5min. doba čtení

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

V dnešní části si řekneme o novinkách sociální sítě TikTok, ale také o problémech Klarny, nejhodnotnějšího start-upu v Evropě.

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Přehled novinek

United Colors of Benetton spojí nakupování s hraním her v Metaverse. Otevírá svůj nový obchod PlayChange, který je přizpůsoben zejména mladým zákazníkům. Pomocí hraní virtuálních her mohou zákazníci získat slevy, které následně využijí v kamenných prodejnách. Módní značka tak prostřednictvím platformy Roblox spojuje reálný a virtuální svět.

zdroj: Benetton

Amazon oznámil otevření svého prvního centra mikromobility, které by mělo vzniknout v londýnském Hackney. Flotila elektronických nákladních kol a tým pěších doručovatelů nahradí tisíce dodávek s kapacitou 5 milionů zásilek ročně. Odpovědnost za provoz jízdních kol nebude na ramenou Amazonu, ale partnerských společností. Tento krok přichází v době, kdy se napříč Londýnem šíří iniciativa za snižování uhlíkové stopy.

Jarmila Gaľová z Row & Slide popisuje, jak vytvořit byznys model a proč je v podnikání tak důležitý. Stáhněte si free template Business Model Canvas. Jedná se o jednoduchý koncept rozdělený do 9 bloků pokrývajících hlavní oblasti podnikání, které vám v závěru zodpovídají nejdůležitější podnikatelské otázky. Pokud je Business Model vyplněn správně, jeho výstupem bude přehledný, relevantní a intuitivně srozumitelný dokument. Přečtěte si její podrobný návod a zvyšte šance, jak uspět v dnešní rychlé a vysoce konkurenční době.

Nejhodnotnější start-up v Evropě má problémy. Švédská Klarna ztrácí svou hodnotu a během jednoho roku zaznamenala propad o neuvěřitelných 40 miliard dolarů. V loňském roce vykázala ztrátu ve stovkách milionů eur a letos bude ztráta ještě výraznější. Poskytovatel úvěrů typu buy-now, pay-later má více než 147 milionů aktivních uživatelů a 400 000 maloobchodních partnerů včetně takových jmen jako je Nike, Ikea, Sephora a Expedia Group. Podle několika zdrojů Klarna jedná s investory o novém kole financování.

zdroj: Klarna.com

Ruský e-commerce sektor se úspěšně vyhýbá sankcím pomocí mechanismu tzv. paralelního dovozu. Zdejší vláda povolila společnostem dovážet produkty zahraničních značek i bez souhlasu majitelů ochranných známek. Jinými slovy, spotřebitelé se tak jako tak dostanou k produktům značek, které opustily ruský trh. Největší e-commerce společnosti v zemi rozhodnutí vlády uvítaly a prohlásily, že nezveřejní názvy společností, které pro ně zboží nakupují. Tvrdí se, že jde o společnosti ze zemí Eurasijské hospodářské unie.

TikTok se vzdává e-commerce expanze v Evropě a USA. Nakupování přes TikTok se v Asii těší velké oblibě, ale po katastrofálních zkušenostech ve Spojeném království se prozatím upustilo od plánů rozšířit TikTok Shop na starý kontinent. Obchodní model založený na live prodeji s pomocí influencerů se po necelém roce rozpadl, když polovina zaměstnanců odešla a vedoucí pracovník byl propuštěn. Joshua Ma mimo jiné odmítl podporovat právo žen na mateřskou dovolenou. I přes tento nezdar, považují sociální sítě obchodování prostřednictvím streamování za budoucnost nakupování.

zdroj: Pexels.com

Štefan Polgári, podnikatel, kurátor muzea a zakladatel Ecommerce Bridge nám představil svůj nový formát s názvem „Mudrovačka“. Štefan vám poradí, jak se v silné konkurenci skutečně odlišit a jak zviditelnit svůj projekt. Jelikož dnes už nestačí jen kráčet vyšlapanými cestičkami, musíte dělat něco, co nedělá nikdo jiný. Chcete vědět co? Poslechněte si pilotní díl Mudrovačky s názvem Jak „vyprodat“ svůj e-shop a získat výhodu oproti konkurenci? 

Společnost Twitter oznámila nové partnerství se společností Shopify. Na základě této dohody Twitter spustí aplikaci, která bude dostupná všem americkým partnerům společnosti Shopify. Aplikace umožní integrovat nový ovládací panel, Shopping Manager Twitter, který prodejcům pomůže získat další nákupní funkce pro své profily. Uživatelé, kteří službu již vyzkoušeli, se shodují, že nové nástroje jsou výrazným zlepšením. Možnost prodávat přímo na Twitteru usnadňuje oslovení zákazníků a výrazně zjednodušuje proces obchodní interakce.

IKEA znovu zpřístupnila online prodej v Rusku. Od 5. července mohou ruští zákazníci společnosti IKEA využít možnosti nakoupit zboží výhradně online a podle prohlášení společnosti „zboží bude v prodeji, dokud bude na skladě. 17 obchodních center švédské nábytkářské sítě však zůstává zavřeno. IKEA zároveň oznámila, že do konce srpna vyplatí mzdy téměř 15 000 zaměstnancům společnosti.

To je pro dnešek vše. Sledujte náš magazín na ecommercebridge.cz nebo si poslechněte nejnovější podcast Ecommerce Bridge UPDATE.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
4min. doba čtení

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Dnes vám přineseme pohled předsedy představenstva společnosti Tesco Johna Allana na současné dodavatelské praktiky, povíme si o službě Amazon Smile a prozradíme vám něco málo o novém online tržišti, které ještě letos otevře společnost Kaufland. 

Redakce Redakce
Přečíst článek