
Od svého založení v roce 2021 se TikTok Shop rozšířil do celého světa. Překročil hranice jihovýchodní Asie, dostal se do Spojeného království a v roce 2023 expandoval do Spojených států.
Nabízí firmám nové příležitosti k rozšíření zákaznické základny a zvýšení prodeje. Díky možnosti vytvářet krátká videa a živé nakupování přináší oblíbený způsob, jak oslovit zákazníky zdola pomocí zábavného obsahu.
Přísnější registrační opatření
Všichni prodejci procházejí procesem ověřování, aby prokázali svou totožnost a oprávněnost podnikání. V loňském roce, od července do prosince, platforma odmítla uvést 37 milionů výrobků, které porušovaly zásady. Dalších 133 000 výrobků po zařazení na seznam odstranila.
„Pokud zjistíme, že některý z našich prodejců porušil naše zásady, podnikneme kroky, které mohou zahrnovat odstranění jeho produktů, pozastavení všech funkcí elektronického obchodu, které má k dispozici, nebo deaktivaci jeho účtu,“ uvádí platforma.
Zkušební období pro prodejce
Po schválení vstoupí obchodníci do zkušebního období, během kterého se seznámí s pravidly platformy a mohou se postupně zapojit do jejího provozu. TikTok Shop podle vlastních slov trvá na přísné politice pro prodejce i tvůrce. Komunita může nahlásit jakýkoli obsah, který podle ní porušuje pravidla.