2 min. doba čtení

Temu a další zahraniční obři zdražují reklamu českým e-shopům, těm klesá průměrná objednávka

Česká e-commerce se postupně vzpamatovává z loňských poklesů, přesto se pořád potýká s několika problémy. Nedávný příchod zahraničních gigantů na český trh znamená nejen větší konkurenci, ale i drahou online reklamu. Především menší e-shopy bez marketingových agentur a specialistů mají situaci o to těžší.

Temu a další zahraniční obři zdražují reklamu českým e-shopům, těm klesá průměrná objednávka
Zdroj: Depositphotos

„Loni klesla průměrná hodnota objednávky meziročně o 5,5 %. Lidé přirozeně ještě pořád šetří, takže nad svými nákupy přemýšlejí a často sáhnou po levnějších produktech. I to je jeden z důvodů, proč se tolik daří čínským gigantům s levným zbožím nebo marketplace platformám, které tlačí marže e-shopů směrem dolů,“ říká Jan Janouškovec, výkonný ředitel společnosti Srovnáme.cz.

Jan Janouškovec

To ale není jediný problém. Podle Janouškovce jsme svědky skokového zdražení placené reklamy, které způsobil hlavně čínský obchod Temu, ale také Allegro a další zahraniční marketplace platformy. Situace je složitá především pro menší e-shopy, které si nemohou dovolit agenturu nebo marketingové specialisty. Prosadit se je pro ně stále těžší a nůžky mezi malými a velkými obchody se rozevírají. „E-shopům bez aktivní reklamy prokazatelně klesají tržby, především pro ty menší to může být likvidační,“ upozorňuje Janouškovec.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

V reakci na potíže některých e-shopů začalo Srovnáme.cz už v loňském roce s několika vybranými partnery testovat službu Selltoro, kterou teď otevírá všem e-shopům. Nabízí automatizovanou PPC reklamu pro Google a Bing, o kterou se stará nejen umělá inteligence, ale také tým PPC specialistů. „Cílem bylo vytvořit produkt, který malým e-shopům nabídne možnosti velkých hráčů, aniž by museli platit agentury nebo marketingové specialisty. E-shop si jen nastaví rozpočet a propojí reklamu s produktovým feedem, naše technologie už se postará o následné nastavení a správu reklam na několika platformách,“ uzavírá Janouškovec.

Tisková zpráva

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků
4 min. doba čtení

Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků

Kupující dnes mění značky častěji než kdykoli dřív. Věrnost zákazníků se rozpadá a tradiční taktiky – jako cenové akce či slevové kódy – přestávají fungovat. Nové zjištění průzkumu EMARKETER a Bloomreach ukazují, že pokud chtějí značky získat a udržet si věrné zákazníky, musí se zaměřit na to podstatné: budovat důvěru, pracovat s emocemi a dodat […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+