5min. doba čtení

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

V dnešním díle se podíváme na zajímavé statistiky TikToku a povíme si o novém tržišti světoznámé značky Victoria's Secret. Chcete se o jednotlivých tématech dozvědět více? Navštivte náš časopis na adrese ecommercebridge.cz

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Přehled novinek

Turecký marketplace s oblečením Trendyol přichází do Evropy. Tato platforma je považována za největší tureckou společnost pro elektronické obchodování s více než 30 miliony zákazníků a více než 260 000 smluvních prodejců. V Evropě zahájí svou činnost v Německu a v příštím roce plánují pokračovat v Lucembursku, Nizozemsku a Velké Británii. Trendyol si stáhl již více než milion německých spotřebitelů a podle analytické společnosti Similar Web je druhou nejrychleji rostoucí módní platformou v Německu.

zdroj: Trendyol.com

Při příležitosti oslav Performance Week využila společnost TikTok příležitosti podělit se o své úspěchy s marketingovými odborníky. Chtěla jim ukázat, že existuje mnoho důvodů, proč investovat do marketingových kampaní na této platformě. Podle TikToku si 25 % uživatelů koupilo produkt poté, co ho viděli v obsahu platformy, a zároveň 71 % těchto nákupů bylo spontánních a neplánovaných. Téměř tři čtvrtiny uživatelů doporučily produkty, které viděli na TikToku, lidem ve svém okolí. To jsou zajímavá čísla, která tuto sociální síť řadí mezi přední marketingové platformy.

Jak je možné založit e-shop během několika dní? Tento týden jsme hovořili s Ivo Mrenem, ředitelem slovenské společnosti Shoptet. Poradí všem začínajícím e-shopařům, kteří se nemohou rozhodnout, jaké řešení zvolit, jak vše zprovoznit a jak co nejrychleji získat zákazníky. Pokud chcete vědět, které řešení je ideální pro začátečníka a kdo by měl místo Shoptetu zvolit řešení na míru, podívejte se na nejnovější rozhovor s Ivo Mrenem v sekci multimédia.

Více než polovina obchodníků PrestaShop Million Club hlásí pokles prodeje a přiznává, že současná ekonomická situace ovlivňuje jejich podnikání. 57 % majitelů obchodů zavedlo nová opatření, aby si udrželi konkurenceschopnost, a 15 % přestalo přijímat nové zaměstnance. Prestashop provedl průzkum v květnu a zúčastnily se ho pouze společnosti s ročním obratem nad 1 milion eur.

zdroj: Depositphotos.com

Představujeme seznam devíti evropských startupů, do kterých investoři vložili desítky milionů eur. Mezi největší jednorožce elektronického obchodu patří švédská Klarna s nabídkou Buy now, pay later nebo francouzský Back Market s nabídkou repasované elektroniky. Fintech startupy, elektronika, oblečení z druhé ruky a společnosti rozvážející jídlo jsou pro investory stále výnosnými objekty. Pokud hledáte oblast, která investory osloví, inspirujte se článkem “Poznejte významné evropské e-commerce jednorožce”.

Přečtěte si rozhovor s Istvánem Zabarim, zakladatelem společnosti Lumenet. Přední maďarský prodejce osvětlení se přesouvá na internet a zavírá své kamenné pobočky. Před několika lety by to byl ze strany společnosti nemyslitelný krok, ale matematika nepolevuje a István Zabari popisuje, co je k tomuto kroku vedlo. V článku se také dozvíte, jak moc se změnil trh s osvětlovacími výrobky a proč společnost neustále inovuje.

zdroj: Depositphotos.om

Victoria’s Secret spouští marketplace VS&Co-Lab pro značky vlastněné ženami. Victoria’s Secret tímto krokem reaguje na dlouhodobou kritiku, která se na ni snášela kvůli nedostatečnému začlenění do světa módy. V loňském roce zaznamenala pokles tržeb, zavřela 50 obchodů a téměř zkrachovala. Na trhu je nyní 19 značek, z nichž tři třetiny založily, vlastní nebo vedou ženy. Mezi vybrané značky patří značka plavek Buki Ade, značka tvarovacího oblečení Leonisa a značka intimního oblečení plus size Mindd. Společnost doufá, že se jí podaří změnit postavení žen v elektronickém podnikání.

Lidská paměť si dokáže zapamatovat příběh až 22krát lépe než holá fakta, tvrdí vědci ze Stanfordovy univerzity. Richard Zimmermann ze společnosti Mondays Group nás seznámil s budováním značky z pohledu dobrého příběhu. V článku autora – Příběhy prodávají – jaký je příběh vaší značky? – se dozvíte, proč je vyprávění příběhů pro vaši firmu tak důležité a jak společnost Apple díky této metodě vybudovala svou značku.

Dnes se loučíme se zprávami od našich českých sousedů. Největší legenda českého hokeje Jaromír Jágr přichází s vlastní značkou JJ68. Pod touto značkou, kterou není třeba blíže vysvětlovat, se budou prodávat především doplňky stravy pro sportovce a domácí zvířata. Všechny produkty jsou vytvořeny na přírodní bázi a jejich hlavní složkou je konopí. Produkty jsou rozděleny do tří kategorií a mají být řešením bolesti, kterou běžně zažívají profesionální sportovci.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
2min. doba čtení

Změny ve vedení skupiny Rohlik

Skupina Rohlik rozšiřuje svůj manažerský tým. Ředitel české pobočky Olin Novák byl jmenován generálním ředitelem pro mezinárodní obchod. Na palubu nastoupil také Martin Beháň, který vedl Tesco v Polsku.

Redakce Redakce
Přečíst článek
6min. doba čtení

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Dnes se podíváme na odhadované prodeje během Black Friday ve Spojených státech, prozradíme vám, který polský e-shop vstupuje na slovenský trh, a pustíme si krátkou ukázku ze zajímavého rozhovoru Štefana Polgáriho s Markem Šulíkem, který je šéfem digitálního marketingu cyklistické značky Isadore. Celý rozhovor spolu s dalšími tématy najdete jako vždy na ecommercebridge.cz.

Redakce Redakce
Přečíst článek