5 min. doba čtení

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Příjemný a pohodový letní den přejeme všem. Dnes bude řeč o nové doručovací síti Vinted go a řekneme si také o novinkách v Lidlu. Tato firma nás chce nově chránit před kyberútoky.

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Přehled novinek

Český e-supermarket Rohlík se stává magnetem pro investory a jeho růst pokračuje opravdu výrazným tempem. Od belgického investičního fondu Sofina a několika stávajících investorů získal Rohlík finanční injekci ve výši 220 milionů eur. Společnost tento kapitál investuje do automatizace svých distribučních center a na nákup elektrických dodávek z Číny. Celkově už český online supermarket získal více než půl miliardy eur.

zdroj: Rohlikblog

Setkali jste se už s auditem optimalizace konverzního poměru? Pokud vlastníte e-shop a chcete konverzní poměr zvýšit, je na to nejvyšší čas. Podobně jako je důležitá prevence při pravidelných lékařských prohlídkách, platí stejný princip online prevence, která může zabránit větším problémům. Na co byste tedy neměli zapomínat při optimalizaci konverzního poměru? Zaměřte se na čtyři prvky: produkt, značku, uživatelskou zkušenost a text. Více informací se dozvíte na ecommercebridge.cz

Marketingová manažerka Naďa Csillagová z Besteronu nám vysvětlila, jaký je rozdíl mezi chargebackem a refundací. Přestože v obou případech jde o vrácení finančních prostředků na účet spotřebitele, existují mezi nimi důležité rozdíly. Chargeback neboli tzv. zpětná platba, představuje vrácení prostředků v plné výši na platební kartu kupujícího. Tento nástroj využívají banky k ochraně spotřebitele v případě reklamací a podezřelých transakcí. Pojem refundace znamená vrácení platby za zakoupené zboží či službu. Spotřebitel kontaktuje přímo obchodníka, a ne banku. Pro obchodníka jde o přijatelnější proces reklamace, jelikož může zákazníka vyslechnout, vysvětlit případná nedorozumění a chránit značku.

Společnost Vinted přichází s vlastní doručovací sítí Vinted Go. V Paříži začne provozovat vlastní balíkomaty a své logistické služby nabídne zároveň dalším společnostem. Celkově připravuje v Evropě 200 000 odběrných míst. Marketplace Vinted je známá online platforma, na které mohou uživatelé nakupovat a prodávat módu z druhé ruky. Má 65 milionů pravidelných uživatelů a působí na 12 evropských trzích.

zdroj: Vinted.com

Lidl chce chránit Evropu před kybernetickými útoky. Hackerské útoky a počítačová kriminalita se staly všudypřítomnou hrozbou a způsobují obrovské ekonomické škody. Německé hospodářství přichází ročně o 220 miliard eur a tato částka se každý rok zvyšuje. I proto skupina Schwarz Group koncem loňského roku získala izraelského specialistu na kybernetickou bezpečnost – společnost XM Cyber. A nyní s ní připravuje rozsáhlou nabídku pro německý a evropský trh.

Nejnovější studie společnosti Brightcove uvádí, že až 85 % spotřebitelů se při online nakupování spoléhá na pomoc multimediálních prvků jako jsou např. videa. Významná část mileniálů upřednostňuje tento typ komunikace před písemnými formáty. Například 80 % mileniálů upřednostňuje videonávody, tzv. tutoriály, a 81 % upřednostňuje video při řešení problémů se zakoupeným zbožím. Více než polovina chce sdílet s přáteli informace o svých nákupech právě pomocí tohoto formátu.
Pokud chcete oslovit multimediální generaci, nabízejte video obsah, který mohou potenciální zákazníci prozkoumat a využít během celé své nákupní cesty.

Tentokrát nás ve studiu navštívila viceprezidentka pro Business Development společnosti Payout, Martina Hanusová a vysvětlila nám, jak co nejlépe využít platební brány na e-shopu. Pokud vás zajímá, co všechno z toho můžete vytěžit a jakým způsobem se Payout brání proti podvodům, určitě si prohlédněte nebo poslechněte celé interview.

Martina Hanusová

zdroj: Martina Hanusová

Francouzská společnost Spartoo, jeden z předních evropských internetových prodejců, získává menšinový podíl ve společnosti SAAJ, aby mohla podpořit její rozvoj. SAAJ je rychle rostoucí digitální značka, kterou vytvořili v roce 2016 a vyznačuje se originálními módními výtvory, které jsou kompletně navrženy a vymyšleny v Paříži. Tato investice umožní značce urychlit svůj rozvoj využitím silné poptávky nových spotřebitelů, kteří hledají autentické designy za přiměřenou cenu. Naprostá většina kolekcí mladé společnosti se vyrábí přímo ve Francii.

Válečná sekera je zakopána a Alza se vrací do Heureky. Šest let trvající spor, soudní proces či několik mediálních přestřelek ukončila až velká online transakce – prodej skupiny Mall polské společnosti Allegro. Celý spor mezi dvěma největšími hráči začal, když byl domácí srovnávač e-shopů obviněn z toho, že není nezávislý. Prodejem společnosti Mall tyto důvody údajně pominuly. Společnosti Alza a Heureka obnovily spolupráci a největší český e-shop začal nahrávat svůj katalog do české verze srovnávače.

B2B e-shop je často specifická věc, která potřebuje osobitý přístup. To vědí také v agentuře Vibration, kde se na B2B e-shopy dlouhodobě specializují. Rozdíly mezi B2B a klasickými B2C e-shopy mohou být propastné. Nejde jen o funkcionalitu a design, ale také o napojení na infrastrukturu klienta. Právě u B2B e-shopů se často vyplatí jít do řešení na míru, neboť velká firma přesně ví, co chce a investice do e-shopu na míru se jí rychle vrátí. Zjistěte více na vibration.sk

 Dnes je to zatím všechno. Budeme rádi, když se přihlásíte se k odběru denního newsletteru nebo nás budete sledovat na sociálních sítích.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Trendy a strategie pro vánoční sezónu 2024
3 min. doba čtení

Trendy a strategie pro vánoční sezónu 2024

Nedávná studie společnosti Acceleration Partners ukazuje, že prodejci a marketéři by si měli uvědomit několik významných změn v nákupním prostředí. Pochopení těchto změn a zavedení cílených vánočních nákupních trendů a strategií pro rok 2024 bude klíčové pro firmy, které chtějí maximalizovat svůj výkon v tomto kritickém období prodeje.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+