5min. doba čtení

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Minulý týden jsme vám přinesli několik zajímavých zahraničních novinek. Kaufland u nás spustí svůj marketplace. Lidl experimentuje ve Spojeném království a řeč byla také o německém Berlin Brands Group.

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Zprávy z minulého týdne

Kaufland se v příštím roce chystá rozšířit svůj marketplace a spustit jej i u nás. Online prodejci budou moci nabízet své zboží také na Kaufland.cz a Kaufland.sk a prodávat tak své produkty na třech online tržištích současně. Toto vše bude možné díky jediné registraci a v rámci jednoho rozhraní. Česko a Slovensko se zařadí k prvním zemím, kde se online prodejcům otevírá možnost expandovat po boku tak silné značky jako je Kaufland. 

zdroj: Kaufland.de

Holandský prodejce tonerů do tiskáren a kancelářských potřeb 123inkt je na prodej. Hodnota společnosti se odhaduje na minimálně 500 milionů eur. E-shop (ein zwei drei inkt) zažalovala před osmi lety společnost HP a vyzvala jej, aby ukončil prodej neznačkových kazet. HP se stížností však nakonec neuspěl a soudní spor vyhrál nizozemský prodejce náplní.

Jarmila Gaľová z Row&Slide popisuje, jak zvládat velké množství úkolů a jak si stanovit priority. Úspěch v životě, práci i ve vlastním byznysu podle ní ve velké míře závisí i na správném rozdělení úkolů a efektivním řízení času a priorit. V článku od Jarmily Gaľové se dozvíte možnosti využití účinné metody tzv. Eisenhowerovy matice, nebo jaké otázky si položit při řešení věčného dilematu, které zní: Jak rozlišit důležité úkoly od těch nedůležitých? Nezapomeňte kliknout na Ecommerce bridge a posuňte svůj time management na nový level.

Německá kurýrní společnost DPD otevírá v Berlíně koncept vlastního pop-up obchodu. Kromě klasické logistiky vyzvednutí a odesílání zásilek si zákazníci budou moci dát kávu nebo bio občerstvení, pronajmout úložný prostor Storebox či otestovat svou zásilku. V případě odeslání objednávek mohou v DPD využít opětovné použití kartonových krabic, které tam nechali zákazníci. Prodejna zároveň slouží i jako mikrosklad, pro lokální rozvoz zásilek na elektrokolech.

zdroj: DPD

I tento týden si Štefan Polgári pozval do studia hosta. A opravdu inspirativního. Mluvil s Jakubem Žilinčanem, viceprezidentem pro globální marketing ve společnosti Berlin Brands Group, která zastřešuje na evropském trhu několik desítek značek. V rozhovoru prozradil, jak dělají v BBC marketing, co nejzajímavějšího se jim v poslední době podařilo, ale i to, co možná zcela nevyšlo. Poslechněte si, jak dopadla jejich televizní kampaň „Ein, zwei, Klarstein“ a kam by měly české a slovenské e-shopy expandovat v budoucnosti. 

Ceny v e-shopech byly oproti kamenným provozům dlouhodobě nižší. Tento trend se ale nyní mění. Současná situace způsobí zdražování i v online prostoru. Jak budou reagovat zákazníci? A mají se e-shopy obávat ztráty zákazníků? Přečtěte si, proč je umělé navyšování marže krátkozraké a proč jsou podle průzkumu společnosti Adobe spotřebitelé ochotni platit vyšší ceny.

Společnost Lidl spustila ve Spojeném království první inteligentní stanici pro doplňování pracího prášku. Zákazníkům pomůže snížit náklady i spotřebu jednorázových plastů. Pilotní program spuštěný v Kingswinfordu v hrabství West Midlands má trvat 6 měsíců. Tato spolupráce s chilským startupem Algramo pomůže ušetřit téměř 3 tisíce jednorázových plastových obalů a zákazníci každým plněním ušetří 20 pencí. Zároveň si budou moci vybrat ze čtyř druhů pracích prášků.

Investoři společnosti Alibaba zpanikařili a během několika minut přišli o 26 miliard amerických dolarů. Akcie společnosti Alibaba se propadly po odvysílání reportáže o probíhající policejní akci v sídle společnosti a zadržení osoby jménem Ma. Jelikož nebylo zveřejněno křestní jméno zadržené osoby, investoři se v panice domnívali, že dotčenou osobou je majitel společnosti Jack Ma a zbavili se akcií. Za necelých 15 minut se akcie na hongkongské burze propadly o téměř 10 %. Média však prohlásila, že nešlo o majitele společnosti.

zdroj: Depositphotos

Jeden z největších e-shopů pro zvířata v Evropě ZOOPlus přišel o generálního ředitele. Cornelius Patt opouští ZOOPlus po 16 letech. Přestože prodejce potřeb pro domácí mazlíčky zvýšil v roce 2021 své tržby na více než dvě miliardy, ztratil část podílu na trhu ve prospěch konkurenční společnosti Fressnapf. Noví majitelé, kteří převzali společnost minulý rok, chtějí více využívat nových příležitostí na trhu, zatímco generální ředitel chtěl dále optimalizovat stávající činnost.

Švédská obchodní federace kritizuje nový zákon o nákupu spotřebního zboží, který vstoupil v platnost v neděli 1. května. Hlavním sporným bodem je prodloužení záruky zboží ze šesti měsíců na dva roky. Švédská obchodní konfederace poukazuje na nepřiměřené přenášení odpovědnosti za zboží na prodejce a tato změna má způsobit švédským obchodním společnostem zvýšení nákladů o 471 milionů švédských korun. Vláda chce tímto zákonem posílit ochranu spotřebitelů a zlepšit kvalitu prodávaného zboží.

 Sledujte náš magazín, kde naleznete desítky novinek, článků a rozhovorů, které mohou pomoci vašemu e-commerce projektu. A pokud chcete, aby vám od nás nic podstatného neuniklo, přihlaste se k odběru denního newsletteru nebo nás sledujte na sociálních sítích.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %
3min. doba čtení

Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %

Pro hráče v oblasti elektronického obchodování je výzvou najít rovnováhu mezi vstřícností k zákazníkům a udržením návratnosti v rozumných mezích. Podle průzkumu německé digitální asociace Bitkom zákazníci nakupující online v Německu vracejí 11 % svých nákupů.

Přečíst článek
Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat
5min. doba čtení

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, když očekávají reálný růst mezd. Skip Pay v rámci svého panelu pravidelně nakupujících zákazníků analyzoval spotřebitelské chování – zákazníci jsou připraveni být opět loajální, o […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+