4 min. doba čtení

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Přejeme vám příjemný letní den. V dnešním přehledu zpráv z ecommerce, podíváme se na optimalizaci kampaní Google Ads a zakladatel Ecommerce Bridge Stefan Polgári nás seznámí s digitálním detoxem. Celý díl Mudrovačky, stejně jako další informace o tématech dnešního podcastu, najdete na stránkách ecommercebridge.cz.

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Přehled novinek

Instagram v poslední době ztrácí dech a jeho inovace se nápadně podobají inovacím jeho konkurentů. Je všeobecně známo, že Instagram kopíruje funkce TikToku, ale nejnověji má na mušce aplikaci BeReal a její funkci duálního fotoaparátu. Instagram nedávno představil novou funkci, která uživatelům umožňuje zachytit obsah a jejich reakce současně pomocí předního i zadního fotoaparátu telefonu. A nyní testuje další funkci. Ten vám umožní přidat k příspěvkům QR kód, který mohou ostatní uživatelé naskenovat a pomocí mapy zjistit, kde se právě nacházíte. Stejně jako aplikace BeReal. Je to náhoda, co na to říct?

zdroj: Instagram

PPC specialista Miroslav Zemenčík z online marketingové agentury High 5 studio otevřel zajímavé téma optimalizace kampaní Google Ads. Chcete vědět, na které metriky se zaměřit a jak přistupovat k optimalizaci? A co je vlastně strategie optimalizace účtu Google Ads? Pokud nedokážete definovat rozdíl mezi strategickou a výkonnostní optimalizací, určitě si přečtěte článek Strategická optimalizace reklamních kampaní Google vs. Výkonnostní optimalizace reklamních kampaní Google. Článek naleznete v marketingové sekci portálu ecommercebridge.cz.

Už jste slyšeli o českém startupu Adam a o tom, jak propojuje ověřené malíře se zákazníky? Za předem stanovenou cenu si startér zajistí, že se malíř dostaví na smluvené místo ve smluvený čas. Svůj byt můžete vymalovat bez zbytečných průtahů. V České republice a na Slovensku má Adam každý měsíc rekordní počet objednávek a doufá ve stejný scénář i v zahraničí. Za pouhých několik měsíců ostrého provozu již získal několik tisíc objednávek a nyní míří do Polska a Maďarska.

Jedna z největších společností na světě, která se zabývá rozvozem jídla, Just Eat Takeaway.com, spouští pilotní projekt rozvozu jídel a pokrmů prostřednictvím vlastního obchodu v Berlíně. Cílem pilotního programu je rozšířit službu rozvozu jídla na několik tisíc kurýrů, které v Berlíně zaměstnává. Společnost očekává, že doba doručení bude přibližně 20 minut a služba bude zpočátku dostupná v okruhu 2 km od její berlínské prodejny. Toto oznámení navazuje na celosvětový závazek nizozemské společnosti Just Eat Takeaway.com rozvíjet a rozšiřovat svou síť donáškových služeb. Společnost v současné době obsluhuje přibližně 25 000 prodejen a na Slovensku je známá pod značkou Bistro.sk.

zdroj: Just Eat

Stefan Polgári přináší další díl seriálu “Mudrovačka”. Tentokrát o digitálním detoxu. Pokud se během dovolené potýkáte s neustálým zvoněním telefonů, pípáním oznámení, procházením sociálních sítí a nerelevantními e-maily, možná je čas na radikální, ale účinné řešení. Pro lidi pracující v online prostředí může být “odpojení” obtížné, ale zároveň důležité. Jak se zbavit závislosti na sociálních sítích, jak se naučit nečíst e-maily a proč je dobré mít v záloze další telefon? Dozvíte se to v nejnovější Mudrovačke “Na dovolené neotvírejte e-mail, nečeká vás tam nic dobrého”.

V nizozemském elektronickém obchodě ještě nějakou dobu zůstaneme. Společnost Otrium dosáhla v loňském roce výrazné ztráty a je v mínusu 50 milionů EUR. Otrium je internetová platforma s módou založená v roce 2016 v Nizozemsku, která se proslavila prodejem přebytečných zásob špičkových značek, jako jsou G-star a Puma. Ztráty jsou způsobeny rychlou zahraniční expanzí a mzdovými náklady, které vzrostly o 300 %, ale také právy na zhodnocení akcií. V loňském roce se platforma vydala do zámoří a otevřela nová distribuční centra ve Spojených státech, Velké Británii, Portugalsku a Francii.

zdroj: Otrium

Keňské startupy získaly v první polovině roku 2022 téměř jednu miliardu dolarů. Údaje z databáze Big Deal ukazují, že z africké velké čtyřky, do které patří Nigérie, Egypt a Jihoafrická republika, je Keňa letos zatím na prvním místě. Podle Big Deal získala východoafrická země v první polovině letošního roku prostřednictvím 76 transakcí 820 milionů dolarů, což představuje 422% nárůst získaných prostředků ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Zajímavé je, že téměř polovinu tohoto rizikového kapitálu získaly pouze dvě společnosti: Sun King, poskytovatel solární energie, a Wasoko, platforma pro maloobchodní a B2B elektronické obchodování. Růst Keni je pozoruhodný vzhledem k tomu, že roste v době, kdy financování rizikovým kapitálem celosvětově stále klesá.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává
3 min. doba čtení

Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává

Pokud jste ještě nezačali využívat video na LinkedInu, pravděpodobně je ten správný čas. Sledovanost videí na platformě loni meziročně vzrostla o 36 %. Navíc video příspěvky generují 1,4× vyšší zapojení ve srovnání s jinými formáty. Chopte se příležitosti a využijte nové informace přímo od LinkedInu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč
4 min. doba čtení

Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč

Mobily pohlcují polovinu veškeré digitální pozornosti a náklady na získání zákazníka rostou rychleji než rozpočty. Pokud se o mobilní strategii stará každý tým po svém a nikdo ji pevně neřídí, výsledkem jsou nekoordinované kampaně, nejednotný zážitek a promarněné příležitosti. Ve hře není jen engagement, ale i schopnost značky udržet si místo na trhu. Jak tedy […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí
5 min. doba čtení

U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí

V roce 2025 utratí značky v segmentu zdraví, farmacie a zdravotnictví v USA za reklamu více než 31 miliard dolarů – což je více než v odvětvích jako telekomunikace, cestování či technologie. I když značky investují miliardy, jen malá část spotřebitelů důvěřuje zdravotnické reklamě více než jiné.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+