4 min. doba čtení

TikTok rozšiřuje uživatelskou základnu a moderování obsahu v Evropě

TikTok nedávno zveřejnil údaje o tom, jak se mu daří v Evropě. Ve zprávě uvádí nejen růst počtu uživatelů, ale také to, jak se platformě daří dodržovat zákon o digitálních službách (DSA). Zpráva pokrývá období od ledna do června 2024 a poskytuje podrobný pohled na to, jak TikTok reaguje na růst počtu uživatelů a zvyšuje bezpečnost platformy řešením moderování obsahu. Pro e-commerce to znamená nejen nové příležitosti k oslovení evropského publika, ale také bezpečnější a spolehlivější prostředí pro růst značek na TikToku.

TikTok rozšiřuje uživatelskou základnu a moderování obsahu v Evropě
Zdroj: Depositphotos

Uživatelská základna TikToku v Evropě dosáhla 150,5 milionu aktivních uživatelů měsíčně. V porovnání s poslední zprávou se jedná o nárůst o 8 milionů, což představuje stabilní tempo růstu přibližně 1,3 milionu nových uživatelů měsíčně.

TikTok je stále schopen oslovit více uživatelů. To otevírá nové příležitosti pro e-commerce značky, které chtějí na této platformě růst, zejména v klíčových zemích. Mezi klíčové trhy patří Německo, Francie, Itálie a Španělsko, kde má TikTok v každé zemi více než 20 milionů uživatelů.

TikTok řeší moderování obsahu a bezpečnost značky

Společnost TikTok rozšířila svůj tým moderátorů obsahu v EU na 6 354 zaměstnanců. To ocení zejména značky, které chtějí chránit svou pověst na platformě.

Platforma se zaměřuje na odstraňování nevhodného nebo škodlivého obsahu a do června letošního roku odstranila 22,2 milionu příspěvků.

Na prvním místě v počtu stěhování byl obsah nevhodný pro nezletilé. Následovaly kategorie jako omezené zboží a komerční aktivity a příspěvky nepříznivě ovlivňující duševní zdraví. E-commerce značky, zejména ty v regulovaných odvětvích, mají z tohoto proaktivního přístupu k moderování prospěch.

Odstraněný obsah se snižuje

TikTok vykazuje klesající trend v počtu odstraněného obsahu. Průměrný měsíční počet odstranění klesl ze 4,3 milionu na 3,7 milionu. Důvodem poklesu může být zvýšené využívání platformy během prázdnin, což mohlo ovlivnit předchozí údaje.

Zároveň může pokles ukazovat na přesnější cílení obsahu a lepší automatické filtry. To je dobrá zpráva pro e-shopy zaměřené na trvalou viditelnost a zapojení, protože to naznačuje stabilnější obsahové prostředí a potenciálně méně přerušení v umisťování reklamy.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Nahlášení nelegálního obsahu je pro platformu prioritou. Mezi nejčastěji hlášené kategorie patří nenávistné projevy, porušování soukromí a nelegální sdílení intimních fotografií bez souhlasu. V reakci na tyto incidenty společnost TikTok v daném období zablokovala více než 5,3 milionu účtů.

Kdysi kontroverzní, nyní naleštěný TikTok

TikTok má bezpochyby široký záběr, což mohou ocenit e-commerce společnosti s mezinárodními ambicemi. Jen v Evropě má 150,5 milionu aktivních uživatelů měsíčně.

TikTok moderovanie obsahu

Zdroj: TikTok

TikTok dělá vše pro to, aby si udržel přízeň svých uživatelů a přilákal firmy, které chtějí využít potenciál Social Commerce. Stálý přírůstek uživatelů a posílení moderování obsahu naznačují, že se platforma snaží vytvořit důvěryhodné prostředí, které by podporovalo aktivity v oblasti e-commerce. Tyto kroky mohou také odrážet snahu TikToku přesvědčit podniky, že se investice do platformy vyplatí a že se jedná o bezpečné místo pro interakci se zákazníky.

Ačkoli TikTok viditelně zvyšuje své úsilí o přilákání firem a zlepšení moderování obsahu, není jasné, zda se jedná o skutečný závazek, nebo o strategii, která má uklidnit obavy ohledně bezpečnosti a transparentnosti.

Popularita platformy roste. Ale ani vyšší počet uživatelů automaticky nezaručuje, že TikTok zvládne zabezpečit obsah. Zejména když stále přetrvávají problémy, jako je sdílení citlivého obsahu bez souhlasu.

Navýšení počtu moderátorů v EU může působit impozantně, ale otázkou zůstává, zda tolik zaměstnanců vůbec stačí zvládnout stále rostoucí uživatelskou základnu a množství obsahu. TikTok sice veřejně prezentuje své bezpečnostní úsilí, ale stále není jisté, do jaké míry se změny promítnou do skutečného zabezpečení uživatelů i značek.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce
3 min. doba čtení

Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce

TikTok zveřejnil čtvrtou zprávu o transparentnosti podle Zákona o digitálních službách (DSA), která poskytuje jasnější pohled na praktiky moderace obsahu na této oblíbené sociální síti. Dokument mapuje období od července do prosince 2024 a přináší několik klíčových zjištění důležitých pro e-commerce strategie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z
4 min. doba čtení

Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z

Sociální síť Yope se zaměřuje na soukromé sdílení fotografií ve skupinách. Mladí uživatelé ji rychle přijali a v současnosti si získává stále větší popularitu. Zároveň vzbuzuje velký zájem mezi venture kapitalisty. Aplikace se může pochlubit působivými čísly: denně ji využívá 800 tisíc aktivních uživatelů a měsíčně až 2,2 milionu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?
3 min. doba čtení

Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?

Nejnovější údaje od společnosti Ipsos odhalují, že zákazníci používají video platformy jako TikTok při hledání nápadů pro své nákupy. Zjistilo se, že 3 ze 4 nakupujících na TikToku považují tuto platformu za nejrelevantnější při objevování nových značek a produktů. Tento výzkum se snaží dokázat, že tradiční vyhledávače již nejsou hlavním prostředkem, skrze který spotřebitelé objevují […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+