Zprávy z minulého týdne
Značka Styx a e-shop Trenýrkárna.cz se spojily s dílnou EMES Marie Šmakové. Společně šijí neprůstřelné vesty, které posílají na Ukrajinu. Ochranné vesty mají všitou železnou fólii a jsou určeny pro osoby, které nemohou opustit své domovy. Výroba stojí přibližně 2000 korun a na jejich výrobu můžete přispět i vy prostřednictvím sbírky na Donio.cz. Odkaz najdete v článku na webu ecommerce bridge.
Němci mají nejvyšší inflaci za posledních 40 let a podle průzkumu časopisu Der Spiegel většina Němců začala omezovat své výdaje. Nejvíce vzrostly ceny potravin a pohonných hmot. 20 % dotázaných není schopno ušetřit tolik jako dříve. Více než dvě třetiny respondentů uvedly, že očekávají, že situace potrvá déle než rok, a proto očekávají zásah vlády. 59 % respondentů by uvítalo snížení spotřebních daní a dalších 31 % podporuje státní kontrolu cen.
Přečtěte si v magazínu ecommerce bridge praktický návod Lucie Čakyové, jak napsat dobrý SEO článek. Dozvíte se tipy, jak by měl vypadat chytlavý název nebo proč je dobré používat klíčová slova s mírou. Jmenuje 9 nejčastějších chyb, kterých se copywriteři dopouštějí. Pokud chcete vědět, proč by měl být perex jako filmový trailer, nenechte si ujít její článek.
V uplynulém týdnu došlo na oblíbeném americkém marketplace s ručně vyráběnými produkty Etsy ke stávce kvůli rostoucím transakčním poplatkům. Do stávky se zapojilo více než 14 000 prodejců, kteří na platformě prodávají své produkty. Tržiště Etsy v posledních letech zvýšilo poplatky z 3,5 % na 6,5 %. Prodejci v petici uvádějí nespokojenost s reklamní politikou společnosti. Kvůli Offsite Ads jsou poplatky Etsy nepředvídatelným nákladem a mohou tvořit více než 20 % každé transakce.
Dopřejme si také krátký přehled australského e-commerce. Více než 4 z 5 australských domácností nakupují online a tento segment vytváří téměř pětinu všech maloobchodních tržeb v zemi. Nakupování online se stává nejoblíbenější volbou australských rodin, které nakupují vše od oblečení až po každodenní potřeby pro domácnost. Zpráva Inside Australian Online Shopping Report, kterou zveřejnila australská pošta, uvádí, že v průběhu loňského roku nakupovalo na internetu pravidelně každý měsíc až 5,4 milionu domácností.
Německé poradenské centrum pro spotřebitele zažalovalo společnost Hunkemöller za greenwashing. Nizozemský prodejce spodního prádla tak doplatil na zavádějící marketing ve svém e-shopu ohledně udržitelnosti svých výrobků. Kromě společnosti Hunkemöller byly před greenwashingem varovány také nizozemská módní značka Peek&Cloppenburg a německá společnost Ulla Popken. Tyto společnosti změnily své internetové stránky a dosáhly mimosoudního vyrovnání s poradenským centrem pro spotřebitele.
Britský maloobchodní řetězec George at Asda navázal spolupráci s americkou streamovací službou Netflix a bude prodávat produkty založené na populárních seriálech. Zákazníci uvidí kolekci 48 licencovaných produktů prodávaných online a v 38 kamenných obchodech. Mohou si vybrat obuv, oblečení a doplňky s motivy svých seriálových hrdinů, jako jsou Přátelé, Teorie velkého třesku nebo Squid game. Společnost George doufá, že tímto krokem osloví širší okruh zákazníků.
Společnost Inditex otevírá v Madridu největší a nejmodernější obchodní dům Zara na světě. Paradoxně během pandemie zavřela 1 000 svých prodejen, ale nyní opět výrazně investuje do propojení offline a online prodejních kanálů. Díky službě Pay&Go mohou zákazníci platit mobilním telefonem kdekoli v obchodě naskenováním QR kódu na oblečení. Nová aplikace umožní zákazníkům předem rezervovat stánek nebo produkt a vrácení zboží je nyní možné bez přítomnosti zaměstnance. A při vstupu do obchodu se návštěvníkům na jejich chytrém telefonu zobrazí podrobná mapa obchodu s polohou konkrétního výrobku.
Z dnešního přehledu Ecommerce Bridge je to opravdu vše. Sledujte náš časopis na adrese ecommercebridge.cz, kde najdete cenné články, inspirativní rozhovory nebo si poslechněte náš nejnovější podcast.