„Loni klesla průměrná hodnota objednávky meziročně o 5,5 %. Lidé přirozeně ještě pořád šetří, takže nad svými nákupy přemýšlejí a často sáhnou po levnějších produktech. I to je jeden z důvodů, proč se tolik daří čínským gigantům s levným zbožím nebo marketplace platformám, které tlačí marže e-shopů směrem dolů,“ říká Jan Janouškovec, výkonný ředitel společnosti Srovnáme.cz.
To ale není jediný problém. Podle Janouškovce jsme svědky skokového zdražení placené reklamy, které způsobil hlavně čínský obchod Temu, ale také Allegro a další zahraniční marketplace platformy. Situace je složitá především pro menší e-shopy, které si nemohou dovolit agenturu nebo marketingové specialisty. Prosadit se je pro ně stále těžší a nůžky mezi malými a velkými obchody se rozevírají. „E-shopům bez aktivní reklamy prokazatelně klesají tržby, především pro ty menší to může být likvidační,“ upozorňuje Janouškovec.
V reakci na potíže některých e-shopů začalo Srovnáme.cz už v loňském roce s několika vybranými partnery testovat službu Selltoro, kterou teď otevírá všem e-shopům. Nabízí automatizovanou PPC reklamu pro Google a Bing, o kterou se stará nejen umělá inteligence, ale také tým PPC specialistů. „Cílem bylo vytvořit produkt, který malým e-shopům nabídne možnosti velkých hráčů, aniž by museli platit agentury nebo marketingové specialisty. E-shop si jen nastaví rozpočet a propojí reklamu s produktovým feedem, naše technologie už se postará o následné nastavení a správu reklam na několika platformách,“ uzavírá Janouškovec.
Tisková zpráva