2 min. doba čtení

Tajná zbraň úspěchu e-shopu? Účetnictví jako žolík a ne jako nechtěné dítě (Martin Lazarčík, Corlonez)

Účetnictví nemusí být jen nutnou povinností kvůli daním. Pokud je správně nastavené, může se z něj stát silný nástroj pro řízení a růst e-shopu. Důležitá je práce s daty, jejich správná kategorizace, pravidelné vyhodnocování a schopnost je interpretovat v reálném čase. V rozhovoru zaznívá také důležité upozornění při expanzi do zahraničí, která s sebou přináší řadu účetních a procesních výzev. Zkušený účetní tak čím dál častěji supluje roli CFO a stává se strategickým partnerem firmy. S nástupem umělé inteligence se mění i charakter práce – rutinní úkoly postupně nahradí automatizace a účetní se musí posunout směrem k finančnímu řízení a byznysové analytice. Více nám o tom řekl Martin Lazarčík, CEO Corlonez.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Poslechněte si náš obsah Jako podcast

V rozhovoru se dozvíte:

  • 02:45 Jak změnit svůj pohled na účetnictví?
  • 05:36 Dívat se na účetnictví jako na nutné zlo není dobrý přístup
  • 08:08 Liší se účetnictví v e-commerce od jiných služeb?
  • 14:09 Kde dohledat maximum informací?
  • 18:57 Jak správně rozdělit náklady, které přímo nepodporují prodej?
  • 27:15 Dokáže externí účetní firma suplovat interního CFO?
  • 30:03 Na co všechno myslet při expanzi z účetního hlediska?
  • 34:16 Pomáhá v tomto segmentu nějak umělá inteligence?
Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru
Sdílet článek
Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet

Spoluzakladatel projektu Ecommerce Bridge a ředitel affiliate sítě Dognet, která aktuálně působí na Slovensku, Česku, Maďarsku, Polsku a Rumunsku.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
E-commerce expanze v roce 2026. Jak vybrat podle potenciálu a ne pocitu (Roman Teuschel, eVisions)
7 min. doba čtení

E-commerce expanze v roce 2026. Jak vybrat podle potenciálu a ne pocitu (Roman Teuschel, eVisions)

Expanze e-shopu do zahraničí už dávno není jen o překladu webu. Úspěch v roce 2026 budou mít ti, kteří rozumí datům, investují do důvěry a mají trpělivost. Slovensko jako test, Polsko jako výzva a Německo jako cíl – tak vypadá cesta mnoha značek, které zjišťují, že marketplace není zázrak a rychlá vítězství neexistují. Tento rozhovor […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Nákupy v ChatGPT, nová pravidla pro Lead Ads, e-commerce se přesouvá do aplikací | MUDROVAČKA 10/2025
8 min. doba čtení

Nákupy v ChatGPT, nová pravidla pro Lead Ads, e-commerce se přesouvá do aplikací | MUDROVAČKA 10/2025

Umělá inteligence nakupuje za nás, Google umožňuje skrývat reklamy, loajalita mizí a TikTok se mění na cestovní kancelář. Nový díl Mudrovačky přináší nabitý přehled trendů, které mění online marketing a e-commerce od základů. Od revoluce v nákupech přes ChatGPT, nová pravidla Mety až po TikTok Travel Ads a růst marketplace platforem v segmentu DIY.

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Plug&Play AI finanční ředitel? Stojí zlomek a boostně jako top CFO (Tomáš Slebodník, Bridgit)
5 min. doba čtení

Plug&Play AI finanční ředitel? Stojí zlomek a boostně jako top CFO (Tomáš Slebodník, Bridgit)

Umělá inteligence už dávno není jen módní slovo, ale reálná pomoc i ve finančním řízení. V rozhovoru o systému Bridgit se dozvíte, jak může mít každá firma vlastního „virtuálního CFO“, který sleduje tržby, marže, cashflow a dokonce předpovídá problémy dřív, než vzniknou. Pokud vás zajímá, jak propojit data z e-shopu, marketingu a účetnictví do jednoho […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet