
Vyřízených téměř 250 milionů objednávek
Módní gigant zveřejnil výsledky fiskálního roku 2021. Německá módní platforma hlásí nárůst GMV o 34,1 % na 14,3 miliardy eur. Dosáhla upravený EBIT ve výši 468,4 milionu eur, což odpovídá marži 4,5 %.
V průběhu loňského roku se Zalando objevilo na šesti nových trzích: Estonsko, Litva, Lotyšsko, Chorvatsko, Slovensko a Slovinsko. Celkově operuje na 23 trzích. Podle zveřejněných výsledků má Zalando více než 48 milionů aktivních zákazníků, z čehož 10 milionů tvoří noví zákazníci, které získalo jen za rok 2021. V průměru získala platforma 5,2 objednávky na jednoho aktivního zákazníka.
Jsme v silné pozici, abychom do roku 2025 dosáhli GMV více než 30 miliard eur.
„Jsme velmi spokojeni s našimi výsledky, které dokazují, že máme správnou strategii pro dosažení úspěchu bez ohledu na tržní prostředí. Máme silnou pozici na to, abychom do roku 2025 dosáhli našeho cíle, GMV ve výši více než 30 miliard eur,” říká Robert Gentz, spolumajitel společnosti Zalando.

zdoj: corporate.zalando.com
V tiskové zprávě společnost uvádí své finanční ambice pro letošní rok. Očekává růst GMV o 16 – 23 % na 16,6 až 17,6 miliardy eur. Své tržby chce zvýšit o 12 – 19 % na 11,6 až 12,3 miliardy eur.
V loňském roce společnost Zalando investovala i do své kampaně zaměřené na udržitelnost. Rozšířila svůj sortiment v oblasti udržitelnosti na více než 140 000 produktů. Zdá se, že zákazníci si nárůstu tohoto sortimentu všimli, protože prodej těchto výrobků tvořil 21,6 % GMV společnosti.