2 min. doba čtení

Turecké tržiště přichází do Evropy

Turecká ecommerce platforma  Trendyol zahajuje provoz v Německu. Jedná se o první trh mimo Turecko a zároveň o vstup společnosti na evropský trh. Do příštího roku chce platforma zahájit provoz také v Nizozemsku, Lucembursku a Spojeném království.

Turecké tržiště přichází do Evropy

Trendyol vstupuje do Evropy přes Německo

Německo bude prvním trhem mimo domovské Turecko. Evropská pobočka se zpočátku zaměří na prodej módy a v budoucnu plánuje nabídnout více kategorií. Společnost otevře v Berlíně novou kancelář s více než 200 zaměstnanci.

Podle společnosti Trendyol byla její mobilní aplikace v Německu stažena téměř milionkrát. Podle společnosti Similar Web, která se zabývá webovou analytikou, je také druhou nejrychleji rostoucí módní platformou v Německu.

Tato platforma je považována za největší tureckou společnost pro elektronické obchodování s více než 30 miliony zákazníků a více než 260 000 smluvních prodejců.

Očekává se, že německý trh vygeneruje do konce roku více než 400 milionů eur. Do roku 2025 se očekává, že trh dosáhne obratu 3 miliard eur.

Následuje Lucembursko a Nizozemsko

Trendyol plánuje další expanzi do Evropy a ještě letos otevře kanceláře v Amsterdamu a Lucembursku. Na rok 2023 je plánována pobočka v Londýně.

V Evropě bude k dispozici 65 000 metrů čtverečních skladových prostor.

“Naše přítomnost v Německu je začátkem naší plánované celoevropské expanze,” říká generální ředitel Shibu Tharakhan pro Tech.eu. Zmiňuje se o nových skladech a fulfillment centrech ve východní Evropě. “V příštích dvou letech bude v Evropě uvolněno 65 000 metrů čtverečních skladových prostor, které podpoří expanzi na místní trhy.”

Do společnosti investuje také Alibaba

V srpnu loňského roku získala společnost Trendyol 1,3 miliardy eur od společnosti Softbank a stala se tak prvním tureckým “decacornem”. Začátkem roku Alibaba také investovala téměř 300 milionů eur do společnosti Trendyol a získala v ní většinový podíl.

Společnost Trendyol oznámila své plány na evropskou expanzi již v roce 2020. V té době se společnost zaměřovala na Velkou Británii, Itálii a Španělsko. Zdá se však, že tyto trhy si budou muset ještě chvíli počkat.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+