Přehled novinek
Španělská maloobchodní skupina Inditex si nyní účtuje fixní poplatek za vrácení zboží online. Společnost, která vlastní osm známých značek jako například Zara, Pull & Bear a Bershka, zavádí poplatek 1,95 € ve 30 zemích. Chce tím motivovat zákazníky, aby proces vrácení zboží probíhal v kamenných prodejnách. Analytici tvrdí, že ostatní maloobchodní prodejci budou pravděpodobně následovat rozhodnutí Inditex a rovněž zpoplatní vrácení zboží.
Francouzský internetový prodejce módy Spartoo uzavřel dohodu s módní značkou ALDO. Podle podmínek dohody bude společnost Spartoo spravovat fyzický a online prodej kanadské společnosti ve Francii. Toto partnerství znamená návrat společnosti ALDO na francouzský trh obnovením celé sítě prodejen a jejich aktivit v oblasti elektronického obchodu. Spartoo díky této spolupráci rozšíří svůj sortiment včetně obuvi, kabelek a doplňků.
Přední platforma Shopify ukončuje provoz svého dropshippingového rozšíření Oberlo. Prodejci, kteří chtějí tuto aplikaci používat k realizaci svých dropshippingových obchodů prostřednictvím AliExpress, ji už v App Store nenajdou. Aplikace byla k 12. květnu odlistována, ale registrovaní uživatelé ji mohou používat až do 15. června. Po tomto datu bude aplikace vypnuta a historická data budou ztracena. Společnost Shopify přechází na jiné dropshippingové řešení vyvinuté společností DSers.
S Máriem Babejem, šéfem agentury WAME, jsme si popovídali o e-commerce platformě Magento, která je ve světě velmi populární. Představil nám největší výhody tohoto open-source systému, který může být ideálním řešením také pro váš e-shop. V rozhovoru se dozvíte, jaké jsou největší rozdíly mezi oblíbeným WordPressem, PrestaShopem a Magentem, proč se společnost rozhodla přejít z vlastního systému na open-source a samozřejmě i mnoho dalšího… Rozhovor najdete na ecommercebridge.cz
Značka Answear.com se vrací na Ukrajinu. Po více než dvouměsíční pauze obnovuje svou činnost v celé zemi s výjimkou jihovýchodní části Ukrajiny, kde stále probíhají nepřátelské akce. Západní část země se postupně vrací do normálu, lidé se začínají vracet ke svým každodenním povinnostem a život se pomalu rozbíhá do stavu jako před válkou. Answear však v současnosti z bezpečnostních důvodů vyřizuje jen předem zaplacené objednávky.
Uživatelé sítě LinkedIn jsou stále častěji terčem phishingových kampaní. Sociální síť pro profesionály byla v prvním čtvrtletí 2022 v hledáčku hackerů do takové míry, že až 52 % všech phishingových podvodů na celém světě mělo souviset s touto sítí. Jedná se o první případ, kdy hackeři využívali LinkedIn častěji než některou z gigantických technologických značek, jako jsou Apple, Google a Microsoft. Oliver Tavakoli, technický ředitel společnosti Vectra AI (i aj), ve zkratce vysvětluje, jak se chránit vůči těmto podvodným praktikám.
Martin Kroupa, zakladatel webové agentury UI42, popisuje svůj pohled na využití umělé inteligence v e-shopu. Přečtěte si, jak velcí hráči pochopili využití umělé inteligence s cílem umocnit důležitost personalizovaného obsahu. Díky těmto výstupům dokáží každému zákazníkovi zobrazovat úvodní stránku podle jeho osobních preferencí. A to tak, aby co nejlépe odpovídala jeho vyhledávacím dotazům. Proč je množství dat důležitějším faktorem než vaše data, se dozvíte v článku Umělá inteligence na e-shopu.
Společnost Packeta vstupuje na trhy pobaltských zemí. E-shopy z Litvy, Lotyšska či Estonska tak budou moci nabídnout zákazníkům nové služby. Packeta optimalizuje nejen náklady na přepravu, ale také čas prostřednictvím jednoho integrovaného rozhraní API a umožní e-shopům posílat své zásilky do všech ze 33. zemí, které skupina obsluhuje. Společnosti Packeta se v roce 2021 dařilo a doručila více než 73 milionů balíků a dosáhla obratu více než 200 milionů eur.
Dnes se rozloučíme pozitivní zprávou, kterou přinesla digitální platforma Booking.com. Na základě nedávného průzkumu, který společnost realizovala mezi cestovateli, se rozhodla akceptovat jejich návrhy a rozšiřuje úroveň svého věrnostního programu Genius. Nová úroveň Genius level 3 přinese cestovatelům zvýšení slevy z 15 na 20 %. Společnost zároveň slibuje bezplatný upgrade pokojů, snídani zdarma a okamžitou zákaznickou podporu. Ta má být jedním z rozhodujících faktorů při výběru cesty.
Sledujte náš magazín na www.ecommercebridge.cz nebo si poslechněte podcast Ecommerce Bridge UPDATE. Na našem webu naleznete desítky novinek, článků a inspirativních rozhovorů z byznysu. Rovněž nás potěšíte, když se přihlásíte k odběru denního newsletteru.