4 min. doba čtení

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

V dnešním přehledu 13. týdne se budeme věnovat reklamě od Old Navy, která způsobila mírnou hysterii a přinášíme také super tip na inspirativní rozhovor.

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

 Během globálního summitu Pinterest Present představilo vedení společnosti Pinterest nové funkce, které mají posílit obchodní zážitek uživatelů. Odteď si budete moci inspirativní produkty z fotek pořídit přímo na Pinterestu. Služba Your shop využívá algoritmus, který nabídne každému Pinnerovi webový vizuál podle jeho chuti a preferencí. Pinterest se tímto transformuje na digitální nákupní platformu.

Quick-commerce v Polsku přichází o dalšího hráče. Vedení společnosti JOKR uvedlo, že společnost se rozhodla v Polsku ukončit svou činnost a soustředit se na optimalizaci svých činností v Jižní a Severní Americe. Začátkem března se na sociálních sítích objevily příspěvky, které naznačovaly problémy s dodavateli. Nyní společnost oznámila „velký výprodej“ a vyzývá zákazníky, aby si své objednávky vyzvedli osobně v dark stores – tzv. stínových prodejnách.

zdroj: Jokr.it

Chcete vědět, jaké jsou výhody spolupráce s mikro influencery a proč se ne vždy vyplatí dívat se po největších jménech? Jela Važánová z Hype (Hajpu) popisuje pět výhod spolupráce s influencery, kteří pracují s menším publikem. Pokud chcete efektivním způsobem oslovit své zákazníky, určitě si přečtěte článek Influencer marketing – vyplatí se vždy dívat po největších jménech?

Nizozemští mileniálové určují trendy v m-commerce. Více než třetina nizozemských spotřebitelů upřednostňuje při nakupování mobilní telefon, a to i přímo během nákupů ve fyzickém obchodě. Mohou tak porovnat jednotlivé produkty online a sledovat recenze jednotlivých produktů, o které mají zájem. Tento fenomén se jmenuje Webrooming. Téměř 25 % nizozemských spotřebitelů používá týdně 6 až 10 nákupních aplikací.

I tento týden zakladatel Ecommerce Bridge Štefan Polgári vyzpovídal dalšího hosta. Je jím Milan Markovič, COO agentury Effectix, která obohatí trh analytickým nástrojem SEObot. V multimédiích si můžete rozhovor prohlédnout a dozvědět se, k čemu je tento nástroj dobrý, proč byste jej měli využít a jakou přidanou hodnotu Vám Effectix nabízí.

Milan Markovič Effectix

Milan Markovič (Zdroj: Effectix)

 Jak vytvořit úspěšnou reklamní kampaň v roce 2022? Zeptejte se svých fanoušků, co by chtěli v reklamě vidět. Hysterii kolem nové reklamy společnosti Old Navy spustil středoškolák Samuel Beasley se svým příspěvkem na TikToku. Tento příspěvek vyvolal obrovské nadšení fanoušků a vygeneroval více než 120 000 lajků a 1 300 komentářů, ve kterých se lidé podělili o nápady, co by chtěli vidět v reklamě Old Navy. Společnost vyslechla své fanoušky a udělala z nich spolutvůrce. Vytvořili tak reklamu, jejíž scénář byl založen výlučně na jejich komentářích.

Britští spotřebitelé budou nyní při online nakupování procházet ověřováním své totožnosti. Vláda chce omezit množící se podvody a tak spotřebitele podrobí dvojí autorizaci. V rámci elektronických plateb kartou jde o největší změnu za posledních 16 let. Tento krok se setkal s vlnou nevole spotřebitelů, protože přibližně 25 % nákupů bude vyžadovat dodatečné ověření. V každém případě tato opatření mají minimalizovat zneužití platebních karet a snížit riziko krádeží ochranných údajů klientů. 

zdroj: depositphotos

 Věděli jste, že social commerce v Evropě v porovnání s Čínou daleko zaostává? Finská společnost Blidz to chce změnit. Jejím cílem je transformovat západní e-commerce prostřednictvím sociálních a herních mechanismů. Princip je v tom, že inspirujete své přátele k nákupu stejného produktu a získáte tak slevy až do 95 %. Tento motivační model se setkal s pozitivní odezvou a od svého spuštění v roce 2018 zaznamenala společnost každoroční růst uživatelské základny o 1 500 %.

Známý slovenský komentátor a moderátor Števo Eisele nám vyprávěl o tom, jak přistupuje k online komunitě, jak si při práci vybudoval vlastní solidní značku, proč tvoří podcasty a jak odstartoval dráhu influencera sportovní F1. V rozhovoru se také dozvíte, proč na svých profilech blokuje hatery a jak se daří jeho merchandisingu.

 Dnešní souhrn uzavřeme přípravou na Velikonoce. V článku Pět tipů, jak zvýšit prodeje během svátků se dočtete, jak na svém e-shopu vytvořit tu správnou atmosféru. Například slevové akce ve správný čas či kreativní soutěže vám pomohou zvýšit počet vašich sledovatelů. A protože lidé si život neradi komplikují, zkuste nabídnout komplexní doplňkové služby.

Pro dnešek je to všechno. Pokud se vám novinky z e-commerce líbily, sdílejte je mezi své známé a sledujte i náš magazín na ecommercebridge.sk, kde najdete desítky novinek, článků, a také inspirativních rozhovorů z byznysu. Rovněž nás potěší, když se přihlásíte se k odběru denního newsletteru nebo nás budete sledovat na sociálních sítích.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+