3min. doba čtení

Třetina lidí chce, aby jim byla objednávka z e-shopu doručena ještě v den objednání. Generace Z je ještě náročnější

Rychlost dodání zůstává jedním z hlavních argumentů pro výběr e-shopu, kde zákazník nakoupí. Očekávání nakupujících však stále ještě značně předbíhají realitu trhu. Přestože téměř třetina nakupujících by uvítala doručení do druhého dne, pouze 15 % nákupů tuto potřebu splňuje. Mladí lidé jsou ještě náročnější na rychlost. Podívejte se na výsledky našeho rozsáhlého průzkumu.

Třetina lidí chce, aby jim byla objednávka z e-shopu doručena ještě v den objednání. Generace Z je ještě náročnější

Nároční zákazníci

O tom, že na rychlosti záleží, se v elektronickém obchodě ví a mluví už dlouho. Nedávné údaje založené na reprezentativním vzorku 1 200 nakupujících v průzkumu, který provedla společnost Behavio pro technologickou a logistickou společnost DODO, však ukazují, že neschopnost obchodníka dodat zboží včas může mít na jeho podnikání skutečně zničující dopad. Rychlost dodání je důležitá pro 75 % respondentů a 37 % účastníků průzkumu uvedlo, že by si nákup u daného obchodníka rozmysleli, pokud by zjistili, že e-shop nedodává zboží včas.

“Dalo by se říci, že rychlost dodání je důležitá pro všechny zákazníky. Ale pro generaci Z, tedy mladé lidi, kterým je v současnosti 18 až 26 let, je touha po bleskovém doručení ve stejný den ještě výraznější. Doručení ve stejný den nebo dokonce do 90 minut preferuje 35 % respondentů této věkové skupiny. Pro srovnání, u generace X je to o celých deset procent méně. Maloobchodníci by si měli uvědomit, jak důležitá pro ně bude tato nastupující generace nakupujících, a co nejdříve přizpůsobit své služby jejich preferencím,” komentuje generační rozdíly v online nakupování obchodní ředitel společnosti DODO Peter Menky.

Týdenní podcast UPdate

Nejrychleji je potřeba doručovat potraviny a léky

Požadavky na rychlost dodání se přirozeně liší v jednotlivých segmentech. Zákazníci mají nejvyšší očekávání, pokud jde o rychlost doručení potravin. Zde 82 % zákazníků požaduje doručení ještě týž den, zatímco celých 30 % chce, aby jim byl nákup doručen do 90 minut od objednání.

Více než polovina nakupujících (52 %) chce také doručení léků a potravinových doplňků ve stejný den.

O něco nižší potřebu doručení ve stejný den mají zákazníci nakupující potřeby pro domácí mazlíčky (25 %), kosmetiku (23 %), elektroniku (22 %), módu (16 %), sportovní vybavení (15 %) nebo nábytek pro dům a zahradu (13 %). Obchodní ředitelka společnosti DODO však tyto nižší požadavky přisuzuje aktuálním standardům v segmentech: “Ze zkušenosti víme, že deklarované potřeby zákazníků jsou do značné míry určeny aktuálním standardem doručení v segmentech – čím nižší je standard rychlosti doručení ve vybraném segmentu, tím jsou zákazníci méně nároční, protože automaticky neočekávají výrazně rychlejší doručení. Jak však víme, standardy se velmi rychle mění a prodejci by měli být na změny potřeb svých zákazníků připraveni,” říká Peter Menky.

Dodávky do domu stále jednoznačně vedou. Pětina nakupujících dává přednost balíkomatům

Pokud jde o to, kam chtějí nakupující nechat doručit své zboží, stále jasně vede doručování domů nebo do práce. Takové doručení upřednostňuje 44 % nakupujících, zatímco pokud si nechávají doručit potraviny, je doručení domů preferovaným způsobem až pro 81 % nakupujících. Dalších 28 % respondentů dává přednost odběrným místům. Navzdory rychlému nárůstu popularity jsou krabice na donášku stále až na třetím místě – preferuje je 21 % nakupujících. Pouze 7 % respondentů dává přednost vyzvednutí v obchodě.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat
5min. doba čtení

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, když očekávají reálný růst mezd. Skip Pay v rámci svého panelu pravidelně nakupujících zákazníků analyzoval spotřebitelské chování – zákazníci jsou připraveni být opět loajální, o […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+