se mohla věnovat e-shopu.

zdroj: Pink Lily

Je možné budovat značku bez drahých televizních spotů? Ano. Nadia Kacera představuje dva typy marketingového cílení a její postřehy jsou povzbuzením pro menší eshopy a značky. Dozvíte se, jak používat cílený marketing a jak odlišit svůj trh. Nadya popisuje 3 způsoby, jak ji můžeme dále členit. Vztahy se zákazníky jsou složitou záležitostí. Rozhodnout se investovat do masmédií bez řádné marketingové strategie může být sebevražedné, protože podle Nadi Kacera jsou nejhorší řešení ta, která jsou izolovaná a neberou v úvahu celý rozsah vašeho podnikání.

Marketplace Wish prožívá těžké období. Na rozdíl od mnoha e-shopů, které využily pandemické situace ve svůj prospěch, se společnosti Wish dlouhodobě nedaří a od druhého čtvrtletí roku 2019 nevykázala čistý zisk. Společnost se potýká s problémy s kvalitou a spokojeností zákazníků. Společnost Wish vykázala jedenáctou čtvrtletní ztrátu v řadě. Tato částka za první čtvrtletí činí 60 milionů dolarů.

Nyní dávejte pozor. Affiliate síť Dognet vydává novou knihu 55 tipů a návodů pro úspěšný e-shop. Spolupracuje s 50 autory. Přináší komplexní pohled na internetový prodej a je určena jak začátečníkům, tak pokročilým uživatelům. Rozhodně by si ji neměl nechat ujít žádný majitel e-shopu nebo e-commerce marketér. Jedná se o sedmý knižní titul vydaný nakladatelstvím Dognet. Tuto knihu najdete ve všech knihkupectvích a na www.dognet.store.

zdroj: Dognet

Německá asociace elektronického obchodu Bevh zveřejnila nové čtvrtletní údaje. Ačkoli celkový online prodej v Německu meziročně vzrostl o více než 8 %, v různých segmentech došlo ke stagnaci. Přelomovým datem má být 24. únor, tedy začátek rusko-ukrajinské války. Od ledna do konce února vzrostl prodej oděvů a obuvi o 10 % ve srovnání se stejným čtvrtletím loňského roku. Po začátku války však prodej módy klesl až o 8,6 %. Podobný pokles lze pozorovat i v segmentu domácností a interiérů. Naopak vzrostl prodej léků a zájem o akce.

Společnost Shopify posiluje svou logistickou frontu akvizicí společnosti Deliver. Jedná se o největší transakci v dosavadní historii společnosti. Společnost Shopify zaplatí za Deliverr přibližně 1,68 miliardy dolarů v hotovosti a 420 milionů dolarů v akciích. Tento krok zefektivní správu zásob pro prodejce. Společnost Deliverr využívá k optimalizaci doručování prediktivní analýzu a strojové učení. Pronajímá sklady v různých lokalitách a s vysokou přesností předpovídá poptávku po konkrétních produktech v daném geografickém regionu. Na základě těchto údajů pak předem dodává zásoby na očekávaná prodejní místa, kde při zadání objednávky automaticky vybírá optimální způsob dodání produktů z třídicích center a skladů.

Situace v online obchodě se začala projevovat propadem akcií. Celková ztráta činí více než bilion eur. Kromě poklesu akcií největších technologických gigantů, jako jsou Meta, Google a Apple, se situace dotkla i dalších velkých hráčů v oblasti elektronického obchodování. Akcie společnosti Wayfair se propadly o 26 %, zatímco internetový prodejce nábytku klesl na nové 52týdenní minimum. Akcie společnosti Shopify se propadly o téměř 15 % a akcie Amazonu skončily obchodování o 8 % níže. Mastercard SpendingPulse uvedl, že celkové maloobchodní tržby v kamenných obchodech vzrostly, ale transakce v elektronickém obchodě ve Spojených státech klesly o 1,8 %.

 zdroj: Depositphotos

Společnost Disney musela uzavřít své parky Disneyland v Hongkongu a Šanghaji. Téměř zdvojnásobila své tržby v segmentu zábavních parků na 6,7 miliardy USD ve srovnání s předchozím čtvrtletím. Rovněž zaznamenala nárůst počtu předplatitelů na všech svých mediálních platformách. Celkový počet předplatitelů služby Disney+ vzrostl ve druhém fiskálním čtvrtletí na 137,7 milionu, což je více, než předpokládali analytici (135 milionů). Na rozdíl od Netflixu, který v současné době prochází náročným obdobím, Disney dohání svého největšího konkurenta a brzy se může stát lídrem na trhu streamovacích platforem.

Budeme rádi, když se přihlásíte k odběru našeho denního newsletteru, ve kterém vám každý den přinášíme to nejdůležitější ze světa elektronického obchodování.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %
3min. doba čtení

Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %

Pro hráče v oblasti elektronického obchodování je výzvou najít rovnováhu mezi vstřícností k zákazníkům a udržením návratnosti v rozumných mezích. Podle průzkumu německé digitální asociace Bitkom zákazníci nakupující online v Německu vracejí 11 % svých nákupů.

Přečíst článek
Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat
5min. doba čtení

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, když očekávají reálný růst mezd. Skip Pay v rámci svého panelu pravidelně nakupujících zákazníků analyzoval spotřebitelské chování – zákazníci jsou připraveni být opět loajální, o […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+