3 min. doba čtení

TikTok vylepšuje monetizaci obsahu i v Evrop

Čínská sociální síť poskytuje tvůrcům rozšířené možnosti výdělku i v Evropě. Ve Spojených státech šla ještě dál a spustila funkci elektronického obchodu.

TikTok vylepšuje monetizaci obsahu i v Evrop

Rozšíření programu tvůrců obsahu

Tento týden TikTok představil několik novinek, které by mohly zvýšit atraktivitu této platformy jak v očích autorů videoklipů, tak z hlediska značek a marketérů. Část těchto možností je nově dostupná i v některých státech Evropy. TikTok rozšířil svůj „fond“, ze kterého vyplácí honoráře tvůrcům úspěšných videí, mimo hranice Spojených států. Na peníze z programu Creativity Program Beta mají nově nárok i tiktokeři z Francie, Německa, Velké Británie, ale i Japonska, Jižní Koreje či Brazílie. Inspirovat je může třeba příklad amerického manželského páru, který si podle informací serveru Business Insider za měsíc červenec přišel díky tiktokové tvorbě na téměř 90 tisíc dolarů. Stačilo jim k tomu „jen“ natáčet videa o svém vztahu a rodičovství, která jejich 3,5milionová fanouškovská báze považuje za vtipná. K zapojení do programu stačí ještě výrazně méně sledujících; podmínkou je kromě dosažení věku 18 let aspoň 10 tisíc odběratelů a dosažení aspoň 100 tisíc zhlédnutí za poslední měsíc.

Novější projekt „Creativity Program Beta“ je tak de facto náhradou staršího odměňovacího schématu a TikTok podle serveru TechCrunch slibuje, že kdo dokáže produkovat kvalitní obsah s delší než minutovou stopáže, může si díky novince vydělat až dvacetinásobně více v porovnání s minulým stavem. Na rozdrobenějším evropském trhu však zřejmě budou příběhy bohatých tiktokerů v porovnání s USA o něco větší vzácností (byť Britové mohou díky svému rodnému jazyku bez problémů oslovit i americké publikum). Rozdíly v postavení mezi anglosaskými a ostatními tvůrci navíc ještě prohloubí další tento týden ohlášená novinka.

Týdenní podcast UPdate

TikTok Shop v USA

TikTok spustil v USA v ostré verzi svůj projekt TikTok Shop, který nepředstavuje nic menšího než razantní vykročení platformy do světa e-commerce. Novinka je dostupná všem tamním uživatelům či obchodníkům. Přináší mimo jiné obdobu teleshoppingu v podobě živých přenosů, přes které lze předváděné zboží rovnou nakupovat. Při utrácení peněz nebude nutné ani opustit aplikaci, TikTok Shop funguje i jako samostatná nákupní sekce. Novinka dává žádaným tvůrcům možnost se také snadno zapojit do affiliate programu a vydělávat na provizích z prodaného zboží, popsal TikTok v tiskové zprávě.

„Máme velmi agresivní plán toho, jak v odvětví prorazit a dosáhnout toho, aby lidé vnímali TikTok jako místo pro nakupování. Budeme hodně vidět v souvislosti s událostmi jako Black Friday a Cyber Monday,“ uvedl pro The New York Times Nico Le Bourgeois, který je za hladký start TikTok Shop v USA zodpovědný.

Dodal, že firma chce oslovit zákazníky kombinací výhodných akcí včetně například doručování zdarma. TikTok zároveň chystá intenzivní reklamní kampaň na webu i jiných médiích. Nakupovat přes čínskou aplikaci má být možné i výrobky zavedených značek jako Olay či L’Oréal. Jenže jak New York Times připomněly ve stejném článku, velké plány s ovládnutím e-commerce měl ve Spojených státech i Instagram a očekávání nenaplnil. TikToku navíc z byznysového hlediska příliš nenahrává ani relativně napjatá makroekonomická situace, inflací oslabená kupní síla Američanů a skutečnost, že západní trhy jsou značně odlišné od Číny.

Credit: MediaGuru.cz

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce
3 min. doba čtení

Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce

TikTok zveřejnil čtvrtou zprávu o transparentnosti podle Zákona o digitálních službách (DSA), která poskytuje jasnější pohled na praktiky moderace obsahu na této oblíbené sociální síti. Dokument mapuje období od července do prosince 2024 a přináší několik klíčových zjištění důležitých pro e-commerce strategie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z
4 min. doba čtení

Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z

Sociální síť Yope se zaměřuje na soukromé sdílení fotografií ve skupinách. Mladí uživatelé ji rychle přijali a v současnosti si získává stále větší popularitu. Zároveň vzbuzuje velký zájem mezi venture kapitalisty. Aplikace se může pochlubit působivými čísly: denně ji využívá 800 tisíc aktivních uživatelů a měsíčně až 2,2 milionu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?
3 min. doba čtení

Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?

Nejnovější údaje od společnosti Ipsos odhalují, že zákazníci používají video platformy jako TikTok při hledání nápadů pro své nákupy. Zjistilo se, že 3 ze 4 nakupujících na TikToku považují tuto platformu za nejrelevantnější při objevování nových značek a produktů. Tento výzkum se snaží dokázat, že tradiční vyhledávače již nejsou hlavním prostředkem, skrze který spotřebitelé objevují […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+