Čínská aplikace pro elektronické obchodování Temu vzala počátkem tohoto roku snahy o expanzi do Evropy útokem. Nyní se snaží proniknout na americký trh a konkurovat společnostem jako Shein a Amazon.
Od svého uvedení na americký trh v září 2022 se Temu podařilo rychle vyšplhat na vrchol počtu stažení v obchodech s aplikacemi. Aplikaci vlastní čínská společnost PDD Holdings, která vlastní také obrovskou platformu pro elektronické obchodování Pinduoduo. Nabízí výrazné slevy prostřednictvím kupónů a dotací a v současné době působí ve 47 zemích.
Společnost však čelí několika výzvám. Temu dělá problémy kapacita skladů, protože se snaží plnit objednávky a zpracovávat vrácené zboží. Navíc společnost stále prodělává spoustu peněz. Odhaduje se, že na každé zakázce v USA ztrácí přibližně 30-35 % a na zakázkách v celosvětovém měřítku v průměru 40 %. Ačkoli Temu tvrdí, že tyto odhady neodpovídají realitě, magazín Wired získal vyjádření od anonymního zdroje obeznámeného s finanční situací PDD, který tato čísla potvrdil.
Temu investuje obrovské částky do reklamy a propagace, včetně utrácení milionů dolarů za reklamy na Super Bowl. Denně vynakládá reklamní rozpočty na platformách Meta a Google. Navzdory rychlému růstu a úspěchu při získávání zákazníků existují obavy, že by společnost mohla mít problémy se ziskem z obrovského počtu uživatelů.
Firma se také potýká s logistickými problémy, které způsobují zpoždění při odesílání produktů a komplikace při procesech vracení zboží. Temu navíc tvrdí, že nechce být vnímána jako čínská platforma, a proto investuje do lobbingu v USA, aby odvrátila kritiku svého dodavatelského řetězce v Číně.