2min. doba čtení

TikTok se vzdává e-commerce expanze v Evropě a USA

Nakupování přes TikTok se v Asii těší velké oblibě, ale po katastrofálních zkušenostech ve Spojeném království se prozatím upustilo od plánů zavést ho do USA a Evropy. 

TikTok se vzdává e-commerce expanze v Evropě a USA

Evropský projekt nedopadl podle představ 

Společnost si pro svůj TikTok Shop vybrala Spojené království jako první trh mimo Asii. List Financial Times ale uvádí, že v Británii nešlo všechno podle plánu. Přibližně polovina zaměstnanců pracujících na projektu odešla a vedoucí pracovník byl propuštěn. 

Joshua Ma, vedoucí pracovník společnosti ByteDance, který vedl TikTok Shop v Evropě, byl nahrazen kvůli „toxickým praktikám“, které používal vůči zaměstnancům.

Členové týmu londýnské pobočky museli často pracovat více než 12 hodin denně, začínat brzy ráno, aby se přizpůsobili telefonátům s Čínou a končit pozdě, protože live přenosy byly úspěšnější večer. Nemluvě o tom, že Joshua Ma odmítl podporovat právo žen na mateřskou dovolenou. 

Streamování jako budoucnost elektronického nakupování

Sociální sítě považují obchodování prostřednictvím streamování za budoucnost nakupování. Z prodeje si berou provizi, přičemž konkurenční platformy YouTube a Instagram již vyvíjejí podobné funkce v Evropě. 

Mateřská společnost TikTok ByteDance zaznamenala neuvěřitelný růst této nákupní funkce v její čínské partnerské aplikaci TikTok Douyin, ve které se údajně prodalo neuvěřitelných 10 miliard produktů. I to byl jeden z důvodů, proč se společnost chtěla přesunout na evropský a americký trh.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe, ukázal výzkum APEK
3min. doba čtení

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe, ukázal výzkum APEK

Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+