Zajímá mě
20. června 2022
20. června 2022

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

4 min čtení

V tomto týdenním přehledu novinek z e-commerce byznysu si povíme o novinkách v Amazonu, proč Lidl žaluje Tesco a zaujal nás i rozhovor s Robertem Potomem, generálním ředitelem internetového obchodu Kachličkovo.sk

Přehled novinek

Amazon otevře v 5 zemích Evropy Fashion Luxury Stores. Evropští zákazníci se mohou těšit na přístup k 8 značkám, jako například Christopher Kane či Mira Mikati. Prodej kolekcí mají na starosti samotné značky, zatímco Amazon se postará o distribuci a dopravu. Čeká ho však tvrdá konkurence. V Evropě se setká s takovými hráči, jako jsou Zaalando nebo Net-a-porter, kteří jsou v segmentu luxusní módy jako doma.

Radek Klouda, CEO společnosti BaseLinker pro Českou republiku a Slovensko nám vysvětluje, proč je vhodná doba uvažovat o prodeji přes marketplace. Tempo růstu malých e-shopů je na marketplace rychlejší než u velkých e-shopů nebo resellerů. Baselinker umožní e-shopům napojení na stovku marketplaců a kompletní správu objednávek ze všech prodejních kanálů na jednom místě. Prodej na marketplace roste meziročně v průměru o 6 % rychleji než celá e-commerce.

Společnost SoftServe pracuje na neurokognitivních modelech vnímání dotyku ve virtuálním prostředí. Ty umožní interakci s jinými lidmi a předměty v online prostoru. Znamená to, že v blízké budoucnosti budeme virtuální doteky cítit. Řešení společnosti s názvem TouchlessAI (ej aj) se vyvíjí s využitím nejnovějších technologií – umělé inteligence, strojového učení a algoritmů digitálního zpracování signálů. Úkolem společnosti SoftServe je vytvořit software, díky kterému bude moci uživatel ve virtuálním světě cítit dotek jiné osoby, například při podávání ruky. Umožní to speciální pracovní plocha, kterou zkonstruovala společnost Ultraleap. Prototyp zařízení se nachází v testovací fázi. 

zdroj: Softserve.com

Dave Clark, globální ředitel divize Consumer business, odchází po 23 letech ze společnosti Amazon. Zatím není známo, kdo bude jeho nástupcem, ale od 1. července Clark už nebude součástí společnosti. Je to již druhá výpověď během několika dní mezi vrcholovými manažery společnosti Big Tech. Minulý týden odstoupila z funkce provozní ředitelky Facebooku Sheryl Sandbergová, jedna z prvních spolupracovnic Marka Zuckerberga. Dave Clark o svém odchodu informoval přes Twitter.

Cílem funkčního produktového popisu je nejen informovat o vlastnostech a výhodách produktu, ale také přesvědčit potenciálního zákazníka o koupi zboží. Lucia Čakyová srozumitelně sepsala tipy jako „Jak napsat popis produktu, který prodává?“
V článku se dozvíte, proč je správná struktura základ a proč je důležité udržet svou kreativitu na uzdě. Oceníte 6 účinných tipů na závěr, jak se vyhnout otřepaným superlativům, jak mluvit k zákazníkovi přímo a osobně, nebo proč nepoužívat terminologii, které rozumíte pouze vy.

Společnost Berlin Brands Group, která je největším evropským agregátorem, musela propustit 10 % svých zaměstnanců. Celkově jde o sto zaměstnanců německé společnosti. V uplynulých letech získala Berlin Brands Group téměř miliardu dolarů na akvizice e-commerce značek, které se zaměřují na prodej na Amazonu. Obchodní model se často zaměřuje na zajištění dalšího růstu získaných značek. Ale realita je oproti očekáváním jiná a společnosti musí snižovat náklady.

zdroj: Facebook.com

V našem studiu jsme si tentokrát povídali s Robertem Potomem, CEO internetového obchodu kachlickovo.sk, se kterým se mu mimořádně daří navzdory tomu, že prodávat takové zboží online je pořádně komplikované. Jakým způsobem na začátku pomohl dobrý marketing a kdy se chystá e-shop expandovat do zahraničí? Pokud chcete vědět, jaký je jeho recept na úspěch a co všechno to obnáší, poslechněte si rozhovor „Jak prodávat dlaždice a obklady přes internet s ročním obratem více než 2,6 milionu eur.“

Google Maps spočítá nejen vaše kilometry, ale také cenu mýtného na vaší trase. Díky nové funkci můžete lépe plánovat své cesty, a proto si můžete vybrat trasu, která je levnější nebo bez mýtného. Nejnovější funkce je dostupná pro uživatele v USA, Indii, Japonsku a Indonésii, přičemž podpora dalších zemí je na cestě. Firma shromáždila ceny mýta od místních orgánů pro téměř 2 000 cest v těchto zemích. Vzhledem k rozsáhlé síti silnic v těchto regionech to není mnoho, ale je to alespoň začátek.

zdroj: Pexels.com

Lidl a Tesco budou bojovat u soudu. Německý diskontní prodejce tvrdí, že společnost Tesco použila k propagaci cen Clubcard pozadí ochranné známky Lidlu, které tvoří modrý čtverec se žlutým kruhem s tenkým červeným okrajem. Lidl se domnívá, že tím Tesco porušilo ochrannou známku. Na předběžném líčení soudkyně vysvětlila postoj Lidlu. Ten tvrdí, že Tesco se záměrně snaží využít pověst společnosti Lidl jako supermarketu „diskontního typu“, který je znám poskytováním výhodných cen. Odhaduje se, že soudní spor bude stát obě společnosti miliony liber. Datum soudního líčení zatím nebylo stanoveno.

Jsme na konci. Pokud se vám tento krátký přehled z e-commerce líbil, sdílejte jej i mezi své známé. A potěší nás vaše přízeň na sociálních sítích. Vše důležité naleznete v magazínu ecommercebridge.cz

Získej novinky jako první

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku