2 min. doba čtení

TikTok vydělal na virtuálních mincích téměř 4 miliardy dolarů

Podle údajů společnsti data.ai uživatelé aplikace TikTok utratili během roku 2023 3,8 miliardy dolarů.

TikTok vydělal na virtuálních mincích téměř 4 miliardy dolarů
Zdroj: Depositphotos

„Sociální videoaplikace vstoupila do roku 2023 s výdaji spotřebitelů ve výši více než 6,2 miliardy dolarů a během roku se jí podařilo k této částce přidat 3,8 miliardy dolarů. Toto přidané přijetí představuje 61% nárůst od začátku roku 2023 a bylo o 15 % vyšší než 3,3 miliardy dolarů v roce 2022,“ uvádí zpráva data.ai.

Protože aplikace nenabízí předplatné, hlavním zdrojem příjmů jsou TikTok Coins. Ty umožňují uživatelům nakupovat v aplikaci virtuální dárky (Gifts). Gifts jsou virtuální předměty, které můžete posílat svým oblíbeným tvůrcům na TikToku, abyste jim vyjádřili své uznání. Tvůrci je pak mohou vyměnit za virtuální diamanty a proměnit je na fiat peníze. TikTok si ponechává 50 % vyplacené částky.

Mince TikTok v různých cenových úrovních tvoří četné jednorázové nákupy v aplikaci.Podle údajů společnosti data.ai Intelligence byl letos nejoblíbenějším balíčkem balíček s 1 321 mincemi za 19,99 USD. Je tak populární, že tvoří asi čtvrtinu příjmů z IAP aplikací.

Ačkoli se TikToku podařilo dostat do telefonů milionů uživatelů, čelí výzvám, jak si udržet jejich přízeň. Například se snaží udržet tvůrce obsahu, kterí kvůli lepší monetizaci dávají přednost jiným platformám.

TikTok je nejpopulárnější v Asii a nachází si cestu k západním spotřebitelům. Kromě Číny zaznamenal úspěch s nakupováním v aplikaci i v dalších asijských zemích, včetně Indonésie. Právě tam si zajistila cestu k obnovení nakupování poté, co se indonéská vláda snažila omezit prodej v aplikaciz obav, že by to mohlo ovlivnit místní podniky.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe