2 min. doba čtení

TikTok se vzdává e-commerce expanze v Evropě a USA

Nakupování přes TikTok se v Asii těší velké oblibě, ale po katastrofálních zkušenostech ve Spojeném království se prozatím upustilo od plánů zavést ho do USA a Evropy. 

TikTok se vzdává e-commerce expanze v Evropě a USA

Evropský projekt nedopadl podle představ 

Společnost si pro svůj TikTok Shop vybrala Spojené království jako první trh mimo Asii. List Financial Times ale uvádí, že v Británii nešlo všechno podle plánu. Přibližně polovina zaměstnanců pracujících na projektu odešla a vedoucí pracovník byl propuštěn. 

Joshua Ma, vedoucí pracovník společnosti ByteDance, který vedl TikTok Shop v Evropě, byl nahrazen kvůli „toxickým praktikám“, které používal vůči zaměstnancům.

Členové týmu londýnské pobočky museli často pracovat více než 12 hodin denně, začínat brzy ráno, aby se přizpůsobili telefonátům s Čínou a končit pozdě, protože live přenosy byly úspěšnější večer. Nemluvě o tom, že Joshua Ma odmítl podporovat právo žen na mateřskou dovolenou. 

Streamování jako budoucnost elektronického nakupování

Sociální sítě považují obchodování prostřednictvím streamování za budoucnost nakupování. Z prodeje si berou provizi, přičemž konkurenční platformy YouTube a Instagram již vyvíjejí podobné funkce v Evropě. 

Mateřská společnost TikTok ByteDance zaznamenala neuvěřitelný růst této nákupní funkce v její čínské partnerské aplikaci TikTok Douyin, ve které se údajně prodalo neuvěřitelných 10 miliard produktů. I to byl jeden z důvodů, proč se společnost chtěla přesunout na evropský a americký trh.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Televize už není jen televize. Jak se mění sledování videoobsahu a co to znamená pro značky
3 min. doba čtení

Televize už není jen televize. Jak se mění sledování videoobsahu a co to znamená pro značky

Jak dnes funguje sledování videoobsahu? Co lidé považují za „televizi“ a kde reklama funguje nejlépe? CTV zatím není středobodem pozornosti našeho e-commerce, ale vývoj v zahraničí naznačuje, že by se to mohlo brzy změnit. Nová studie RTL AdAlliance přináší jasná data a trendy, které se vyplatí sledovat. A ukazuje, že o úspěchu videa nerozhoduje technologie, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Úspěšné české a slovenské SaaS doma i v zahraničí
11 min. doba čtení

Úspěšné české a slovenské SaaS doma i v zahraničí

SaaS, neboli Software as a Service, je model poskytování softwaru přes internet, který firmám i jednotlivcům umožňuje využívat moderní digitální nástroje bez potřeby instalace či správy vlastní infrastruktury. Jde o jednu z nejrychleji rostoucích oblastí technologického byznysu, kde i menší týmy mohou budovat globální produkty.

Michal Turňa Michal Turňa
Link Building Špecialista, Spotibo
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+