4min. doba čtení

Textilní průmysl jako rodinné dědictví. Mohamed Abdeldayem vede startup Dresscode

Inspirativní příběh mladého Egypťana, kterého fascinuje textilní a oděvní průmysl. Založil značku Dresscode, která dnes patří mezi hlavní hráče v regionu.

Textilní průmysl jako rodinné dědictví. Mohamed Abdeldayem vede startup Dresscode

Čtyři generace obchodníků s textilem

Mohameda Abdeldayema vždy přitahoval textilní a oděvní průmysl, protože byl obklopen rodinnými příslušníky, kteří v tomto oboru působili, včetně jeho pradědečka, dědečka a otce. Abdeldayem s láskou vzpomíná na svého dědečka, který byl obchodníkem na slavném trhu s látkami Al-Azhar v egyptské Káhiře.

“Od mládí jsem s ním chodil a sledoval jeho jednání s obchodníky,” říká. “Získal jsem skvělý přehled o textilním průmyslu a vybudoval si pevné vztahy s obchodníky a výrobci látek. Pracoval jsem ve všech oblastech textilního průmyslu – od návrhu látek až po výrobu příze.” A přestože Abdeldayem nakonec nějakou dobu pracoval jako finanční analytik v investiční společnosti, jeho náklonnost k textilnímu průmyslu hrála klíčovou roli v jeho rozhodnutí vrhnout se na podnikání.

Společnost zaměřená na generaci Z

Společnost Dresscode, kterou v roce 2019 založil Abdeldayem, nabízí především špičkové značky za dostupné ceny. Zaměření na trh generace Z bylo podle Abdeldayema záměrné rozhodnutí: “Uvědomili jsme si, že spousta mladých lidí nakupuje u čínských a tureckých značek, tak proč ne u egyptských? Egypt je známý po celém světě díky své přítomnosti v oblasti bavlny a textilu, tak proč nevytvořit globální značku s využitím technologií a datové vědy?”

Společnost nabízí nové návrhy spotřebitelům přímo ze svých továren a používá model předobjednávkové výroby. V rámci následné distribuce přímo spotřebitelům lze zadávat objednávky na dosud nevyrobené zboží. Tato taktika nejenže umožňuje značce vyrábět udržitelným způsobem a omezit množství odpadu, které módu často provází, ale také jí umožňuje zjistit poptávku zákazníků.

Mohamed Abdeldayem

Jak se odlišit od konkurence

“Pracujeme s jedinečným modelem řízení vztahů se zákazníky, abychom snížili množství odpadu. Žádný jiný hráč na trhu rychlé módy nedělá to, co my, abychom snížili množství odpadu, snížili náklady a nabídli našim zákazníkům nejlepší cestu. Zaměřujeme se na naše zákazníky a naše datová věda nabízí zákazníkům nejlepší personalizovanou cestu,” odpovídá Abdeldayem. “Měsíčně nabízíme 200 nových stylů. Svět je nyní plný mikrotrendů a my se snažíme držet krok s těmito mikrotrendy. Více než 20 návrhářů pracuje nepřetržitě, aby jim žádný trend neunikl, aby byli naši zákazníci v obraze a drželi krok s módou.”

Proměna výzev v silné stránky

Jednou z výzev, kterým společnost Dresscode čelila, bylo získat zákazníky v Egyptě a regionu. Společnost zdvojnásobila své úsilí o dosažení pozitivní zákaznické zkušenosti. “Museli jsme klepat na dveře a volat zákazníkům, kteří se zaregistrovali a nikdy nenakoupili, abychom zjistili, proč nenakoupili,” vzpomíná Abdeldayem. “Jedna z nich říkala, že má špatné zkušenosti s objednáváním přes internet, protože to, co si objednáte, nikdy není to, co nakonec dostanete, tak jsem jí řekl: ‘Objednejte si a já vám osobně doručím vaši objednávku a počkám venku, než si ji prohlédnete, vyzkoušíte a nebudeme vám nic účtovat, pokud se vám nebude líbit. Souhlasila a byla opravdu překvapená kvalitou a dodnes je naši zákaznicí.”

Startup nedávno podepsal dohodu o partnerství se společností Elle Paris na výrobu a prodej značky Elle v regionu Blízkého východu a Afriky a také spolupracuje se společností SAP na komplexním řešení pro řízení podnikových zdrojů s cílem zlepšit jejich provoz.

Abdeldayem uvádí, že jejich posledním milníkem bylo zahájení provozu v Saúdské Arábii. V nadcházejících měsících plánuje tým Dresscode pracovat na dalším zlepšování zákaznické zkušenosti a především se připravuje na spuštění Dresscode v Keni ještě v tomto roce.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %
3min. doba čtení

Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %

Pro hráče v oblasti elektronického obchodování je výzvou najít rovnováhu mezi vstřícností k zákazníkům a udržením návratnosti v rozumných mezích. Podle průzkumu německé digitální asociace Bitkom zákazníci nakupující online v Německu vracejí 11 % svých nákupů.

Přečíst článek
Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat
5min. doba čtení

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, když očekávají reálný růst mezd. Skip Pay v rámci svého panelu pravidelně nakupujících zákazníků analyzoval spotřebitelské chování – zákazníci jsou připraveni být opět loajální, o […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+