“Sociální videoaplikace vstoupila do roku 2023 s výdaji spotřebitelů ve výši více než 6,2 miliardy dolarů a během roku se jí podařilo k této částce přidat 3,8 miliardy dolarů. Toto přidané přijetí představuje 61% nárůst od začátku roku 2023 a bylo o 15 % vyšší než 3,3 miliardy dolarů v roce 2022,” uvádí zpráva data.ai.
Protože aplikace nenabízí předplatné, hlavním zdrojem příjmů jsou TikTok Coins. Ty umožňují uživatelům nakupovat v aplikaci virtuální dárky (Gifts). Gifts jsou virtuální předměty, které můžete posílat svým oblíbeným tvůrcům na TikToku, abyste jim vyjádřili své uznání. Tvůrci je pak mohou vyměnit za virtuální diamanty a proměnit je na fiat peníze. TikTok si ponechává 50 % vyplacené částky.
Mince TikTok v různých cenových úrovních tvoří četné jednorázové nákupy v aplikaci.Podle údajů společnosti data.ai Intelligence byl letos nejoblíbenějším balíčkem balíček s 1 321 mincemi za 19,99 USD. Je tak populární, že tvoří asi čtvrtinu příjmů z IAP aplikací.
Ačkoli se TikToku podařilo dostat do telefonů milionů uživatelů, čelí výzvám, jak si udržet jejich přízeň. Například se snaží udržet tvůrce obsahu, kterí kvůli lepší monetizaci dávají přednost jiným platformám.
TikTok je nejpopulárnější v Asii a nachází si cestu k západním spotřebitelům. Kromě Číny zaznamenal úspěch s nakupováním v aplikaci i v dalších asijských zemích, včetně Indonésie. Právě tam si zajistila cestu k obnovení nakupování poté, co se indonéská vláda snažila omezit prodej v aplikaciz obav, že by to mohlo ovlivnit místní podniky.