Zprávy z minulého týdne
Tento souhrn Ecommerce Bridge vám přináší BaseLinker. Platforma, která dokáže napojit váš e-shop na více než 75 marketplaces, porovnávače cen, dopravní společnosti či jiné služby, které s vaším e-shopem denně používáte. BaseLinker platforma začíná tam, kde končí váš e-shop. S plným přístupem již od 9 € měsíčně. Více naleznete na BaseLinker.com
Ředitel IT Ukraine Association Konstantin Vasjuk se vyjádřil o stavu ukrajinského IT sektoru během probíhajícího vojenského konfliktu. Potvrdil, že mnohé mezinárodní zakázky, které byly formálně zadány Rusku, nyní z důvodu uvalených sankcí získají IT firmy na Ukrajině. Sdružení IT Ukrajina zastupuje 100 technologických společností, které mezi sebou zaměstnávají 75 000 IT odborníků.
Oblíbená polská značka obuvi Eobuwie přichází do Rakouska a expanduje tak již na 19. trh. Tomuto rozhodnutí předcházela podrobná analýza nákupních zvyků rakouského obyvatelstva. Vyplývá z ní, že až 90 % obyvatel Rakouska využívá internet na denní bázi a téměř 60 % z nich nakupuje online. Nový e-shop je v provozu pod místní doménou eschuhe.at.
Chorvatský porovnávač cen Jeftinije spustil novou službu – Jeftinije Marketplace. Kromě porovnání cen produktů umožní spotřebitelům jejich přímý nákup. Jeftinije.hr je jednou z největších online platforem pro srovnávání cen v Chorvatsku. Jefitnije je součástí skupiny Heureka, která působí v 9 zemích, zastřešuje 55 tisíc internetových obchodů a dohromady ji navštíví zhruba 23 milionů uživatelů měsíčně.
Vyzkoušejte i vy tři nejnovější Instagramové triky, které vám pomohou s online podnikáním. Přiblíží vám je Juraj Piatka ze společnosti Explor Media. Juraj zároveň popisuje fenomén Reels a vysvětluje, proč byste měli nový obsah přidávat i 7x během dne. Tento článek naleznete na webu ecommercebridge.cz. Pokud si ho přečtete, dozvíte se například i to, proč se nevyplatí podceňovat sílu sociálních sítí.
A u Instagramu ještě chvíli zůstaneme. Nahrávání 3D reklam na Instagram bude nyní snazší. Meta se spojila se společností VNTANA a vytvořila nástroj, který pomůže marketérům nahrávat 3D obsah určený široké veřejnosti bez technických znalostí práce s 3D obrazy. Podle výkonné ředitelky společnosti VNTANA je tento krok odrazovým můstkem pro budoucnost reklamy v připravovaném metaversu.
Polská maloobchodní síť Stokrotka rozšiřuje svoji nabídku kurýrních služeb prostřednictvím spolupráce se společností GLS. Nová služba odesílání a přebírání zásilek bude k dispozici v prodejnách Stokrotka Express. Po DHL je to již druhá kurýrní společnost v rámci této sítě. Poláci tak mohou nakupovat a využívat kurýrní služby na jednom místě.
Amazon otevře své první fulfillment centrum v Turecku. Do nového projektu zainvestuje 100 milionů dolarů a vytvoří 1000 nových pracovních míst. Tento krok je důležitým mezníkem pro turecký e-commerce. Mnozí maloobchodní prodejci tak budou moci expandovat a rozšířit své podnikání na mezinárodní úroveň. Otevření fulfillment centra plánují v Amazonu na podzim letošního roku.
Polská společnost Agata, prodávající nábytek, představila v Katovicích svůj první mega balíkomat s názvem Megaskrytka. Zákazníci si tak budou nyní moci vyzvednout i produkty, které by se svými rozměry nevešly do běžného balíkomatu. Například takovou sedací soupravu nebo postel s matracemi. Výhodou je, že nové řešení umožňuje vyzvednutí 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a zboží je uloženo na speciálních vozících pro jednodušší manipulaci.
Do studia Ecommerce bridge tentokrát zavítal Radek Klouda, CEO společnosti BaseLinker pro Českou republiku a Slovensko. V tomto rozhovoru se dozvíte, jak prodávat na více než 75 marketplaces od 9 € měsíčně a pro koho je tato služba nejvhodnější. Štefan Polgári zjišťoval, jaké jsou marže, na co je třeba se připravit a jak stoupnou e-shopu počty objednávek.
Brazilský gigantický řetězec Magalu spouští vlastní sociální síť s názvem Compra Junto, což v překladu znamená „Nakupujme společně“. Zákazníci si v ní po vzoru dalších sociálních sítí mohou vytvářet skupiny a sdílet se svými přáteli odkazy na nabídky, které je zajímají. Pokud je dosaženo určitého objemu nákupů stejného produktu, kupující mohou získat slevy až do výše 55 %. Cílem této aplikace je využít potenciálu trendu social commerce a vytvořit nový kanál prodeje pro 200 milionů produktů.
Sledujte náš magazín ecommercebridge.cz, kde najdete novinky, články a inspirativní rozhovory z byznysu. Potěší nás i to, když se přihlásíte k odběru denního newsletteru nebo nás budete sledovat na sociálních sítích.