4min. doba čtení

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Přejeme vám příjemný letní den. V dnešním přehledu zpráv z ecommerce, podíváme se na optimalizaci kampaní Google Ads a zakladatel Ecommerce Bridge Stefan Polgári nás seznámí s digitálním detoxem. Celý díl Mudrovačky, stejně jako další informace o tématech dnešního podcastu, najdete na stránkách ecommercebridge.cz.

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Přehled novinek

Instagram v poslední době ztrácí dech a jeho inovace se nápadně podobají inovacím jeho konkurentů. Je všeobecně známo, že Instagram kopíruje funkce TikToku, ale nejnověji má na mušce aplikaci BeReal a její funkci duálního fotoaparátu. Instagram nedávno představil novou funkci, která uživatelům umožňuje zachytit obsah a jejich reakce současně pomocí předního i zadního fotoaparátu telefonu. A nyní testuje další funkci. Ten vám umožní přidat k příspěvkům QR kód, který mohou ostatní uživatelé naskenovat a pomocí mapy zjistit, kde se právě nacházíte. Stejně jako aplikace BeReal. Je to náhoda, co na to říct?

zdroj: Instagram

PPC specialista Miroslav Zemenčík z online marketingové agentury High 5 studio otevřel zajímavé téma optimalizace kampaní Google Ads. Chcete vědět, na které metriky se zaměřit a jak přistupovat k optimalizaci? A co je vlastně strategie optimalizace účtu Google Ads? Pokud nedokážete definovat rozdíl mezi strategickou a výkonnostní optimalizací, určitě si přečtěte článek Strategická optimalizace reklamních kampaní Google vs. Výkonnostní optimalizace reklamních kampaní Google. Článek naleznete v marketingové sekci portálu ecommercebridge.cz.

Už jste slyšeli o českém startupu Adam a o tom, jak propojuje ověřené malíře se zákazníky? Za předem stanovenou cenu si startér zajistí, že se malíř dostaví na smluvené místo ve smluvený čas. Svůj byt můžete vymalovat bez zbytečných průtahů. V České republice a na Slovensku má Adam každý měsíc rekordní počet objednávek a doufá ve stejný scénář i v zahraničí. Za pouhých několik měsíců ostrého provozu již získal několik tisíc objednávek a nyní míří do Polska a Maďarska.

Jedna z největších společností na světě, která se zabývá rozvozem jídla, Just Eat Takeaway.com, spouští pilotní projekt rozvozu jídel a pokrmů prostřednictvím vlastního obchodu v Berlíně. Cílem pilotního programu je rozšířit službu rozvozu jídla na několik tisíc kurýrů, které v Berlíně zaměstnává. Společnost očekává, že doba doručení bude přibližně 20 minut a služba bude zpočátku dostupná v okruhu 2 km od její berlínské prodejny. Toto oznámení navazuje na celosvětový závazek nizozemské společnosti Just Eat Takeaway.com rozvíjet a rozšiřovat svou síť donáškových služeb. Společnost v současné době obsluhuje přibližně 25 000 prodejen a na Slovensku je známá pod značkou Bistro.sk.

zdroj: Just Eat

Stefan Polgári přináší další díl seriálu “Mudrovačka”. Tentokrát o digitálním detoxu. Pokud se během dovolené potýkáte s neustálým zvoněním telefonů, pípáním oznámení, procházením sociálních sítí a nerelevantními e-maily, možná je čas na radikální, ale účinné řešení. Pro lidi pracující v online prostředí může být “odpojení” obtížné, ale zároveň důležité. Jak se zbavit závislosti na sociálních sítích, jak se naučit nečíst e-maily a proč je dobré mít v záloze další telefon? Dozvíte se to v nejnovější Mudrovačke “Na dovolené neotvírejte e-mail, nečeká vás tam nic dobrého”.

V nizozemském elektronickém obchodě ještě nějakou dobu zůstaneme. Společnost Otrium dosáhla v loňském roce výrazné ztráty a je v mínusu 50 milionů EUR. Otrium je internetová platforma s módou založená v roce 2016 v Nizozemsku, která se proslavila prodejem přebytečných zásob špičkových značek, jako jsou G-star a Puma. Ztráty jsou způsobeny rychlou zahraniční expanzí a mzdovými náklady, které vzrostly o 300 %, ale také právy na zhodnocení akcií. V loňském roce se platforma vydala do zámoří a otevřela nová distribuční centra ve Spojených státech, Velké Británii, Portugalsku a Francii.

zdroj: Otrium

Keňské startupy získaly v první polovině roku 2022 téměř jednu miliardu dolarů. Údaje z databáze Big Deal ukazují, že z africké velké čtyřky, do které patří Nigérie, Egypt a Jihoafrická republika, je Keňa letos zatím na prvním místě. Podle Big Deal získala východoafrická země v první polovině letošního roku prostřednictvím 76 transakcí 820 milionů dolarů, což představuje 422% nárůst získaných prostředků ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Zajímavé je, že téměř polovinu tohoto rizikového kapitálu získaly pouze dvě společnosti: Sun King, poskytovatel solární energie, a Wasoko, platforma pro maloobchodní a B2B elektronické obchodování. Růst Keni je pozoruhodný vzhledem k tomu, že roste v době, kdy financování rizikovým kapitálem celosvětově stále klesá.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Co si myslí Češi o AI při nakupování módy?
3min. doba čtení

Co si myslí Češi o AI při nakupování módy?

V roce 2023 jsme byli svědky průlomu v generativních systémech založených na umělé inteligenci (AI), sahajícího od telefonických rozhovorů s virtuálními operátory až po automaticky personalizovaná doporučení produktů a virtuální nákupní asistenty. Algoritmy strojového učení jsou dnes všudypřítomné, ale jak se k adopci umělé inteligence ve světě módy staví čeští spotřebitelé? Jaké nové nástroje znají […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+