6min. doba čtení

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Tento týden vám opět přinášíme souhrn zajímavých novinek ze světa e-commerce. Dnes si povíme o novinkách z Bruselu týkajících se online prodeje, dám vám tip na tři nejnovější inspirativní články, které najdete na ecommercebridge.cz, a pustím vám i malou část rozhovoru s Martinem Bulákem z marketingové agentury BOOSTERS, která je specialistou zejména na PPC kampaně. 

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Online prodejce nábytku Made.com oznámil, že jmenuje správce aktiv. Důvodem je, že se společnost v říjnu nepodařilo prodat a připravuje se na insolvenci. Začátkem tohoto týdne pozastavila své obchodní aktivity. Loňská ztráta před zdaněním činila 37,8 milionu eur a společnost byla ještě optimistická. Následná krize dodavatelského řetězce, zavřené přístavy v Číně a vysoká inflace však nakonec společnost přivedly ke krachu. Prodejce nábytku Made.com v září oznámil, že zvažuje propouštění a prodej. Jelikož se prodej neuskutečnil, bude zůstatková hodnota společnosti rozdělena mezi akcionáře a společnost bude zlikvidována.

zdroj: Made.com

Vliv elektronického obchodu na životní prostředí je stále častěji skloňovaným pojmem a nyní se ocitl v centru pozornosti evropských zákonodárců. Ti se obávají množství odpadu, které vzniká v důsledku rostoucího online prodeje. Brusel se bude tímto problémem zabývat a připravuje nový zákon o odpadech. A jak to ovlivní e-commerce? Evropská komise se chystá představit nové právní předpisy, které poprvé zahrnují opatření na omezení velikosti obalů a množství „prázdného místa“ v krabicích zasílaných internetovými prodejci po celé Evropě.  

Juraj Piatka ze společnosti Explor Media přináší 3 tipy, jak na Instagram Reels. Držte se své specializace a neměňte témata jako ponožky. Postujte to, co funguje. Možná chcete ukázat, že jste kreativní a rádi zkoušíte různé věci, ale nezapomeňte, že 80 % obsahu by měly tvořit osvědčené věci, které fungují. U zbývajících 20 % můžete popustit uzdu své fantazii a testovat. A jaký je třetí tip? Postujte pravidelně. Pokud chcete dosáhnout opravdu skvělých výsledků, musíte být důslední. Klíčem je jeden nový Reels jednou denně. Když zjistíte, na co vaše publikum reaguje nejlépe, využijte toho! Více v článku Juraje Piatky na ecommercebridge.cz

Marketplace Glami určitě znáte. Je jedním z předních vyhledávačů módy a je součástí investiční skupiny Miton, která působí ve 14 zemích. Minulý týden společnost Glami oznámila jméno svého nového generálního ředitele. Je jím Ján Kešelák, který ve společnosti zastával funkci Chief Revenue Officer. Pomáhal například při expanzi na nové trhy nebo při integraci poslední akvizice, italské společnosti Stileo. Zakladatel společnosti a partner Mitonu Tomáš Hodboď povede nový investiční fond Glami Ventures a zůstane v Glami jako člen představenstva.

zdroj: Ján Kešelák, CEO Glami

Hypermarkety Globus přicházejí s novinkou. Zákazníci společnosti si nyní mohou při nákupu vyžádat zkrácenou nebo elektronickou účtenku. Roční úspora může činit až tři tisíce kilometrů papíru, protože společnost ročně vytiskne 13 milionů účtenek pro 700 000 členů věrnostního programu Globus Bonus. V mobilní aplikaci My Globus se účtenky objeví do 24 hodin od nákupu a zůstanou tam po dobu dvou let, takže je není nutné tisknout.  

Martin Bulák se online marketingu věnuje více než 20 let. V současné době vede online marketingovou agenturu BOOSTERS, která se jako jedna z mála specializuje na PPC kampaně. V nedávném rozhovoru nám přiblížil, jak správně nastavit PPC reklamu a jak je důležité správně nastavit celkový marketing, nejen samotnou reklamu. V rozhovoru se také dozvíte, jaký je rozdíl mezi marketingem a reklamou a zda je při nastavování PPC lepší oslovit freelancera nebo agenturu. Pokud chcete vědět, co by Martin doporučil těm, kteří začínají s e-commerce, určitě si tento rozhovor pusťte a poslechněte. 

Obchodní manažer Dalibor Palšovič, který stojí za službou Reago, vám přináší článek o přípravě e-shopu na vánoční sezónu z pohledu budování vztahů se zákazníky. Není žádnou novinkou, že za úspěchem každého podniku stojí lidé a že vše je o komunikaci. Dobrá komunikace buduje důvěru. Dalibor píše o nutnosti vést konverzaci na místech, kde se vaši zákazníci skutečně nacházejí – a to znamená přímo na vašich webových stránkách. Přečtěte si článek s názvem – Odpovídejte na otázky a nepřijdete o zákazníky. Zjistěte, jak implementovat live chat na své webové stránky a jak se zařadit mezi nejlepší české podnikatele, kteří budují vztahy se svými zákazníky.

zdroj: Reago

Design uživatelských rozhraní, zejména webových stránek a aplikací, prošel v posledních letech velkými změnami. Jak už to bývá zvykem, ovlivňován je celospolečenskými trendy a aktuálním stavem ve světě. Které prvky jsou nejoblíbenější? Dominik Parajka ze společnosti Monkeymedia ve svém článku Největší trendy v UX designu v roce 2022 popisuje návrat art deco, vysvětluje, proč jsou dobré poloprůhledné motivy, používání 3D znaků a design, který evokuje vzpomínky.    

Dnes se loučíme zajímavou novinkou v DM drogerie markt. Tato společnost se rozhodla vstoupit do světa NFT. Německý drogistický řetězec 25. listopadu nabídne šest virtuálních obrazů z kolekce „Múzy inspirace“, která je součástí kampaně „Zažijte sílu inspirace“. Prodej těchto NFT děl se uskuteční online na stránce ww.dm-muzy.cz a výtěžek půjde na pomoc lidem v těžkých sociálních situacích. Spojení NFT s charitativním akcí Giving Friday rozšiřuje charitativní aktivity sítě drogerií. V tento den také věnuje 5 % z celkového obratu všech svých prodejen, internetového obchodu a nákupů prostřednictvím aplikace Moje dm.

Každý pracovní den vám e-mailem zasíláme zajímavé novinky ze světa e-commerce. Přihlaste se k odběru našeho newsletteru.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
2min. doba čtení

Virtuální obchod Lacoste chce měnit e-commerce

Lacoste považuje svůj virtuální projekt za ambiciózní a nabízí pohlcující interaktivní cestu, která podle značky znamená „znovuobjevení elektronického obchodu“. Ať už to znamená cokoliv, Lacoste nastoupila do vlaku, ve kterém už jedou Gucci, Adidas a další.

Redakce Redakce
Přečíst článek