
Rozšíření sortimentu pomohlo
Český e-shop Trenýrkárna.cz a jeho sesterská značka Styx, původně zaměřený především na pánské trenýrky a boxerky, loni obohatily sortiment o modely pro děti a ženy, včetně sportovních podprsenek a kalhotek. S postupným rozšiřováním sortimentu nyní firma hlásí obchodní růst – loni podle svého vyjádření utržila 200 milionů korun a vstoupila na nové trhy.
“Stabilně rosteme, daří se nám zvyšovat podíl na trhu, zejména v České republice. V roce 2022 jsme prodali milion kusů spodního prádla, naše tržby dosáhly dvou set milionů korun. S novým investorem chceme aktuálně výrazně nastartovat expanzi do zahraničí, kde jsme se již pomalu rozjeli v minulých letech,” říká Ruslan Skopal, ředitel a spolumajitel e-shopu.
SPM Investment Group získává 40% podíl
SPM je investiční skupina, kterou vybudovali Slavomír Pavlíček a Marek Španěl, mimo jiné spoluzakladatelé herního studia Bohemia Interactive. Loni v září skupina získala 40procentní podíl v mateřské společnosti Trenýrkárny DaniDarx. Po třiceti procentech v současnosti drží Skopal a druhý spoluzakladatel Adam Rožánek.
Společně s investory chtěl e-shop rozšířit svou přítomnost v zahraničí. V první fázi Trenýrkarna expandovala na Slovensko, do Maďarska a Rakouska, kde se již údajně etablovala. “Jsem velmi rád, že po úspěšném otestování německého a rumunského trhu můžeme nyní naplno vstoupit i do těchto zemí. V další fázi plánujeme Slovinsko, Polsko a Nizozemsko,” dodává Skopal. Na Slovensku funguje e-shop pod značkou Trenírkáreň.sk, na ostatních trzích pod názvem Nedeto.
Podle dostupných zpráv Trenýrkárna, která kromě e-shopu provozuje i kamennou prodejnu, loni vydělala 200 milionů korun, zatímco předloni 135 milionů a rok předtím 100 milionů korun. Firmě se tak podařilo během dvou let znásobit svůj růst.