5min. doba čtení

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Dnes si řekneme o nejotravnějším reklamním spotu v Polsku a řeč bude i o dvou velkých konkurentech, Amazonu a Walmartu. Štefan Polgári si povídal s Josefem Kozákem z e-shopu NEOZON a opět se dozvíte množství cenných informací. O všech tématech píšeme podrobněji v magazínu na ecommercebridge.cz

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Přehled novinek

Společnost Google v Rusku vyhlásila bankrot a ukončila v zemi svou činnost. Ruské úřady zabavily technologické společnosti majetek, což Googlu znemožnilo vyplácet mzdy zaměstnancům a dodavatelům. Kamenem sváru měl být obsah služby Google News. Tu v březnu Rusko zakázalo za propagaci „neautentických informací“ o invazi na Ukrajinu. Zároveň společnost Google koncem února pozastavila veškerou reklamu pro ruská média financovaná státem. Pracovníci Googlu, kteří se rozhodli zůstat v Rusku, byli propuštěni.

zdroj: Google.com

Společnost Walmart před rokem rozhodla zpřístupnit svůj marketplace mezinárodním prodejcům. Po roce je tržiště plné prodejců z Číny a jejich produkty tvoří téměř polovinu zboží celého marketplace. Opakuje se tedy stejný scénář jako u Amazonu, který je největším konkurentem Walmartu. Amazon je však se 40 % podílem stále lídrem trhu, zatímco podíl Walmartu má jen něco přes 7 %.

Ivana Hornáčková Cibulková z Etargetu přináší pohled na zajímavé téma sociálních sítí. Článek Stačí nám k oslovování zákazníků sociální sítě? poukazuje na některé klasické fámy kolem marketingu social media. Na jedné straně máte tvořit obsah, ale ten se ne vždy dostane k vaší cílovce. Přečtěte si, jak pomocí automatizovaného nástroje Social Display můžete váš obsah zobrazit na všech nejčtenějších slovenských médiích.

Coworkingové prostory přímo na prodejně? Tesco bude testovat nový projekt nazvaný Spaces. Prostory uprostřed prodejní plochy, konkrétně ty pro spotřební elektroniku, společnost nahradí tzv. „hybridní plochou“. Nově budou tyto prostory sloužit k pracovním setkáním a společnému coworkingu. Lidé, kteří dosud pracovali z domova, budou moci pracovat a nakupovat na jednom místě. Zkušební fáze projektu probíhá na jihu Londýna ve čtvrti New Maldene. A lokálně Tesco extra na své ploše připravilo 12 soukromých stolů, 30 pracovních míst a zasedací místnost.

zdroj: Depositphotos.com

Reklama Shopee byla v Polsku označena za „nejotravnější reklamní spot roku 2022“. Marketingoví pracovníci však dosáhli svého cíle. Značka se dostala do povědomí Poláků. Během několika měsíců se povědomí o značce Shopee zvýšilo z 20 % na více než 50 %. Reklama na motivy známé dětské odrhovačky Baby Shark se však nevyhnula odborné diskusi. Marketéři si kladou věčnou otázku: Dělat marketing efektivně nebo sofistikovaně?

Jak funguje e-shop, který vyřídí 12 tisíc objednávek měsíčně, a to pouze v rámci slovenského trhu? Proč Jozef Kozák, zakladatel e-shopu NEOZON, nikdy neexpandoval do zahraničí a co je tajemstvím jeho úspěchu? Podívejte se a poslechněte si rozhovor, ve kterém Štefan Polgári zjišťuje, jak může někdo provozovat úspěšný e-commerce projekt, aniž by byl odborníkem na produkty, které prodává.

Největší polský prodejce oděvů LPP buduje svou logistickou síť a otevřel nové distribuční centrum. To je schopno uskladnit 40 milionů položek a dokáže obsloužit najednou až 1 000 prodejen. Většina procesů je plně automatizovaná, přesto v centru, které dokáže týdně zpracovat 8 milionů kusů oblečení, pracuje 700 lidí a firma potřebuje další. Polský oděvní gigant chce získat certifikát udržitelné výstavby BREEAM, a proto je celý komplex napojen například na rekuperaci či fotovoltaické panely o rozloze 7 000 m2. Distribuční centrum má dokonce vlastní autobusové depo.    

Na trhu e-commerce se objevuje nový pojem tzv. V-commerce, odvozený od slova vehicle neboli vozidlo. Budoucností automotive průmyslu mají být autonomní inteligentní vozidla, ve kterých se budeme moci bavit nebo nakupovat. S tímto konceptem přichází start-up Zync a ostatní automobilky se postupně přidávají. Hlavním partnerem tohoto projektu je značka Porsche.

zdroj: Zync.com

Módní platforma About You zvýšila v roce 2021 tržby na 1,7 miliardy eur, ale zároveň zdvojnásobila své ztráty. Společnost tvrdí, že je to z důvodu investic do růstu společnosti. V roce 2021 značka začala působit v Řecku, Portugalsku a Norsku. V Polsku a Francii byla otevřena nová logistická centra a společnost představila svoji Global Shipping Platform, která dodává zboží do 100 zemí světa. Dobrou zprávou je, že platforma About You na zahraničních trzích začíná dotahovat na tři domácí trhy DACH – tedy Německo, Rakousko, Švýcarsko. Na ostatních 23 trzích zaznamenala loni 65% nárůst tržeb v porovnání s domácími, kde rostla 27% tempem.   

Zoom získává platformu zákaznické podpory Solvvy. Společnost Zoom uzavřela definitivní dohodu o převzetí společnosti Solvvy, automatizační platformy pro zákaznickou podporu. Nová technologie bude integrována do platformy kontaktního centra společnosti Zoom s cílem poskytovat škálovatelnou samoobsluhu a konverzační AI. Tento doplněk nabídne zákazníkům automatizované integrované kontaktní centrum, které pomůže rychleji odpovídat na dotazy koncových zákazníků a řešit jejich problémy. Celý koncept je v podstatě postaven na diferencované technologii umělé inteligence a strojového učení.

Z dnešního přehledu je to opravdu všechno. Sledujte náš magazín, na www.ecommercebridge.cz, kde pro vás připravujeme hodnotné články, inspirativní rozhovory, nebo si poslechněte poslední podcast Ecommerce Bridge UPDATE.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
E-commerce se vrací k dlouhodobě udržitelnému růstu. Největší šanci prorazit mají prodejci vlastních výrobků
4min. doba čtení

E-commerce se vrací k dlouhodobě udržitelnému růstu. Největší šanci prorazit mají prodejci vlastních výrobků

Českou e-commerce, která v posledních dvou letech zaznamenala výrazný pokles, čeká letos oživení a návrat k udržitelnému růstu. Největší podíl na tržbách pochopitelně vykazuje dražší zboží z kategorií jako elektronika, nářadí či stavební materiály, jak vyplynulo z analýzy společnosti Upgates.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+