2min. doba čtení

Turecké tržiště přichází do Evropy

Turecká ecommerce platforma  Trendyol zahajuje provoz v Německu. Jedná se o první trh mimo Turecko a zároveň o vstup společnosti na evropský trh. Do příštího roku chce platforma zahájit provoz také v Nizozemsku, Lucembursku a Spojeném království.

Turecké tržiště přichází do Evropy

Trendyol vstupuje do Evropy přes Německo

Německo bude prvním trhem mimo domovské Turecko. Evropská pobočka se zpočátku zaměří na prodej módy a v budoucnu plánuje nabídnout více kategorií. Společnost otevře v Berlíně novou kancelář s více než 200 zaměstnanci.

Podle společnosti Trendyol byla její mobilní aplikace v Německu stažena téměř milionkrát. Podle společnosti Similar Web, která se zabývá webovou analytikou, je také druhou nejrychleji rostoucí módní platformou v Německu.

Tato platforma je považována za největší tureckou společnost pro elektronické obchodování s více než 30 miliony zákazníků a více než 260 000 smluvních prodejců.

Očekává se, že německý trh vygeneruje do konce roku více než 400 milionů eur. Do roku 2025 se očekává, že trh dosáhne obratu 3 miliard eur.

Následuje Lucembursko a Nizozemsko

Trendyol plánuje další expanzi do Evropy a ještě letos otevře kanceláře v Amsterdamu a Lucembursku. Na rok 2023 je plánována pobočka v Londýně.

V Evropě bude k dispozici 65 000 metrů čtverečních skladových prostor.

“Naše přítomnost v Německu je začátkem naší plánované celoevropské expanze,” říká generální ředitel Shibu Tharakhan pro Tech.eu. Zmiňuje se o nových skladech a fulfillment centrech ve východní Evropě. “V příštích dvou letech bude v Evropě uvolněno 65 000 metrů čtverečních skladových prostor, které podpoří expanzi na místní trhy.”

Do společnosti investuje také Alibaba

V srpnu loňského roku získala společnost Trendyol 1,3 miliardy eur od společnosti Softbank a stala se tak prvním tureckým “decacornem”. Začátkem roku Alibaba také investovala téměř 300 milionů eur do společnosti Trendyol a získala v ní většinový podíl.

Společnost Trendyol oznámila své plány na evropskou expanzi již v roce 2020. V té době se společnost zaměřovala na Velkou Británii, Itálii a Španělsko. Zdá se však, že tyto trhy si budou muset ještě chvíli počkat.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
E-commerce se vrací k dlouhodobě udržitelnému růstu. Největší šanci prorazit mají prodejci vlastních výrobků
4min. doba čtení

E-commerce se vrací k dlouhodobě udržitelnému růstu. Největší šanci prorazit mají prodejci vlastních výrobků

Českou e-commerce, která v posledních dvou letech zaznamenala výrazný pokles, čeká letos oživení a návrat k udržitelnému růstu. Největší podíl na tržbách pochopitelně vykazuje dražší zboží z kategorií jako elektronika, nářadí či stavební materiály, jak vyplynulo z analýzy společnosti Upgates.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+