
Populární sociální platforma TikTok zvažuje zavedení placeného předplatného, které by umožnilo uživatelům sledovat obsah bez reklam. Zatím je ve hře americký trh.
Uvažuje se nad měsíčním poplatkem ve výši 4,99 USD. Vztahovalo by se však výhradně na reklamy, které zobrazuje samotná platforma, nikoli na jednorázové marketingové akce nebo kampaně influencerů.
Nedávná studie ukázala, že TikTok si získal přízeň i od opatrnějších kupujících. Až 60 % z dotázaných označilo TikTok za své preferované místo pro sledování krátkých videí. Tento fakt naznačuje, že TikTok si stále udržuje svoji atraktivitu pro reklamní inzerenty.

Zdroj: techcrunch.com
Úplně bez reklam to nepůjde
Zavádění placeného předplatného bez reklam by mohlo představovat nový způsob, jak diverzifikovat příjmy TikToku a poskytnout uživatelům volbu, zda si chtějí obsah prohlížet bez reklam. Je sporné, zda příjmy z předplatného dokáží nahradit příjmy z reklam, které platforma dosud generuje. TikTok se tak přidává k jiným sociálním médiím, které již nabízejí placené předplatné bez reklam a snaží se rozšířit své možnosti financování.
TikTok je na příjmech z reklam závislý a dosud byl schopen odolat širšímu poklesu výdajů na online reklamu. Mateřská společnost TikToku ByteDance si vybudovala 11% podíl na výdajích velkých agentur na sociálních médiích, přičemž mezi největšími investory se nacházejí společnosti jako Pepsi, DoorDash, Amazon a Apple.