
„Svatá trojice“ nejen v našich končinách
Facebook, Instagram a LinkedIn se pomalu stávají povinnou výbavou každého marketéra. Pokud jste si mysleli, že Facebook už patří do starého železa, jste na omylu. Dlouhodobě si drží první místo s největším dosahem, měsíčně na něj klikne více než 2,9 miliardy uživatelů a využívá ho 7 milionů aktivních inzerentů.
A to je po tolika letech opravdu úctyhodné. Největším žroutem času je Instagram, který měsíčně využívá více než 2 miliardy uživatelů. Firemní účty na Facebooku a Instagramu jsou většinou propojené, a tak můžete zobrazit jednu reklamu na dvou sítích, čímž zvýšíte dosah za docela příjemnou cenu.
LinkedIn je sofistikovanější forma reklamy, kterou měsíčně využívá přibližně 250 milionů uživatelů po celém světě. Ve srovnání s předchozími dvěma sítěmi je to podstatně menší počet, ale reklama na LinkedIn může přinést o to kvalitnější leady. Ale dost o sítích, které všichni známe. Jaké další aplikace doporučujeme používat pro cílení reklamy?
Waze a Google Mapy
Bravo, perfektní využití reklamního prostoru! Mnoho z nás denně používá navigaci, tak proč nevložit relevantní reklamu právě tam? Navíc se přizpůsobuje tomu, kde se řidič právě nachází, aktuálnímu počasí nebo demografickým údajům uživatele.
Taková reklama není ani obtěžující, ale nabídne řidiči užitečné informace, které se mu mohou v danou chvíli hodit. A nemluvíme jen o nabídce čerpacích stanic a nejlepších cenách pohonných hmot, ale navigace vám může doporučit například i restauraci v cílové destinaci, zábavné aktivity pro rodiny s dětmi, ale i večerní program v divadle.
Whatsapp, Messenger, Viber
Platformy, které naprostá většina lidí vnímá jako aplikace pro výměnu textových zpráv s přáteli a rodinou… a tím to končí. Ale jaký smysl má mít tolik uživatelů po ruce a nevyužít toho, vždyť Whatsapp používají téměř 2 miliardy a Messenger 1,3 miliardy aktivních uživatelů měsíčně.
Viber má sice spíše miliony než miliardy aktivních uživatelů, ale v České republice a na Slovensku je velmi populární. Reklama se odešle jako běžná zpráva, která obsahuje např. odkaz na proklik nebo slevový kód na nákup.
Tato sociální síť nabízí extrémní reklamní potenciál. Ti, kteří ji používají, to dobře vědí. Pinterest je především o inspiraci, a protože se uživatelé chtějí inspirovat a mít všechny ty krásné věci, mají tendenci dobře reagovat na reagovat na doporučené produkty a zobrazené reklamy. Mezi sociálními sítěmi má dokonce jednu z nejnižších sazeb za proklik na reklamu.
Pro reklamu lze samozřejmě použít jakoukoliv platformu z celého světa. Hlavní je myslet kreativně a nebát se používat dostupné nástroje, které dokáží přinést opravdu hodně muziky (častokrát) i za málo peněz.